OC'en van T-bred 2600+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik had even een vraagje. Ik heb een AMX XP 2600+ (thorougbred) lopen op een FSB van 2x166 (=333MHz) op een ASUS A7N8X-X (Nforce2-400 chipset) mobo.

Zoals je ziet kan mijn Moederbord een FSB van 400 MHz aan, maar nu is mijn vraag: Kan ik nu zomaar mijn 2600+ op een FSB van 400 laten draaien?

En hoelang duurt het dan nadat je de instellingen aagepast hebt en save and exit doet. De comp gaat dan opnieuw opstarten, maar kan het dan zijn dat ie een paar minuten blijft laden met een zwart scherm voordat er wat gebeurd of moet hij meteen opnieuw opstarten met de hogere instellingen?

alvast bedankt!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
dat gebeurt direct in je bios! Gewoon je FSB op 200 zetten en gaan met die banaan!

Tegenwoordig kan je het amper meer slopen :|

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Morti schreef op 02 september 2003 @ 21:50:
Ik had even een vraagje. Ik heb een AMX XP 2600+ (thorougbred) lopen op een FSB van 2x166 (=333MHz) op een ASUS A7N8X-X (Nforce2-400 chipset) mobo.

Zoals je ziet kan mijn Moederbord een FSB van 400 MHz aan, maar nu is mijn vraag: Kan ik nu zomaar mijn 2600+ op een FSB van 400 laten draaien?

En hoelang duurt het dan nadat je de instellingen aagepast hebt en save and exit doet. De comp gaat dan opnieuw opstarten, maar kan het dan zijn dat ie een paar minuten blijft laden met een zwart scherm voordat er wat gebeurd of moet hij meteen opnieuw opstarten met de hogere instellingen?

alvast bedankt!
Welkom,

Dit is ook best zelf te vinden, in de search en lees ook Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) ;)

Right for all the wrong reasons.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hoop dat je wel PC3200 geheugen hebt anders overclock je het geheugen mee...niet al het geheugen vind 400Mhz zo fijn!

There is no place like ::1

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
---
Par_Martinos gaat zich opgeven voor een typecursus bij Scheidegger

[ Voor 83% gewijzigd door Par_Martinos op 02-09-2003 21:58 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Morti, voordat je je eerste stapjes op OC-gebied zet, zou je eerst eens grondig de basics van het overclocken eigen moeten maken. Zoals mps, fsb, volts, koeling, enzovoort. Je kan namelijk niet zomaar van nul naar honderd gaan met OC'en, nog niet in ieder geval.

Wat meer moeite van jouw kant wat betreft het lezen van oa de PMG en DOC FAQ en zelfwerkzaamheid is dus raadzaam. Succes met het oc'en, en neem gewoon de tijd om alles te lezen, dan zal veel duidelijk worden :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.