Toon posts:

Internetmogelijkheden in Rotterdam

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje is sinds vandaag op kamers gaan wonen in Rotterdam. Hij verblijft bij een hospita en ze hebben daar tot zijn ergernis geen internet. Nu vroeg ik me af wat voor keuzemogelijkheden hij heeft in Rotterdam. Zijn postcode is 3022RR.
Kunnen jullie misschien aangeven waar ik informatie kan vinden over de mogelijkheden in zijn regio? Kan hij bijvoorbeeld kiezen tussen 'kabelinternet' en 'breedband internet' ? Zo ja, tussen welke providers? Welke zou jij hem adviseren en waarom? :)

Verwijderd

http://www.internetten.nl ?

Trouwens grove fout dat ie dat niet van te voren heeft gechecked !! :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 23:47 ]

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 23:45

Verwijderd

Topicstarter
(A)DSL
BBNED beschikbaar
TISCALI Wholesale beschikbaar
VERSATEL beschikbaar
KPN ADSL beschikbaar

Kabel
CHELLO beschikbaar

Er zijn gelukkig dus een hoop providers waar hij uit kan kiezen. Hij wil natuurlijk minimaal betalen aan zijn abo en maximaal genieten. Welke zouden jullie aanraden voor Rotterdam?

edit:

Hij gaat het puur voor msn/icq, zijn mail op te halen en ook nog wat webpagina's te bekijken gebruiken. Hij heeft dus genoeg aan een budget abo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 23:49 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey NightShade,

Ik raad je aan om even in de FAQ Internet & Telefonie te kijken, aangezien dit best een vraag is die waar zelf wel de oplossing voor te vinden is.

Je kan bijvoorbeeld kijken op www.internetten.nl of www.mordax.nl, aan de hand van deze 2 sites kan je providers vinden in de regio en ook de snelheid van de aansluitingen in de betreffende regio.

Zelf kan ik me niet voorstellen dat er geen adsl aanwezig is in een stad als rotterdam, dus ik zou als eerste daarvoor gaan kijken. De verhalen over Chello (de kabel provider in rotterdam) die ik gehoord heb, zijn niet echt goed. Voor specifieke ervaringen raad ik de got-search even aan.

Verwijderd

Topicstarter
edit:

done

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 00:06 ]

• Attilla
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 23:50:
[...]

Misschien wil je ook even mijn nick corrigeren Airwolf? :O
Done, typvout.
Maar als je zo specifiek kunt kijken, dan denk ik dat je de rest ook wel snapt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tiscali ADSL surf € 24,95 - geen aansluitkosten - 512/256 kbit/sec - 2gb dataverkeer
Het Net voordeelsurf € 17,95 - geen aansluitkosten - 256/64 kbit/sec - 0,25gb dataverkeer

Als je zo naar internetten.nl kijkt lijkt Tiscali het beste voor zijn doel.
Is Tiscali een goede provider? Het zegt mij namelijk erg weinig.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Rotterdam = UPC Chello
en volgens mij inmiddels overal ADSL, via MxStream en BBNED

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 00:18:
Tiscali ADSL surf € 24,95 - geen aansluitkosten - 512/256 kbit/sec - 2gb dataverkeer
Het Net voordeelsurf € 17,95 - geen aansluitkosten - 256/64 kbit/sec - 0,25gb dataverkeer

Als je zo naar internetten.nl kijkt lijkt Tiscali het beste voor zijn doel.
Is Tiscali een goede provider? Het zegt mij namelijk erg weinig.
Hou er reken mee dat bij deze 2 abbo's vrij weinig dataverkeer zit (vooral bij de laatste :|) dat is dus echt bedoeld om te surfen, als ie ook wil downloaden zit ie daar als snel aan z'n limiet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat we voor een Tiscali abo gaan. Het kost maar €19.95 voor de eerste zes maanden en daarna €24.95. Er zijn geen aansluitkosten en je krijgt een gratis modem erbij.
Dit is ideaal voor hem. Ik heb een topic over Tiscali gelezen en er zijn weinig klachten. Ik heb wel te horen gekregen dat ze in november met wat meer acties gaan komen. We zien het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zie ik het volgende:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Ik weet dat Casema een slechte naam heeft bij iedereen. Hebben ze hun snelheid ondertussen zo kunnen verhogen dat iedereen blij is? Nu zit ik de te twijfelen tussen een snelle Tiscali met 2gb datalimiet en de Casema kabel variant. Advies aub :)

• Attilla
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 11:31:
Nu zie ik het volgende:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Ik weet dat Casema een slechte naam heeft bij iedereen. Hebben ze hun snelheid ondertussen zo kunnen verhogen dat iedereen blij is? Nu zit ik de te twijfelen tussen een snelle Tiscali met 2gb datalimiet en de Casema kabel variant. Advies aub :)
Wat wil je weten ?

In de faq zie je de verschillen tussen adsl en kabel, lees dit door en kijk vervolgens op mordax.nl wat de verschillen zijn in snelheid. En verder is het gewoon echt iets wat je zelf moet doen.

Als je geen specifieke vragen hebben, dan kunnen wij jou niet helpen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Doe zelf eerst eens wat goed eigen research, want uit het soort vragen dat je stelt blijkt wel dat je niet eerst zelf hebt gezocht naar bijvoorbeeld argumenten om voor bepaalde providers te kiezen, etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.