[SBS2000+winXP]Probs met inloggen en Exchange

Pagina: 1
Acties:

• CyberBlaster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb dus hier een klein netwerk met Small Business Server 2000 en workstations met win2k...geen probleem

nu heb ik onlangs een winXP computer bijgekregen in het netwerk en deze levert nogal wat problemen op.

Bij het inloggen na een restart wordt het zwervende profiel niet gevonden, maar na uitloggen en opnieuw inloggen wel dus de 1e keer wordt het niet gevonden maar de 2e en 3e en 120e keer wel. Reboot ik dan weer dan wordt het niet gevonden :?

Vervolgens kan ik in mijn Outlook 2000 de exchange server niet goed benaderen, ik kan mijn postbus en die van andere gebruikers gewoon openen en de mail die erin zit bekijken, maar ik kan geen nieuwe invoer geven. Als ik een afspraak probeer te maken in de agenda krijg ik de volgende foutmelding:
"Kan geen verbinding met de server van Microsoft Exchange maken omdat er netwerkproblemen zijn opgetreden. Als dit probleem blijft optreden, neemt u contact op met de systeembeheerder."
:?

Verwijderd

Stome vraag misschien ? Staan de DNS'en op de xp's goed ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Klinkt inderdaad als een name-resolutie probleempje.. Heeft die XP machine zijn IP properties via DHCP gekregen, of heb je zelf wat ingeklopt.. :?

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Zorg dat je dns point naar die SBS server, zonder primairy dns richting sbs op de xp client wordt de boel A. mooooordend traag door een lange timeout en B. kan ie dus de exchange (sbs as well) niet vinden.

The more you know, the more you know you don't know.

• CyberBlaster
Ik kan dus m'n exchange server WEL benaderen, mail e.d. wordt goed opgehaald en alles, maar ik kan niets OPSLAAN......
als ik dus op een ander werkstation de agenda aanpas kan ik dit wel zien op de XP machine, maar ik kan geen agenda-items AANMAKEN en dat is dus lastig
ik denk dat m'n DNS settings goed staan aangezien de rest wel allemaal werkt, ik heb ze ook nog nagekeken en de DNS wijst inderdaad naar de SBS server.

:? :?

Verwijderd

Staan er, zowel op de server als op xp desktop, geen meldingen in de eventvwr die misschien jouw probleem veroorzaken, denk aan authenticatie, name resolving, secured channel,

Is de server voorzien van alle juiste servicepacks en patches, idem voor de XP desktop ?

M.a.w. we willen meer info dan deze summiere vertelling wanneer die wel of niet aanlogt op het netwerk cq exchange !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 09:12 ]

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik had ook soort gelijke problemen en dat komt omdat Win XP asynchroon aanmeld en W2K synchroon.

Je kan dit in je group policy instellen dat hij wel synchroon aanmeld met xp en als je de group policy niet gebruik dien je op je XP machine onder local policy in te stellen

Ik heb hier nog extra informatie over in een documentje en zou je dat kunnen mailen

Mike

• CyberBlaster
@mikeoke: graag zou ik dat documentje ontvangen, stuur maar naar cyberblaster@hotmail.com

@frankdatatank & evt. anderen:
de XP-desktop is up-to-date en kan dus alles op 't netwerk benaderen inclusief alle gedeelde mappen op de server, mailboxen van andere gebruikers en de eigen mailbox kunnen gelezen worden, maar ik kan dus geen gegevens opslaan.
De SBS-server is nog niet up-to-date omdat ik hier geen snelle internet verbinding heb liggen waarop ik die 100+ MB's kan downloaden, maar ik dacht dat 't zo ook wel moest lukken omdattie 't op de win2k bakken wel doet :?

Verwijderd

Ik had ook soort gelijke problemen en dat komt omdat Win XP asynchroon aanmeld en W2K synchroon.

Je kan dit in je group policy instellen dat hij wel synchroon aanmeld met xp en als je de group policy niet gebruik dien je op je XP machine onder local policy in te stellen
Wel eerst de nieuwe group policy templates van windows XP laden in AD !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Winxp met sp1 heeft nogal wat problemen met smb signing (wat standaard aanstaat op een w2k domain controller)

zet smb singing maar eens uit op die DC, dan merk je wel dat a) je probleem verholpen is b) je netwerk op die XP client een stuk sneller is (30% max)

bekend probleem overigens, hier is een KB article van op de support site van MS

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1