Toon posts:

[Vraagje] Autocad tekeningen.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
er was eens een lief chieftec kastje. die wilde gemod worden. helaas is deze kast niet van mij maar van een maat van me. het was/is een dure kast dus we [hij]wilde er niet zelf in gaan zagen. totdat ik op een mooie dag een watersnijzaak tegen kwam die voor 10 Euro wel 2 meter in de kast wou snijden. alleen moest daar wel een autocad tekening voor zijn. [met het ontwerp].

blablabla... dat was het mooie verhaaltje.

wat ik dus eigenlijk wil is een ontwerp van het zijpaneel van een chieftec dragon kast. het moet in een autocad bestand staan. WE hebben al ge"googled" en de search gebruikt maar konden nix tot nog minder vinden. nu was mijn vraagje dus of iemand niet toevallig een [paar] van die tekeningen had, zodat we beetje kunnen kijken wat nou leuk is om in een kast te zagen.

Amen!!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

je hoeft echt geen compleet zij-paneel in Acad te zetten hoor.

Alleen het ontwerp moet in een vector formaat staan, zodat de machine dit als data kan gebruiken.

Dus gewoon een pixelplaatje gebruiken en dan het 'winnende' ontwerp in Acad zetten. Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
oooooh, das fijn.

dat scheelt dan ook weer een heel gekloot.

Verwijderd

ik ben bang dat een pixelplaatje bij lange na niet precies genoeg is. Je zult echt wat maten in AutoCAD moeten gaan invoeren om dit voor elkaar te krijgen

Verwijderd

Kan je dit niet met Flash maken ?
Gewoon de pixelbitmap importeren in één layer en die blokkeren.
Vervolgens trek je in een tweede layer met de line tool je figuur over en wis je naderhand de eerste layer opnieuw.
Vervolgens sla je em op met File -> Export Image EMF, WMF, EPS 3.0 of AutoCad DXF formaat en dan heb je toch een leuke vector versie van je bitmap
Hoef je toch niet zo'n duur programma als AutoCAD gebruiken. Niet ?

Verwijderd

Ga op zoek naar een figuurtje wat je mooi vind (bijvoorbeeld lijnart/zwartwit)
Zet die om naar een vectorformaat.
Klaar.

Absoluut onnodig om een Acad file te hebben van de gehele kast/zijpaneel.

move CME > Software Algemeen - voor de Autocad tips.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 02:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij dat bedrijf. [ watersnij-bedrijf te Bemmel, oid] wilden ze het liefst de tekening van wat erin moet gesneden worden en ook van het zijpaneel dan. met maten.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

geinig zeg...zat er laatst ook over te brainstormen... met acad een mooi tekeningetje van een kast ....thermodynamisch verantwoord dan ook...
Ik vind het weinig geld voor maar 10 euro 2 meter zagen..
Als ik nog een plaat staal geef of zo... met zo'n acad tekeningetje van een kast (worden dus verschillende zaagacties).. doen ze dat ook? hoevel kost dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet precies, kan er wel een keer langs gaan, moet er toch heen voor mun kast, en het is idd niet duur

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Waarschijniljk moeten ze de buitenafmetingen van de zijkant hebben om te weten waar gesneden moet worden. Dat ze de tekening ook bij voorkeur in AutoCad willen hebben is omdat ze waarschijnlijk een programma hebben dat .dwg-files in kan lezen en om kan zetten in een snijpatroon.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik ook ja, ik heb wel eens een topic gezien van iemand die een draak ik de zijkant van zun dragon had (laten) snijden, zag er wel vet uit. Kan alleen het topic nie meer vinden via de search, klinkt dit topic misschien bij iemand bekend in de oren.......

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://thanhmai.virtualave.net/dragon/dragon.jpg
http://thanhmai.virtualave.net/dragon/

GoT-search: Draak @ CME
GoT-search: Autocad

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 19:06 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd

Topicstarter
ligt er trouwens wel aan of het alluminium is of een anders soort metaal, dan verschillen de prijsen. je kan trouwens wel gewoon een stuk staal inleveren met een acad tekening en dan doen ze het zo voor je. voor de prijs word ook gekeken hoe dik het materiaal is.

Verwijderd

De snijbreedte (je "zaagsnede") is overigens materiaaldikte. Dus als je een plaat van 0,8mm hebt wordt het kleinste detail wat gelasert kan worden ook 0,8mm ivm verdamping/smelting.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Veel van dat soort bedrijven draaien met Autocad omdat de snijmachines dit kunnen inlezen (Tekeing op floppy/CD aanleveren). Hierdoor kunnen ze heel goedkoop dit soort dingen snijden. even de files inlezen de staalplaat in de machine werpen en op de startknop drukken. (ongeveer).

Ik draai al heel wat jaren met Autocad. Eerst nog met versie 2.6 (release 8) in 1988. en nu sinds twee maanden met versie 2004 (deze is erg mooi).

http://www.hroling.nl

Pagina: 1