Toon posts:

Kan geen DVD-R branden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakertjes,

Ik heb hier een NEC1300a brandertje, welk in mijn reeds gedateerde Windows XP installatie plots GEEN DVD-R meer wil schrijven. DVD+R en CDs werken perfect.

Nu heb ik een MSI NF2 bordje, en draai ik in mijn volledige geupdate XP ook de NF2 IDE drivers. Aangezien het branden van alle andere media perfect werkt op mijn 3 stations (NEC1300a, Plextor premium en Liteon 48x), verwacht ik niet dat mijn IDE drivers het probleem zijn.

De vraag is dus: wat is het probleem wel! Ik heb reeds mijn ASPI layer vervangen, Nero 6 volledig bijgewerkt, weer vervangen door 5.5 etc etc, het mag allemaal niets baten! Ook heb ik verschillende firmwares gebruikt!

Echter... in een schone setup van Windows XP (zelfs zonder drivers, alleen kale Win + Nero 6) werkt alles prima..

Het is dus zekers een software probleem, maar waar zit het?

Iemand wellicht tips waar ik kan kijken?

Het schrijven van de DVD-Rs gaat telkens fout bij de lead-out (invalid write state of illegal medium)....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik zie dat je maar 1 DVD brander hebt...en dat je problemen hebt met...DVD-media!

Waarschijnlijk is de media die je gebruikt brak......probeer te branden op een lagere snelheid...maar ik raadt je aan om andere media te kopen, check effe op dvdmedia wat voor media goed is...en wat brak is!

There is no place like ::1

Verwijderd

doe es een firmware update dat wil wel es helpen

Verwijderd

Topicstarter
@swampy: ik heb op een andere computer met dezelfde brandsoftware, dezelfde writer met dezelfde firmware, dezelfde drivers en hetzelfde mobo alles getest.. en dat werkt gewoon

conclusie: de 1300a kan prima met mijn media omgaan (www.rpc1.org bevestigd dat)..

@redbaron16: reeds geprobeerd

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Probeer eens andere software dan Nero, omdat er meer problemen zijn geconstateerd met 5.5 en 6.0 i.c.m. de NEC1300 :(

webOS all the way!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 23:45:
@swampy: ik heb op een andere computer met dezelfde brandsoftware, dezelfde writer met dezelfde firmware, dezelfde drivers en hetzelfde mobo alles getest.. en dat werkt gewoon

conclusie: de 1300a kan prima met mijn media omgaan (www.rpc1.org bevestigd dat)..

@redbaron16: reeds geprobeerd
Mmm, tja...dat is waar....de NEC 1300a zou zelfs nog op kauwgom moeten schrijven.....

Maar toch is en blijft het belangrijk goede media te gebruiken...heb nog wel wat spindels trust liggen hier })

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 03-09-2003 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb zonet een compleet schone isntall van xp pro gemaakt (letterlijk niets erop geinstalleerd, geen driver of niks, alleen nero 6.0.0.15) en het werkt!

het is dus een sftware prob, moet alleen nog uitvissen WAT voor software prob dat is... grrrrr

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 03:40:
heb zonet een compleet schone isntall van xp pro gemaakt (letterlijk niets erop geinstalleerd, geen driver of niks, alleen nero 6.0.0.15) en het werkt!

het is dus een sftware prob, moet alleen nog uitvissen WAT voor software prob dat is... grrrrr
Toch geen Easy DVD creator he....tja..als je met die troep werkt....

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten heb ik ezcd nergens genoemd

maareuh de nf2 drivers waren het probleem niet...
Pagina: 1