Computer uitschakelen op tijdstip

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Ik draai win xp.
Heb een netwerk en zoek een instelling of programma, die de pc van de kinderen uit laat gaan om 22:00 uur in de avond.
Heb gezocht bij de search en google, al verschillende programma's geprobeerd.
Het probleem is dat ze rechtsonder in de systemtray staan en dat weten de kinderen dus uit te schakelen.
Wie weet een oplossing zodat ik kan instellen dat een pc op 22:00 uit gaat, zonder dat de kinderen dit weten te skippen
bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dit misschien [rml][ WinXP]Computer automatisch uitschakelen na 4 uur[/rml]
Hier staan een aantal proggies in

en hier Hier

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 03-09-2003 09:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

stefanbstefan schreef op 03 September 2003 @ 09:41:
Het probleem is dat ze rechtsonder in de systemtray staan en dat weten de kinderen dus uit te schakelen.
Wie weet een oplossing zodat ik kan instellen dat een pc op 22:00 uit gaat, zonder dat de kinderen dit weten te skippen
bedankt vast
Zolang je met programma's werkt heb je grote kans dat ze dit kunnen omzeilen. Wat is er mis met ouderlijk toezicht? :P

En ook al laat je de PC om 22:00 uur uit gaan, wanneer ze hem opnieuw opstarten dan hebben ze weer een kleine 24 uur om onverstoord te computeren :)

Gooi anders die PC's op een aparte groep en schakel hardhandig de stroom van die PC's uit..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Of een tijdschakelaartje voor de stekkerdoos plakken, instellen op 22.00 en dichtplakken met ducktape en beton :D Komen ze dus mooi niet meer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

kinderen hebben te luisteren als ouders zeggen dat de pc om 22:00 uit moet. Zo niet, dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
2000/XP machine met ntfs? Dan kan je instellen dat accounts niet kunnen inloggen op bepaalde tijden en om 22:00 laat je de machine uitzetten, rebooten, zet hem zelf uit, tijdklok, remote, automated tasks... etc etc

Maar bovenstaand bericht geeft mijn mening ook zeer goed weer..... ze moeten je respecteren als je zegt computer uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Mystery op 03-09-2003 13:58 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:09

samo

yo/wassup

de goede oude tijdsklok wil misschien ook nog uitkomst bieden... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC om 22:00 uit of een week geen internet. Dan is het snel gedaan denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen BIOS instelling die je kan helpen? Als de kids inloggen, dan kun je natuurlijk ook nog de inlogtijden vaststellen. (tegen het herstarten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Router instellen dat hij na 22:00 geen internettoegang meer geeft voor bepaalde IP adressen. No internet, no joy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

Mijn oplossing thuis voor hetzelfde probleem:

netwerk met domaincontroller (eerst NT4, nu 2K), op de domaincontroller de inlogtijden beperken en vervolgens 'shutdown.exe' draaien dmv de taakplanner.

Simpel en 100% effectief. Hét grote voordeel is dat ze er nix tegen kunnen doen: alles wordt door de server geregeld... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jiffy op 03-09-2003 16:50 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jiffy schreef op 03 september 2003 @ 16:49:
Mijn oplossing thuis voor hetzelfde probleem:

netwerk met domaincontroller (eerst NT4, nu 2K), op de domaincontroller de inlogtijden beperken en vervolgens 'shutdown.exe' draaien dmv de taakplanner.

Simpel en 100% effectief. Hét grote voordeel is dat ze er nix tegen kunnen doen: alles wordt door de server geregeld... :)
Tenzij ze de netwerk-kabel eruit trekken en tenzij ze lokaal een spelletje spelen ... :z

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
je kunt het toch ook zo maken dat ze niet lokaal kunnen inloggen? of in ieder geval als men dat doet dat er dan niks gedaan kan worden? of denk ik te simpel

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een programma als WinSchedular (bestaat dat nog?) gebruiken en dan een schedule instellen op 22:00. Als programma gewoon shutdown.exe oid invullen :) Werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanbstefan,
Is het al gelukt, ander heb ik nog wel een programmmatje voor je waarbij je het makelijk kan instellen voor de hele week en het is geen shareware.

ALs je een mailtje naam me stuurt dan mail ik het programma wel naar je ;).
doe maar niet

[ Voor 8% gewijzigd door SH007 op 03-09-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:13:
stefanbstefan,
Is het al gelukt, ander heb ik nog wel een programmmatje voor je waarbij je het makelijk kan instellen voor de hele week en het is geen shareware.

ALs je een mailtje naam me stuurt dan mail ik het programma wel naar je ;).
doe maar niet
wat bedoel je met "geen shareware"? Dat je er voor moet betalen?
Je kunt beter even een link geven naar de site met het programma (mits het legaal te downloaden is natuurlijk ;)). Dan heeft iemand anders er ook nog wat aan :)

• DinX
  • Laatst online: 14:29

DinX

Motormuis

Mja, in principe zouden ze gewoon moeten luisteren. Als je zegt dat ze om 22.00 van die pc af moeten, dan moeten ze eraf.
Maarja, software-matig zullen ze er bijna altijd een omweg om vinden. Voor mijn part starten ze op in veilige modus en smijten ze het programma van de pc.

Ik was zojuist op een gadget-site aan het rondsurfen en ik kwam dit tegen, is wel hardware-matig en kost behoorlijk wat.

http://www.gadgetshop.com..._TYPE=U&AV=F&QB=F&CAMID=0

Je steekt dit apparaat in het stopcontact, de stekker van de computer steek je in het apparaat en dat kan je dan op slot doen.
Je kan daarna instellen tussen welke uren ze mogen computeren, en hoe lang.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Jiffy
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

pven schreef op 03 September 2003 @ 17:08:
[...]
Tenzij ze de netwerk-kabel eruit trekken en tenzij ze lokaal een spelletje spelen ... :z
Helaas voor hun bestaan de voornaamste bezigheden uit het gebruik van MSN & Kazaa. Zonder netwerkkabel draait dat zo rottig... ;)

Enne, lokaal inloggen kunnen ze niet. Dát is keurig uitgeschakeld.

Problemen levert het trouwens niet op: in de vakanties wordt het 'uitschakeltijdstip' wat later (als ze het even vragen) en voor de rest weten ze niet beter. De eerste keer dat ze er mee geconfronteerd werden waren ze minder blij trouwens. >:)

En de eerste weken nog even het zielige 'maar ik moet dit-of-dat nog afmaken voor school!' (snotter, snotter). Pech: had je maar moeten zorgen dat je het al af had. Het is meerdere keren duidelijk gezegd...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

SH007 schreef op 03 September 2003 @ 17:21:
[...]

wat bedoel je met "geen shareware"? Dat je er voor moet betalen?
Je kunt beter even een link geven naar de site met het programma (mits het legaal te downloaden is natuurlijk ;)). Dan heeft iemand anders er ook nog wat aan :)
Het is legaal ;).

Ik heb de site nog kunne vinden www.gillit.com
Uit de readme "Gill's Auto Shut-Down is now available free to students, "
Ja, ik ben wel een student O-).

(Ik heb hier versie 4.21, voor het geval dat het bij die nieuwe versie het is verandert.)
Vergeet niet het uit te zetten dat die eerst een bericht geeft voordat die gaat afsluiten ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 09:55 ]

Verwijderd

Hier kan je mss ook iets mee http://sleepy.sashazur.com/
Pagina: 1