P4P8X reboot fout

Pagina: 1
Acties:

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20
Hallo,

ik heb sindskort een asus p4p8x....
Als ik het ding aanzet, krijg ik op het scherm dat de 'overclock failed' is en dat ik de zaak in de bios goed moet instellen. Hier is echter niets speciaals te zien (staat op standaard), en als ik deze wijzig en het ding opnieuw opstart (zie prob. 2) dan krijg ik nogsteeds dezelfde melding.
Dat was het eerste probleem.
Het tweede is dat de pc na een reboot (soft/hardwarematig) niet meer aangaat, de dvd/cdrw knippert een paar keer en je hoor ook alles draaien, maar geen beeld en geen piepjes.

Nou had ik hier al op het forum gezocht, maar aan de ATI kaart ligt het ook niet, want met een TNT2 (pci notabene) heb ik hetzelfde probleem.

Iemand een idee :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat het BIOS reset jumpertje niet verkeerd? Is het batterijtje nog in orde?
Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

• ruuds
nee staat niet verkeerd. de instellingen worden verder wel behouden.
en dat zou ook de resetproblemen niet verklaren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, kan voorlopig zo'n beetje van alles zijn. Voeding en mobo bovenaan .. Maargoed, voor de rest verwijs ik je naar de bovengenoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Zie ook Dit graag lezen eer je post :).

• ruuds
(die had ik al gelezen ;))

de voeding lijkt me sterk... gloedjenieuw aopen kastje en verder loopt de zaak ook stabiel (naar mijn idee wel trager dan ie zou kunnen maar goed)

Zou het ook aan mijn (kingston) geheugen kunnen liggen?

Verwijderd

ASUS heeft in het verleden nog al wat problemen gehad met een sluiting in het bord dit was het geval met de P4S333 en de A7s/v333 die hadden het zelfde. Als je dit probleem al van het begin hebt kan het zijn dat je geheugen niet goed is anders heb je denk ik het zelfde probleem

• ruuds
een sluiting lijkt me (persoonlijk) onwaarschijnlijk... dan zou het hele bord al naar de kl*te moeten zijn...

de eerste keer opstarten lukt altijd (als ik de main switch achterop tenminste aanuit gehad heb. pas na zo'n reboot is het probleem er pas. en verder loopt het zaakje ook wel stabiel dus een geheugenprobleem? ik weet het ook niet

Verwijderd

Geen kortsluiting maar hoe zeg je dat massa maken geloof ik dat er een contact puntje niet goed zit een interne storing en uuuhhhhhhhhh. zoiets |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:01 ]

• ruuds
nou ik zal eerst maar eens ergens ander geheugen proberen te ritselen en anders wordt het opsturen ;(

Verwijderd

Helaas maar hou in de gaten dat je alle spullen achter houd als je een asus bord opstuurd want die willen nog wel eens blijven liggen bij asus (ervaring) :7

• ruuds
misschien is het een beter idee om bij de winkel waar ik m gekocht heb een nieuwe te gaan 'eisen'..... (aangezien ik het ding pas sinds gisteren heb)
(via internet besteld dus opsturen of misschien wel langsgaan als ik tijd vind)

[ Voor 25% gewijzigd door ruuds op 03-09-2003 11:23 ]

Verwijderd

Dan is het een DOA (dead on arival) dan heb jij recht op een nieuwe. Binnen 30 dagen moet hij volgens asus regelementen worden omgeruild met een nieuwe
Pagina: 1