Toon posts:

[Winxp] Videokaart geeft geen signaal in 3d apps/games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar niks zinnigs gevonden m.b.t. mijn specefieke probleem:

Wat gebeurt er: mijn computer 'hangt' bij het gebruik van 3d apps / games.
Voorbeelden:
Splinter Cell
3d Mark 2001
3d Mark 2001 se
3d Mark 2003
Quake III Arena
Unreal Tournament 2003

Hij hangt echter niet specefiek, en ook niet meteen. Het beeld valt weg, soms na een aantal minuten pas. Dus mn videokaart stopt met signaal doorgeven. Mn tft springt op 'no signal'. Maar het geluid van bijv. een demo in 3d mark kan soms wel minuten nog doorspelen, totdat dat deel van de demo bijv. is afgelopen. Dan is het echt einde verhaal en doet mn pc niks meer.
Maar soms kan het beeld ook gewoon bevriezen, en blijft het scherm dus wel signaal krijgen.

Wanneer begon het: sinds de vervanging van mijn ECS k7s5a PRO naar een ASUS a7v8x-x

Wat ik al geprobeerd heb: een nieuwe voeding, geheugenbankje wisselen, coolers gechecked, voedingspanningen + temp's in de gaten gehouden met MBM en een 3d applicatie in een window op de achtergrond, FSB gechecked, AGP snelheid omlaag.

Driverupdates: ik heb de catalyst 6.14.10.6368, direct X 9.0b 4.09.0000.0902, nieuwste ASUS bios.

O.s.: Win XP pro NL, ook al Win XP pro NL SP1 geprobeerd.

Welke pc hebbie dan:
AMD Athlon 2200+
ASUS A7V8X-X
TwinMos 256MB DDR PC2700
Gigabtye ATI Radeon 9200 128mb
Naamloze voeding, vervangen geweest door een ToPower 420 Watt

Wat denk je zelluf:
Heb al eerder problemen gehad met mijn voeding, brander, dvdrom, fdd, mainboard zijn al een keer fucked up geweest. Heb toen echter mn videokaart & proc & geheugen getest op mijn werk, daar draaide het als een zonnetje. Dus ik wil eerst ff kijken of er geen andere problemen / oorzaken kunnen zijn voordat ik mn videokaart naar de garantiemeneer breng :)

Pff heb pijn in mn vingers :S

edit: was nog wat vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 08:35 ]

Verwijderd

Ligt volgens mij aan de refreshrate in 3D mode. Je monitor wordt overstuurd als je in 3D modus gaat (Direct3D of OpenGL) Ergens in je videodriver vind je een optie menu waar je deze refreshrates kan instellen. Kijk in je monitor manual voor de refreshrates die bij je monitor passen.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik eerst ook, maar het lijkt me echter sterk dat mijn drivers na een [x] aantal minuten de refreshrate ineens veranderen zou... maar ik zal het ff nakijken

Verwijderd

Wanneer begon het: sinds de vervanging van mijn ECS k7s5a PRO naar een ASUS a7v8x-x
Je Mobo ondersteunt agp 8x als je vid kaart dat niet doen, dan heb je een uitdaging. Probeer in de bios eens je agp instellingen te veranderen. Volgens mij zou hij het automatisch moeten herkennen, dat doet ie bij mij althans.

Probeer een de failsafe defaults in te stellen en dan verder te zoeken naar de limit van je instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
volgens de bios en de catalyst draaien zowel de kaart als het agp slot agp8x... :S

Verwijderd

stomme vraag even, zit er geen moles/floppy powersupply connentor op je kaart die je vergeten bent aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 23:38:
stomme vraag even, zit er geen moles/floppy powersupply connentor op je kaart die je vergeten bent aan te sluiten?
nope... ik ben zelf bang dat mn kaart gewoon geruineert is door mn powersupply... omdat elk ander onderdeel in mn pc al gesneuveld is muv proc en geheugen *afklop doe* maar goed....

Verwijderd

dan moet je denk ik maar probeer en mis doen. Alles in een andere pc douwen als je die hebt, of anders je collega's vragen die eerder ook voor je hebben getest.......

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:58
Dit probleem heb ik ook een tijd gehad. Uiteindelijk bleek een te hoge binnentemperatuur de boosdoener (voedingsfan blies naar binnen ipv naar buiten, dus even omgedraaid en geen problemen meer).

Echter heel af-en-toe, en dan met name wanneer ik Internet gebruik, heb ik er nog wel eens last van voor een seconde of 2 a 3.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dan zou op zich de mainboard temp / cpu temp of allebei hoog moeten worden tijdens 3dapps. maar volgens mbm5.0 is dat niet zo...

Verwijderd

Dit probleem had ik ook met m'n MSI KT4V, ook een VIA chip. Ik heb dat, en andere crashes, opgelost door een losse USB controller aan te schaffen (kosten weten te verhalen op MSI), de USB controller in de VT8235 bleek enigszins rot te zijn. Toen was die bak (redelijk) stabiel. Nu met m'n nforce 2 is het zeker 10x stabieler. Maar ik gok dat dit de chpset is. Probeer eens een recentere BIOS, nieuwere Hyperion drivers, en, misschien gek, je muis/toetsenbord PS/2, en de rest van de USB hardware d'r af.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

al gedacht aan handmatig even aan je kast voelen inplaats van blindelings op software en hardwaresensors to vertrouwen? :) (gewoon hand op zijkant van je kast ;))

hoeveel fans heb je in je systeem? gewoon het standaard wat je in een kast krijgt bij aankoop?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Lees ik er nou over heen of staat het er niet? Wat voor videokaart heb je nou precies?

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op 03 September 2003 @ 00:22:
al gedacht aan handmatig even aan je kast voelen inplaats van blindelings op software en hardwaresensors to vertrouwen? :) (gewoon hand op zijkant van je kast ;))

hoeveel fans heb je in je systeem? gewoon het standaard wat je in een kast krijgt bij aankoop?
Heb verder geen casefans, dus in principe zou dat heb kunnen zijn, zal 't eens proberen
QSYS schreef op 03 September 2003 @ 00:25:
Lees ik er nou over heen of staat het er niet? Wat voor videokaart heb je nou precies?
ahem, idd vergeten 8)7 : Gigabyte R9200 (Ati Radeon 9200)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 08:35 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
okay, ik had het volgende probleem met mijn 9700. Constante vastlopers , was niet te filmen... (Had mijn camera ook beneden liggen), maar in ieder geval lag het aan mijn Processor, was een 2200+ die loopt dus op 266, maar ik had pc2700 geheugen, dus 333mhz geheugen, dat geheugen klokte ik naar beneden en nergens meer probs mee.
Mischien geld het voor jou kaart ook.
Pagina: 1