Toon posts:

HTML bg-color (zwart), flikkert bij herladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frameset, met een stel pagina's met een zwarte achtergrond.
Nu is het zo dat als er op een link word geklikt de pagina herlaad, en er een witte flikkering ontstaat.
Ik denk dat het door het laden van de pagina komt.
Omdat de achtergronden allemaal zwart zijn, is het natuurlijk vreselijk irritant om die witte flikkering elke keer te zien.

Iemand een idee om dit op te lossen ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

crisp

Devver

Pixelated

Een extern stylesheet gebruiken zou denk ik al moeten schelen, aangezien die gecached wordt

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dat is simpelweg omdat de default-instelling van een pagina (meestal) wit is, bij het initialiseren van de pagina zijn de styles en attributes als (bgcolor="#000000") nog niet ingeladen en in eerste instantie is dus een nieuwe pagina wit.

voor msie-only kun je kijken of page-transitions (META-tag, msie proprietaire code) dit kunnen verhelpen, deze erg laag zetten qua duur (halve seconde of nog minder) en dan merk je er weinig van, enkel is de overgang tussen twee pagina's dan minder schokkerig

zie bv deze site:
http://www.jansfreeware.c.../ie-page-transitions.html

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 03-09-2003 09:26 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Is niet veel aan te doen.. Een browser als IE begint altijd met een default kleur pagina. Een Mozilla behoudt de achtergrond netjes voor een betere overgang (geen flikkering).

MSIE transitions zou inderdaad misschien het probleem voor IE wat kunnen verhelpen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

crisp

Devver

Pixelated

of pagina's preloaden in een hidden frame ofzo; maar je maakt jezelf dan sterk afhankelijk van javascript en het is veel extra werk voor z'n klein ongemak.
Het idee van een extern stylesheet bij mij was in ieder geval dat je deze hoog in de head-sectie kan zetten, zodat deze al geladen is (uit cache) als andere zaken uit de head nog geladen moeten worden voordat de body-sectie begint

[ Voor 44% gewijzigd door crisp op 03-09-2003 09:47 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Tsja....

Helaas in dat geval dus ...
TNX Anyway ...
Pagina: 1