Toon posts:

256 DDR VS 256 SDR

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil me computer een schop geven, een andere videokaart heb ik al besteld maar het word aangeraden om die in combinatie met DDR te gebruiken.
Nu heeft mij K7VT2 Asrock mobo-tje 2 DDR en 2 SDR slots dus ik kan er zo DDR inpluggen (nee die kunnen niet allebei tegelijk, i know)
Maar mijn grote vraag, ga je dit echt merken of maakt het niet zoveel uit?

Dankje,

Danny

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, je merkt het verschil wel hoor, DDR gaat gewoon op zijn minst dubbel zo snel. En het draait wel lekker....

De laadtijden van programma's en games worden veel minder...maar dat wist je al.....

En je videokaart zal het ook leuk vinden als de snelheid van het geheugen omhoog gaat. Kan die zijn gegevens sneller overpompen....

...is het de investering waard....als je niet binnenkort je hele systeem gaan upgraden dan is het zeker de investering waard....je zou ook eraan kunnen denken om te gaan sparen voor een grote upgrade....met dan dus een snellere processor en ...snel geheugen :-). Maar dat hangt af van wat je doet met je computer!

[ Voor 60% gewijzigd door swampy op 03-09-2003 03:57 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu een (nieuwe) AMD Duron 1300 in die op 1550 loopt en dat vind ik voorlopig wel prima, nieuw ASrock K7VT2 Moederbord, 2 X 40GB Maxtor DiamondMax 8 HDD, NEC 56X speed CD, NEC 48 speed CDR, Asus GeForce V9520 FX5200 Magic 128MB dus voorlopig zit ik wel redelijk voor potjes quake arena :P de helft uit mijn ouders pc gesloopt die toch allemaal maar emailen en de processor en het moederbord hebben me uit eindelijk 50 euro gekost, nieuw.

Het enige wat me nog irriteerde was die 256SD ram maar het is wel duidelijk te merken als je 256DRR neemt

Dankjewel,

Danny

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

swampy schreef op 03 September 2003 @ 03:52:
Mmm, je merkt het verschil wel hoor, DDR gaat gewoon op zijn minst dubbel zo snel. En het draait wel lekker....
DDR (Double Data Rate) SDRAM is theoretisch maximaal tweemaal zo snel als SDR (Single Data Rate) SDRAM ;)

In spellen zal je een redelijk/flinke boost merken, en misschien een klein beetje in office applicaties.

Je kan natuurlijk tal van andere dingen doen om je systeem soepeler te laten lopen. Met de search kan je daar vast wel meer over vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door silentsnow op 03-09-2003 04:12 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit behoort tot de basics. Lees eens rustig de FAQ van dit subforum door, vooral de RAM FAQ lijkt in jouw geval het belangrijkste te zijn. Daarnaast had je jezelf het antwoord ook al heel makkelijk middels de Search kunnen verschaffen B)

[search=ddr vs sdr]

Dit topic is gesloten.