[Bluetooth] Nokia 7650 en het versturen naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb hier al een aantal topics over gelezen, deze stopten echter bij het probleem dat de telefoon de PC niet kon vinden of andersom. Mijn probleem hier is van een andere aard:

Er staan foto's op de telefoon die ik graag naar PC wil zenden.
Ik selecteer de foto en dan Opties - Zenden - Via bluetooth.
Hij vindt dan een B091H1 'netwerk' en deze selecteer ik.

Dan krijg ik op m'n PC een nieuw schermpje, waarin Device Address (lijkt er veel op een MAC adres, misschien is het het ook wel) staat en om een Passkey wordt gevraagd met een timeout van 20 seconden oid.

Als ik een passkey (stel: 1234) invul, krijg ik daarna ook op de telefoon een invulveld voor een 'Wachtwoord voor B091H1. Dit zal niet hetzelfde zijn als de passkey vermoed ik, maar toch geprobeerd. Als ik daar dezelfde invul als op de PC, krijg ik een foutmelding dat de verbinding niet gevonden wordt.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met die passkey en wachtwoord?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:01
heb je nokia pc suite geinstalleerd?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nope... ik zit bij de buurman :) kennelijk heeft ie dat niet gedaan. Aangezien er connectiviteit bestaat tussen de telefoon en de computer (ik krijg immers netjes een schermpje op de computer en daarna op de telefoon) leek me verdere software ook niet nodig.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar niet naar heb gekeken. In het boekje is er ook niets over te vinden... ik zal even kijken of dat ergens downloadbaar is :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Op de manier die jij beschrijft werkt het wel via infarood maar niet via bleutooth

voor bleutooth met je naar bleutooth network neighbourhood en zoeken naar devices, dan maak je een partnership aan, de pc vraagt dan om een code, die moet je zelf verzinnen en dient 4 cijfers te zijn. Direct nadat je dat op de pc bevestigd vraagt de telefoon hetzelfde, geef hier dezelfde pincode op. En voila je hebt een bleutooth partnership.

Nu hoef je alleen nog maar de Nokia 7650 CD rom te installeren. Als je na installatie de software start krijg je 2 fotolijsten, eentje met de foto's op je pc en eentje met de foto's op de 7650, je kunt nu via drag and drop de foto's overslepen.

Zo werkte het bij mij althans (dit was zo ongeveer wat ik er nog van weet, ik heb het toestel al een paar maand geleden weggedaan en ik heb de bleutooth al meer dan een half jaar geinstalleerd, so dont blame me if it is not completely right >:))

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat is in ieder geval informatie waar ik weer mee verder kan, dus als het niet werkt boeit het echt niet. Ik ben nu bezig met het downloaden en installeren van de Nokia PC Suite, welke waarschijnlijk wel wat zal helpen.

Via infrarood zou het dan moeten werken volgens jouw verhaal, echter is er hier geen infraroodverbinding beschikbaar. Toch worden er kennelijk gegevens of in ieder geval opdrachten verstuurd naar zowel PC als telefoon. De 'verbinding' met bluetooth is er dus op de een of andere manier wel :)

Verwijderd

dat klopt de verbinding is er wel alleen ondersteund de bleutooth op de 7650 geen algemene data transfer, dat moet via de pc geregeld worden via de pc suite.

Die verbinding die jij ziet kun je gebruiken om de 7650 als modem te gebruiken op je pc (werkt via een virtuele compoort)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 21:30 ]

• Kaastosti
  • Nu online

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ahaaaa op zo'n fiets (of telefoon, net wat je wilt). Bedankt voor de info.. suite is net binnen, meteen even proberen :P

Helaas.. als ik suite opstart wordt me gevraagd de telefoon aan te sluiten en op OK te drukken. Ik heb geen andere verbinding dan bluetooth, welke al zou moeten werken. Als ik echter op OK klik, gebeurd er niets... ik kan tig keer op OK blijven klikken, geen reactie.

[ Voor 54% gewijzigd door Kaastosti op 02-09-2003 21:50 ]

Verwijderd

je moet kijken bij de instellingen van de bleutooth dongle van de pc welke compoort hij emuleert was bij mij Com11 (klinkt onrealistisch maar is toch zo)

en die moet je opgeven bij de pc suite

werkt dat niet dan kan het zijn dat je de oude bleutooth dongle drivers hebt
dan moet je bij de instellingen van je bleutooth dongle de seriele verbinding wegggooien en opnieuw aanmaken
Pagina: 1