Hoi, Ik kijk me de laatste 2 uur verrot op het commando extract van php. Zover ik begrepen heb (zowel op php.net, got en phpfreakz erover nagezocht) kun je met extract een kolom uit je array gebruiken als variabele en deze invullen door een andere kolom. (Ik hoop dat ik nog goed zit)
Wel ik heb nu de volgende code:
1e regel zorgt dat de naam en zo goed gezet wordt en de verbinding naar de server geopend wordt.
2e regel selecteerd alleen de 2 kollomen die ik nodig heb (3e id heb ik niet nodig)
3e is de uitkomst van de query
4e plaats ik alles in een array
5 t/m 8 zou alles om moeten zetten van waardes naar variables met waarden.
9 moet de inhoud van variable kleur geven.
laten we dus zeggen dat in item de waarde kleur staat en in data groen dan moet ik uiteindelijk er dus uitkrijgen $kleur=groen. of denk ik nu mis?
Wel ik heb nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| require('system/config.php'); $query = 'select item,data from system'; $result = mysql_query ($query); while($result1 = mysql_fetch_array ($result)) { extract ($result1) ; } print $kleur; |
1e regel zorgt dat de naam en zo goed gezet wordt en de verbinding naar de server geopend wordt.
2e regel selecteerd alleen de 2 kollomen die ik nodig heb (3e id heb ik niet nodig)
3e is de uitkomst van de query
4e plaats ik alles in een array
5 t/m 8 zou alles om moeten zetten van waardes naar variables met waarden.
9 moet de inhoud van variable kleur geven.
laten we dus zeggen dat in item de waarde kleur staat en in data groen dan moet ik uiteindelijk er dus uitkrijgen $kleur=groen. of denk ik nu mis?