Toon posts:

win95 op een cdrom loze laptop krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
he daar iedereen
effe een vraagje

ik hep een laptop he die heeft geen cdrom wel een floppie drive
p1 75 dell latitude xp zooi

hoe krijg ik er win 95b op ??
ergens bootdisk maken
dan win95 op floppie kopieren
hoe doe ik dat het makkelijkst?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 15:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je al even gezocht of er soortgelijke topics zijn geweest?
[search=windows 95 op floppy]
Zoals je ziet is het al een aantal keer behandeld. ;)

Verwijderd

Misschien dat je zelf nog een zipdrive hebt, of iemand kent met zo'n ding? (wordt al weer als een museumstuk gezien)
Dan onder dos overtappen. Gaat verdomd snel.

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 08:17

SteveV

Schtiefv Meister

Hang je laptop hd met zo`n ide converter aan je pc en pomp de stup dir naar die hd.
Zo heb ik het gedaan met een oude P133 waarvan de cdrom kapot was.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:39

Mentalist

[avdD]

De echte bikkelmethode :

Met Winrar de hele Win95 installatiemap in een dos-executable archive inpakken in delen van 1,39MB en de boel floppy voor floppy overbrengen.

De ik-ben-vrij-lui methode :

Parallele nullmodem kabel kopen, vanaf dos bootflop verbinding maken met je desktop en de boel kopiëren.

De ik-ben-nog-veel-luier-methode :

Laptop naar een vriend/de pc zaak brengen en het hem/hun op laten lossen.

De ik-ben-nog-zelfs-nog-luier-dan-bovenstaande methode :

Hiervoor een topic op GoT openen en dan hopen dat de kaboutertjes de aangedragen mogelijkheden voor je gaan uitvoeren, ipv zelf even uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn en die zelf uit te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2003 01:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 13:46

iMars

Full time prutser

Ben hier met hetzelfde bezig.
Ik heb een nulmodem kabel genomen en met een ander computer een dos interlnk verbinding gemaakt. Alle benodigde bestanden overgepompt en installeren maar.

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik die connectie dan? van de laptop in dos met een nulmodem kabel naar win xp op andere compie?
welk programma precies gebruiken
maxi disk werkt niet goed in xp dus dat gaat niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 02:51:
hoe maak ik die connectie dan? van de laptop in dos met een nulmodem kabel naar win xp op andere compie?
welk programma precies gebruiken
Eeeuhm, dat staat heel goed sytap voor stap inclusief download links uitgelegd als je de zoektip van Vae Victis volgt? Net als bij google is het niet genoeg om alleen de eerste twee hits te bekijken: kijk goed naar de titels en open gewoon de eerste vijf, tien of twintig. Doe ik ook altijd, 2 minuten werk en heel veel kennis :P

Verwijderd in "Windows95 installeren op een laptop" beantwoord namelijk precies je vraag. Eerst zoeken dan vragen is trouwens wel de bedoeling op GoT (op en buiten GoT); je ziet zo ook waarom: heel veel vragen zijn zo te beantwoorden en dan is het niet nodig dat we vragen opnieuw gaan beantwoorden, zodat we tijd en zin over hebben voor de moeilijke vragen :Y)

Het hele hoe en wat van zoeken etc staat trouwens goed uitgelegd op
deze en specifiek voor SA op deze pagina. Trouwens welkom op GoT! Als je je aan deze "regeltjes" houdt, zal het hier hartstikke gezellig zijn en net zo belangrijk: kunnen we elkaar nog goed helpen ook :) ;)
En als je geen nullmodem hebt:
maxi disk werkt niet goed in xp dus dat gaat niet
Bijvoorbeeld arj doet het fantastisch (nou ja, heeft dat zo gedaan in mijn MS-DOS tijden :P ); arj a -vva etc, zie de help van arj via arj /?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 03-09-2003 09:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
OK IK HEB ZO EEN IDE CONVERTER GEKOCHT
AANGESLOTEN MAAR NOU BLIJFT TIE HERSTARTEN ELKE KEER
DE BIOS LAAT HEM ZIEN SAMEN MET DE ANDERE WESTERN DIGITAL HD VAN 8GIG
MAAR LAAT ZIEN DAT TIE 0 MB IS TERWIJL DIE TOCH WERKT ALS IK HEM ER WEER IN DE LAPTOP STOP
HET IS EEN SEAGATE 430 MB HARDESCHIJF

WAT GAAT ER FOUT?
:(

Modbreak:
Misschien omdat je capslock toets zo te zien vast zit?

Serieus, alles in hoofdletters staat zo schreeuwerig, we lezen je reply ook als het met normaal hoofdletter gebruik is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Rafe op 03-09-2003 20:13 ]

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:32
Kun je niet gewoon via een netwerk alles erop zetten. Vind het niet echt een lastige vraag (vertaling: is ook via de search te vinden)

[ Voor 1% gewijzigd door SavageNL op 03-09-2003 20:06 . Reden: typo ]

• Mentalist
  • Laatst online: 02:39

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 19:55:
OK IK HEB ZO EEN IDE CONVERTER GEKOCHT
AANGESLOTEN MAAR NOU BLIJFT TIE HERSTARTEN ELKE KEER
DE BIOS LAAT HEM ZIEN SAMEN MET DE ANDERE WESTERN DIGITAL HD VAN 8GIG
MAAR LAAT ZIEN DAT TIE 0 MB IS TERWIJL DIE TOCH WERKT ALS IK HEM ER WEER IN DE LAPTOP STOP
HET IS EEN SEAGATE 430 MB HARDESCHIJF

WAT GAAT ER FOUT?

:(

Modbreak:
Misschien omdat je capslock toets zo te zien vast zit?

Serieus, alles in hoofdletters staat zo schreeuwerig, we lezen je reply ook als het met normaal hoofdletter gebruik is ;)

Da's een OM vraag ;). Ik weet niet zeker hoe het in elkaar steekt met die converters, maar kloppen je master/slave settings? Wat voor mobo heb je? Bios al geflasht? Hoe ziet de schijf er in je OS uit?
SavageNL schreef op 03 September 2003 @ 20:06:
Kun je niet gewoon via een netwerk alles erop zetten. Vind het niet echt een lastige vraag (vertaling: is ook via de search te vinden)
Een P75 heeft standaard normaliter geen netwerk aan boord ;). En misschien heeft de topicstarter geen zin om een pcmcia netwerkkaart ervoor te kopen.

Da's trouwens, voor zo'n enkele keer, meer werk dan een simpele nullmodem kabel. Een nullmodem is ook langzamer, maar dat lijkt me niet erg als het maar voor 1x nodig is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2003 21:10 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb thuis een externe cdrom speler gepakt die via de paralelle poort aangesloten word. Dos bootflop > cdrom driver laden > windows setup starten.

Wat trouwens ook kan, dosflop laden, PCMCIA netwerkkaart driver laden, netwerk drivers voor dos laden. En dan op je eigen pc de cdrom drive sharen.

code:
1
net use d: //server/cdrom/

Vaak genoeg gedaan zo :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hier stond wat fouts :D

[ Voor 103% gewijzigd door Fish op 03-09-2003 21:19 ]

Iperf

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met al deze suggesties moet je er zeker uit komen, helemaal als je ook de search er nog even bijpakt ;)

Omdat je nieuw bent op GoT raad ik je aan Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door te lezen. Daar staat wat er op GoT van je verwacht wordt voordat je een topic opent :)

[ Voor 43% gewijzigd door SH007 op 03-09-2003 21:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.