[Debian] Installatie, Device Modules

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Vol goede moed begon ik aan de installatie van Debian (in virtual pc wel).

1)
Alles gaat goed tot op bepaald moment:
NEXT: Configure Device Driver modules

vervolgens wordt gevraagd: Would you like to skip this step?

Aangezien ik eigenlijk geen extra drivers wou installeren direct kies ik YES, maar dan kom ik terug op punt 1 terecht waar ie hetzelfde vraagt
Dus, ik kies ervoor om de stap niet over te slaan. Vervolgens vraag hij om een diskette. Ik stop dus drivers-1.bin (op disketje gezet natuurlijk met rawrite) in m'n station, maar dan zegt ie: cannot mount the floppy en vervolgens no modules found.

Ik geraak dus simpelweg niet verder met de install. Onder NEXT: Configure.... kan ik wel de volgende stap kiezen, namelijk install base system. Maar dan kan hij de cdrom niet mounten.

Iemand ervaring, tips, ... ?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

zeker geen optie om te _booten_ van cd? floppen gebruiken is vragen eigenlijk om problemen :) ( http://www.debian.org/CD/netinst/ )

anders zou je kunnen proberen de modules handmatig te laden in een virtuele console (CRTL+ALT+F2)

It seemed like a good idea at the time

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
heb dan toch maar de iso op cd gefikt, en daarmee geboot en nu raak ik er wel door...

toevallig niemand een idee hoe ik de door virtual pc geëmuleerde netwerkkaart aan de praat ga krijgen?
een DEC 21104a Ethernet controller

maar dat zie ik dan wel weer natuurlijk...

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Robbedoeske schreef op 02 September 2003 @ 22:22:
heb dan toch maar de iso op cd gefikt, en daarmee geboot en nu raak ik er wel door...

toevallig niemand een idee hoe ik de door virtual pc geëmuleerde netwerkkaart aan de praat ga krijgen?
een DEC 21104a Ethernet controller

maar dat zie ik dan wel weer natuurlijk...
EDIT:
raar: toen ik met floppy geboot had kon ik geen gebruik maken van iso's die op m'n hd stonden en door virtual pc als cd-rom gezien werden
eenmaal ik één cd gebrand had en met die geboot was kon ik voor de rest gewoon iso's op hd gebruiken
EDIT2: sorry , verkeerde knop

[ Voor 4% gewijzigd door Yoeri op 02-09-2003 22:36 ]