Toon posts:

Krijg draadloos internet niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<<< Uit search word ik niet echt wijzer, vandaar nieuw topic! >>>

Ik heb bij mij onlangs succesvol adsl (van KPN) geinstalleerd. En dat wou mijn buurman ook, en ik ben hem nu aan het helpen met de installatie.
Hij heeft er wirelessmodem(standaard wirelessmodem van kpnadsl) bij besteld, maar we krijgen het niet aan de praat. Om het signaal van het modem te ontvangen heb ik een e-tech wireless usb adapter gekocht.

Ik weet zeker dat we de splitter enzo goed hebben. De afstand tussen modem is ook maar iets van 10m dus dat zal ook het probleem niet zijn. Voor hun pc heb ik een e-tech wireless usb adapter gekocht. De installatie van de usbadaptor ging overigens ook goed, en windows xp zegt gelijk dat hij een draadloosnetwerk heeft gevonden. Maar vervolgens kan ik me er niet aanmelden. ( heb die code die onderaan het modem staat ook ingevoerd)
Als ik er vervolgens die cd van kpn erin gooi om het modem te detecteren vind hij niks. Ik heb firewall, etc allemaal uitgezet.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen want we worden helemaal gek.
En ik had bij mijn eigen installatie alles binnen 15min lopen met ethernetmodem.................

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
krijgt ie om te beginnen wel een IP adres toegewezen?

Verwijderd

Topicstarter
ja die krijgen we. Er komt ook steeds melding van er zijn een of meerdere netwerken gevonden maar vervolgens kunnen we ons niet aanmelden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:58:
ja die krijgen we. Er komt ook steeds melding van er zijn een of meerdere netwerken gevonden maar vervolgens kunnen we ons niet aanmelden.
Toevallig een Alcatel 570 Wireless ADSL Modem/Router?

Verwijderd

Topicstarter
jep, hoezo?? is ie niet goed??

Het is gewoon die standaard wireless modem die kpn leverd, de alcatel 570i, die moet goed zijn lijkt me. En volgens die verkoper (van Norrod) van die usb adapters kon ik het zo op mijn modem aansluiten

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 22:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 22:04:
jep, hoezo?? is ie niet goed??
na, dat zeg ik niet. Heb er wel veel problemen mee gehad bij een kennis.
En nog steeds, waarvan ik niet kan zeggen of het aan het modem ligt.

Maar er zit achter op dat ding een rood knopje.
Zorg dat alles dus PC en ADSL modem een tijde (2 minuten) aanstaat, en druk dan
even dat rode knopje in. Er moet dan iets gebeuren met die lampjes op het modem (als ik het goed heb). Probeer dan die software van de KPN cd te starten.

edit:
Bij die kennis verliest ie steeds na een xx aantal uren (soms dagen) de verbinding met het netwerk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 22:07:
[...]

na, dat zeg ik niet. Heb er wel veel problemen mee gehad bij een kennis.
En nog steeds, waarvan ik niet kan zeggen of het aan het modem ligt.

Maar er zit achter op dat ding een rood knopje.
Zorg dat alles dus PC en ADSL modem een tijde (2 minuten) aanstaat, en druk dan
even dat rode knopje in. Er moet dan iets gebeuren met die lampjes op het modem (als ik het goed heb). Probeer dan die software van de KPN cd te starten.

edit:
Bij die kennis verliest ie steeds na een xx aantal uren (soms dagen) de verbinding met het netwerk
Ik heb al paar keer geprobeerd om hem tijdje aantelaten staan en dan op het rode knopje gedrukt, maar geen effect. Het zal wel ander probleem zijn, iemand nog een idee?

Maar het is dus beter om gewoon een ethernetmodem te nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 22:12:
[...]

Ik heb al paar keer geprobeerd om hem tijdje aantelaten staan en dan op het rode knopje gedrukt, maar geen effect. Het zal wel ander probleem zijn, iemand nog een idee?

Maar het is dus beter om gewoon een ethernetmodem te nemen?
Dacht ik al, ging bij die kennis ook niet al te best met dat knopje.
Kan je er niet even een pc op aansluiten met kabel? Dan kan je namelijk via de webinterface toegang verlenen aan die usb-wireless nic.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat dat dan maar moet. Moet alleen wel eerst ff een kabel van 15m regelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 22:33:
Ja ik denk dat dat dan maar moet. Moet alleen wel eerst ff een kabel van 15m regelen
Je kan ook ff die speedtouch misschien los dichter bij de compu zetten. (dus zonder dat ie in de "telefoon" aansluiting zit)

Verwijderd

als je geen encryptie hebt gedefinieed ( WEP ) dan zal XP in 1e instantie alles tegenhouden. In de eigenschappen van de wirelsess verbinding ( via control panel ) zie bij de tab wireless verbinding dat er een waarschuwing aanwezig is dat de verbinding niet secure is. deze dien je te bevestigen zodat de verbinding alsnog doorgang vindt. Ik heb er zelf een tijdje mee geworsteld totdat ik dit tegenkwam.
vervolgens heb ik WEP encryptie aangezet op het modem en de client, en nu vindt er altijd een succelsvolle verbinding plaats.. geen problmenen meer gehad.

Verwijderd

kuch,
en hoe is het afgelopen ?
Pagina: 1