[Windows 2000 server] Directory verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Ik wil hier een de Map met de data van de persooneels leden van de ene naar de andere schijf verplaatsen. Ik ben ingelogt als administrator. Maar er zitten dus ook beveiligde mappen tussen. Maar nu vraag ik me af hoe ik zonde de permissie's aan te passen deze map kan verplaatsen. Ik heb al gezocht op de site van microsoft maar kan er niks zinnigs vinden.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben. alvast bedankt

Het oneindige X 0

Verwijderd

take ownership als administrator?

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 09:35:
take ownership als administrator?
hellaas werkt dit niet echt :(

Het oneindige X 0

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Beveiligde mappen op welk niveau? NTFS of EFS. Als het EFS is moet je recovery van het certificate doen als je tenminste een CA in je organisatie hebt. Anders moeten de gebruikers EFS eraf halen. Uberhaupt dat mensen owner kunnen worden is al erg slecht. Change rechten is op homedirectories meestal meer dan genoeg en voorkomt dat men owner wordt.

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
mutsje schreef op 03 September 2003 @ 10:08:
Beveiligde mappen op welk niveau? NTFS of EFS. Als het EFS is moet je recovery van het certificate doen als je tenminste een CA in je organisatie hebt. Anders moeten de gebruikers EFS eraf halen. Uberhaupt dat mensen owner kunnen worden is al erg slecht. Change rechten is op homedirectories meestal meer dan genoeg en voorkomt dat men owner wordt.
Op ntfs nivo. Ik ben zowiezo altijd te spreken hier over de beveiliging (maar ik ben maar simpele stagiare op de ict afdeling(tevens enigste medewerker ;) maar goed)

Het oneindige X 0

Verwijderd

nou als je dus binnen hetzelfde volume doet, dan is het geen probleem, alle rechten blijven intact en de creator owner blijft ongewijzigd, je moet wel schrijfrechten hebben voor de destination folder(s) en modify op de bestaande , want een move is een copy gevolgd door een delete.

Als je van volume naar volume gaat kopiëren ( of moven) dan vervallen alle rechten en gelden de rechten op de destination drive, je wordt ook tevens de creator owner van de mappen, waar je dus ook even op moet letten.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 10:30:
nou als je dus binnen hetzelfde volume doet, dan is het geen probleem, alle rechten blijven intact en de creator owner blijft ongewijzigd, je moet wel schrijfrechten hebben voor de destination folder(s) en modify op de bestaande , want een move is een copy gevolgd door een delete.

Als je van volume naar volume gaat kopiëren ( of moven) dan vervallen alle rechten en gelden de rechten op de destination drive, je wordt ook tevens de creator owner van de mappen, waar je dus ook even op moet letten.
je praat dus over Partitions en niet over Volumes met copy / move acties. Move acties uitvoeren is sowieso af te raden als move afgebroken wordt ben je veel data kwijt namelijk.... of verdeeld opeens over 2 delen.

ontopic maar weer.
TS als je in de folders waar je niet in mag de security atributes reset en je zelf owner maakt kun je de data rustig verplaatsen. hoe en wat staat allemaal onder de grote F1 knop.

• DarKCo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2022
Ben hier zelf ook al eens mee bezig geweest en heb het volgende gedaan;

Je kunt van de data een backup gaan maken met NT backup - geef aan dat je de rechten behouden wilt. Zet vervolgens de backup terug naar een alternative lokatie. EVT de shares naar de mappen aanpassen en KLAAR!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
DarKCo schreef op 03 September 2003 @ 10:41:
Ben hier zelf ook al eens mee bezig geweest en heb het volgende gedaan;

Je kunt van de data een backup gaan maken met NT backup - geef aan dat je de rechten behouden wilt. Zet vervolgens de backup terug naar een alternative lokatie. EVT de shares naar de mappen aanpassen en KLAAR!
mensen bedankt het is met Nt-backup gelukt !!

Het oneindige X 0

Pagina: 1