Toon posts:

Acrobat tekstherkenning

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Acrobat 5.0 (dus niet de reader!) een folder scan, ziet acrobat alles als image. Hierdoor krijg ik een behoorlijk grote file. Aangezien de folders op inet moeten worden gezet, en ook 56k modems deze kunnen bekijken is 10mb voor 8 pagina's te veel.

Als ik een ander (van inet) pdfje open kan ik met de tekst-select tool wel tekst selecteren.

Is er een optie in acrobat die ik over het hoofd heb gezien?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

Reinier

\o/

Die andere PDF'jes zijn bijvoorbeeld Word-documenten die omgezet zijn naar PDF, in dat geval blijft tekst tekst.
Je kan niet zomaar een folder scannen en dan verwachten dat Acrobat de tekst herkent, je hebt daarvoor een OCR programma (bijv. Omnipage) nodig waarna je het verkregen document kan exporteren naar een PDF.

En als je niet weet wat OCR betekent, lees dit topic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Reinier op 03-09-2003 09:48 ]

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Er is ook een OCR pakket dat vrij goed werkt, ABBYY FineReader, waarmee je PDF kan genereren na het tekstherkennen. Ik heb dit pakket een aantal keer gebruikt en het werkt erg goed.. Je kan het vinden op www.abbyy.com. Prof. edition zo te zien € 129

Volgens mij kan het namenlijk niet in Adobe Acrobat

[ Voor 31% gewijzigd door esf op 03-09-2003 10:05 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Capture is het OCR onderdeel van Adobe Acrobat.
Bij de nieuwere uitgave van 5 voor pc (5.5 meen ik) zit Capture ingesloten, heb je die niet is die volgens mij te downloaden op de site van Adobe.
Capture is standaard onderdeel van de macversies v.a. 5.0

[ Voor 10% gewijzigd door NijntjeRocks op 03-09-2003 16:44 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!