Toon posts:

[ASP.NET] Datagrid > statische header

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mn site een datagrid staan die gegevens toont uit een database. Aangezien het hier om nogal wat rows gaat heb ik de datagrid in een div-tag gezet waarvan ik het overflow-attribuut op 'auto' heb gezet, zodat ik dus alleen mijn datagrid kan scrollen en niet de gehele pagina.

Nu wil ik graag vanuit overzichtelijk oogpunt de header van het datagrid niet mee laten scrollen. Ik heb hier en in searchengines gezocht, maar ik denk dat dit niet echt een standaard werkwijze is. Heb nml. niets kunnen vinden hierover.

Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen de header statisch op de pagina te hebben staan? iemand ideeen hierover?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Volgens mij is de header een vast onderdeel van het grid. Je kan een tabel maken met 2 rijen met in de top <td> je header in in de onderste <td> je grid zonder header...
Maar dat is een gewone html oplossing. Ik weet niet of je de header kan scheiden van het grid in het grid zelf...

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Je kunt wel gaan werken met een aparte tabel als fixed header en vaste kolom breedtes aan alle kolomen geven, maar als de inhoud breder wordt, krijg je rare verschuivingen die niet mooi ogen. Googlen op "datagrid fixed header" geeft een heleboel van dit soort oplossingen. Mijn eigen ervaring zegt dat paging de mooiste oplossing is. Ik hoop dat je eruit komt. Als iemand waar dan ook een perfecte oplossing heeft, graag doorgeven. (Eentje die ALTIJD de kolommen op de juiste breedte houdt.)

Verwijderd

Topicstarter
Folkert, gebruik maken van een extra tabel zoals jij het bedoeld is geen optie denk ik, dan wordt het helemaal lastig. Dit omdat ik, als ik op een kolomnaam klik nml. op die column moet kunnen sorteren...

Paging is wel een oplossing, maar is weer onhandig voor het geval je in 1 keer de data wilt printen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:14 ]

Verwijderd

Kun je niet de tabel header als layer boven de tabel plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
layer? in Jscript of zo?? Verklaar nader...

Verwijderd

Je blijft volgens mij altijd zitten met de kolombreedtes. Die krijg je nooit altijd gelijk, ook al ga je met layers werken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan sowieso anders het OnPreRender event overriden om vervolgens de div toe te voegen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Dat klinkt als een goede oplossing, maar werkt het ook? Laat anders de code zien...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 12:58:
Dat klinkt als een goede oplossing, maar werkt het ook? Laat anders de code zien...
Geen idee; lijkt me iig wel, mits je het 'filter' goed toepast.

Code lijkt me genoeg op Internet te vinden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1