Volt mod op AGP Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mensen,

lees in veel topic's dat mensen voltmods uitvoeren op hun videokaart om de core en geheugen van meer spanning te voor zien.

De laatste tijd worden nieuwe vga kaart vaak voorzien van een spannings connector direct vanuit de voeding.

Is het niet veel logischer om deze spanning te verhogen, ipv met bijvoorbeeld weerstandjes te gaan klooien?

Volgens mij kun je dan zelfs je garantie blijven behouden.

Ik heb het niet geprobeert, en weet ook niet of het werkt : logisch lijkt me het echter wel.

Heb ik hier een orgineel idee te pakken? Of ben ik de 300ste die met dit idee aan komt zetten?

Ik heb zelf maar een Geforce 256 32md DDR, en die heb et niet ...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
denk dat het zo is van, apparaat a en b hebben de zelfde connector. maar als je het aansluit op de zelfde poort, doet b het niet ..

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• tauri
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 16:04

tauri

Wie dit leest is gek :P

dan heb je kans dat je je kaart sloopt omdat je alles teveel spanning geeft terwijl er met een volt mod je alleen bijv de core meer spanning geeft.. dus ik raad het iig niet aan

D3 Witch docter

Verwijderd

Nouja een _kans_ dat je hem sloopt schat ik op 99,9%(al niet 100%).

Er zitten weerstanden/condensatoren in, op sommige punten kan je dit wel iets verhogen(tegen cpu zelf aan). Maar als je je hele kaart voorziet van meer stroom dan denk ik niet dat hij daar zo blij mee is.
Die weerstanden zitten er niet voor niets, icm de condensatoren/overige ic's denk ik niet dat dit verstandig is(hij zal totaal verlopen en stuk gaan).

Overigens mag je het altijd proberen, post je results dan maar hier.
1) Ik ben niet aansprakelijk voor schade die wordt aangericht.
2) Op verzoek van maurice: + pics svp.

Je sluit toch ook geen fietslampje op 12v aan? dat overleeft hij niet lang. Wordt te warm en brand door.
Het zelfde krijg je met je kaart.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Probleem met je "oplossing": dat ding wat je normaal voor de gek houd door er een weerstand overheen te zetten, is je spanningsomvormer. Dat ding krijgt een onbekende input binnen, en een bekende output buiten. Die output is altijd hetzelfde, en dat ding meet ook wat ie naarbuiten stuurt, zodat ie kan corrigeren.
Op het moment dat jij daar een weerstand overheen zet, meet dat ding dat ie te weinig geeft en gaat ie meer op de output zetten.

Stel je nou es voor: dat ding krijgt normaal 5V, jij geeft em 7V. Waar gaan die 2V dan heen? Juist ja: die gaan omgezet worden in warmte door dat kleine zwarte dingetje waar je bij een voltmod een weerstand overheen zet.