Toon posts:

[Chmod] Unknow Command

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

thuis heb ik een server draaien met windows 2003 server. daarnaast is er apache met php en bulletproof ftp server geinstalleerd.

als ik via een andere computer of via het internet met een ftp client verbinding maak met mijn server en vervolgens de chmod op bestanden/mappen wil veranderen krijg ik de melding:

code:
1
500 Unknow Command

weet iemand hier een oplossing voor zodat ik wel de chmod rechten kan aanpassen

Grtz

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

BaRF

bijna kerst

nou ik weet dat ik met mijn client (cuteftp) handmatig wil chmodden, dan moet ik 'site chmod blaat' gebruiken, dus niet alleen chmod, misschien is dat het? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
doe je dat dan via dos ofzo? want als ik verbinding heb met flashfxp dan kan ik kiezen voor chmod en vervolgens de rechten invoeren

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand :? :?

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 11:44

kvh

technoholic

chmod op een windows server? dacht niet dat dit mogelijk was...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klik chmod is een *nix commando. Windows begrijpt geen chmod maar gebruikt NTFS rechten dus je zult daarmee aan de gang moeten gaan :)

Er bestaat wel een chmod.exe (zie m'n link, ook voor meer over chmod en Windows ;) ) maar je wilt gewoon met NTFS aan de gang gaan - dat kan bijvoorbeeld ook via telnet/SSH en xcacls.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2003 13:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je moet het commando SITE CHMOD gebruiken.
Maar lang niet alle FTP servers kunnen hiermee overweg.
Dat heeft dus niets met *nix te maken, maar met de ondersteuning vanuit je
FTP server.
Die moet het chmod commando nl doorgeven aan het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
het commande SITE CHMOD kan ik niet gebruiken, via mijn ftp client heb ik alleen het commando CHMOD tot mijn beschikking

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Kan je met je ftp client niet handmatig FTP commando's sturen? Bij een aantal ftp clients kan dat wel.. Verder weet ik niet of het onder Windows 2003 server gaat werken met de zelfde reden als al een paar keer langs is gekomen. Verder even in de documentatie van je ftp server kijken voor de correcte commando's

[ Voor 57% gewijzigd door esf op 05-09-2003 09:46 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het haast niet, maar kzal het vanavond wel ff proberen

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 07:59:
het commande SITE CHMOD kan ik niet gebruiken, via mijn ftp client heb ik alleen het commando CHMOD tot mijn beschikking
Probeer FlashFxp ;) Werkt goed! En Ergnes in de menu's kun je RAW COMMAND's ofzo kiezen daar kun je zelf instructies sturen

Verwijderd

Topicstarter
flash fxp gebruik ik ook, en die raw commands zal ik eens ff proberen
Pagina: 1