[XP] VS internationaal toetsenbordindeling forceren

Pagina: 1
Acties:

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 23:12
utfs gebruikt ,google etc.., newsgroups maar helaas is het mij niet gelukt iets te vinden voor onderstaand probleem.

Probleem is als volgt op het werk hebben we +/- 1800 pc's/laptops met Windows XP.
Nu schijnt iemand bij Microsoft nog steeds te denken dat we in Nederland gebruik maken van een toetsenbord met NL indeling.
Standaard staat de toetsenbordindeling in de ghost image ,welke tot stand is gekomen via een unattended install, goed ingesteld. |:(

Maar door per ongeluk op een toetscombinatie alt+ nog iets komt het te vaak voor
dat gebruikers ineens met een NL indeling zitten wat tot irritatie leidt aan beide kanten. O-)
Meestal moet ik de gebruiker helemaal via start,instellingen,configuratiescherm,klassieke modus,landinstellingen,talen,details, NL Nederlands(nederland), toetsenbord Verenigde staten (internationaal).
loodsen om de indeling wijzigen. .en dat kost soms erg veel moeite telefonisch :'(

Is het mogelijk om dit in de unattend aan te passen zodat er maar 1 instelling ingesteld wordt namelijk taal NL, toetsenbordindeling VS internationaal. ??

Of misschien is het mogelijk via de registry? ?

_/-\o_ voor degene die het antwoord weet

Slache!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nope.... gewoon alle toetsenbordindelingen en landsinstellnigen verwijderen die NIET juist zijn. Geforceerd pakt hij dan gewoon degende die nog over is.

En bij kiezen ui 1 keuze is het niet moeilijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door WFvN op 02-09-2003 23:07 ]

• -ChRiZz-
Dat is dus het probleem wij werken met sysprep.. en die zet vrolijk alle settings weer terug. Ook is het gebonden aan het profiel van de gebruiker. .

Slache!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt die ALT + SHIFT sneltoets uitzetten bij de regional settings of hoe die optie ook heet.
Deze setting staat in het register onder HKCU\Keyboard Layout\Toggle
Daar staan bij mij atm:
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Toggle]
"Hotkey"="1"
"Language Hotkey"="1"
"Layout Hotkey"="2"

Als ik die hotkey uitzet, staan alle waarden op '3'. Stel dit bij 1 user in, exporteer het, en importeer het daarna bij de rest v.d. users in het user register dmv een logon script.

Als je verder kijkt in het register onder Keyboard Layouts staan daar volgens mij onder ´Preloads´ de combinaties van taal en layout, en kun je die ook verwijderen dmv een .reg file.

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 02-09-2003 23:14 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• -ChRiZz-
Hee thnx blackd morgen ff uitproberen! Als ALT + SHIFT niet meer werkt dan is dat ook een mooie workaround.

Slache!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eventueel kun je ook nog een registry monitor tooltje zoeken die bijhoudt welke keys van het register worden gewijzigd, en dan 1 user juist instellen. Je weet dan welke setting waar opgeslagen is in het register. De gewijzigde keys kun je daarna mergen met de registers van de andere users dmv logon script oid.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1