Toon posts:

[w2k3] hangt tijdens setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een "nieuw" systeempje in elkaar gezet.

Config:
Asus A7V (BIOS 1011)
1 GB RAM (133Mhz), 1x 512, 2x 256.
AMD Thunderbird 1Ghz
ASUS V7100 Combo Deluxe
Realtek 8139 100Mbit WOL
Maxtor 40GB 7200 rpm UDMA 100 (op Promise IDE)
Aopen 56x CD-ROM (op Pri IDE)
FDD 1.44MB

Het probleem is, dat wanneer ik de setup CD van Windows 2003 Enterprise Edition erin doe (zowel legaal als geleechde versie) blijft deze hangen bij "Setup is Starting Windows".
Heb alle overbodige hardware (FDD, NIC, verschillende repen geheugen) er al eens uitgehaald en gekeken wat dat deed. Maar helaas maakte dat geen verschil.
Bios is de laatste versie voor zover ik weet.
Al eens een bios reset gedaan, hele HDD leeg gemaakt in andere pc (daar deed ie het prima in!).
IDE kabels al vervangen.
Ander OS geprobeerd (Win2k (pro & advanced server), WinXP Pro) maar wilde ook niet.
Win98 Fdisk wilde wel partities aanmaken. Installeren heb ik niet geprobeerd omdat ik die niet op mijn systeem wil. D'r moet Win2k3 Enterprise Edition op.

What could it be???

Verwijderd

Ik had t laatst met een xp1700, ondanks die cpu in andere pc getest en een xp1800 (nieuw) in deze, bleek t achteraf toch de cpu (die 1800 dus ook niet goed?) nu met een xp2400 draait alles weer. Had zowel bestaande w2k opstart troubles als verse install op datzelfde punt

Verwijderd

Topicstarter
Die AMD 1Ghz heeft tot 3 weken geleden ofzo nog als mijn vorige proc gedraaid. Lijkt me sterk dat zoiets nu in ene stuk gaat?

-edit-
Ik ga hier maar eens wat opties van proberen:
http://support.microsoft.com/?kbid=217073

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek mijn nieuwe A-open 56x speed IDE CD-ROM speler te zijn, die ik voor dit systeem heb gekocht.
Toen ik een 40x speed A-open erin propte deed ie het wel.
Terug naar de winkel dus met dat 56x speed beestje. ff ruilen tegen iets dat wel werkt.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Tsjoh dat kon het natuurlijk ook zijn. Nou mooi dat het nu werkt.