Toon posts:

[Win2k] Probleem met cd-brander i.c.m. Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (rechten)probleem in Windows 2000.

Een gebruiker die in de groep 'Hoofdgebruikers' zit kan geen cd's maken met Nero. Administrator kan dit wel, evenals de 'probleem gebruiker' als deze in de groep van de Administrator is geplaatst.

Zodra Nero wordt gestart verschijnt deze melding:
code:
1
2
3
Onder Windows NT4/2000 zijn bij Nero brandrechten vereist om toegang te krijgen 
tot cd-recorders en cd-rom/dvd-rom drivers. Vraag uw systeembeheerder om 
toestemming.

Ik dacht dit in eerste instantie te kunnen oplossen bij Configuratiescherm -> Gebruikers, maar daar kan ik niks vinden dat te maken heeft met een cd-brander. Bij die configurator kunnen allen het wachtwoord en groep van een gebruiker worden gewijzigd.

Toen dat niet werkte ben ik in Nero gaan zoeken. Daar viel me op dat de cd-recorder niet gevonden kan worden als die betreffende gebruiker is ingelogd, maar wel als administrator is ingelogd.

Ik heb het probleem 'cd-recorder not found' als eens eerder gehad, alle gebruikers hadden daar last van. De oplossing was een api downloaden en ergens in de WINNT directory opslaan. Dit lijkt me nu niet van toepassing, omdat administrator wel gebruik kan maken van de brander.
Of kan dit iets te maken hebben met de rechten van bepaalde files (drivers/api) waarmee de cd brander wordt aangesproken ?

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit probleem ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Stom dat ik het daar niet heb gevonden |:( 8)7
Maar goed, ik ga het eens proberen. Het is niet mijn eigen pc, dus ik kan het helaas niet gelijk testen.

Bedankt ! :)