Matrox Parhelia en games

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Ik heb nu een G400 MAX en ben daar erg tevreden mee. Helaas is hij nu niet meer snel genoeg voor nieuwere games. De parhelia lijkt me erg intressant, vooral de mogelijkheid om 2 tft's via DVI aan te sluiten. Maar is de parhelia snel genoeg om games te draaien, ik ben niet op zoek naar een kaart om de nieuwste FPS op 1200x1600 met 120 frames per seconde te draaien maar ik wil ook niet over een half jaar weer een nieuwe kaart moeten kopen omdat alles helemaal onwerkbaar is.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
SirBlade schreef op 02 September 2003 @ 21:13:
Ik heb nu een G400 MAX en ben daar erg tevreden mee. Helaas is hij nu niet meer snel genoeg voor nieuwere games. De parhelia lijkt me erg intressant, vooral de mogelijkheid om 2 tft's via DVI aan te sluiten. Maar is de parhelia snel genoeg om games te draaien, ik ben niet op zoek naar een kaart om de nieuwste FPS op 1200x1600 met 120 frames per seconde te draaien maar ik wil ook niet over een half jaar weer een nieuwe kaart moeten kopen omdat alles helemaal onwerkbaar is.
tjah ligt vooral aan de games die je speelt en hoeveel, maar een parhelia is niet bepaald geschikt om nieuwere games te spelen, zoek anders ff op roundups van tomshardware en anandtech

er bestaan geloof ik ook nvidia kaarten met 2 dvi uitgangen en volgens mij ook radeons maar daar ben ik niet zeker van

<edit>
even gezocht voor je, hier een roundup van tomshardware van veel kaarten met daartussen een parhelia 128mb
tomshardware roundup

conclusie die je kan trekken is dat een parhelia zonde van je geld is, ik zou eerder voor een radeon 9700/9800 gaan, kan je een flinke tijd mee vooruit

[ Voor 19% gewijzigd door bolleh op 02-09-2003 21:56 ]

Verwijderd

Gainward maakt radeon series met dubbele dvi uitgangen plus video in en uit.
Die kaarten zijn ook een van de betere kwa 2d beeld kwaliteit als het om radeons gaat. Maar het beste is gewoon de standaard ATI kaarten met natuurlijk de dubbele dvi.
En als je nu een radeon 9700/pro of 9800/pro koopt je komt de komende twee jaar echt wel vooruit met zulke kaarten.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Je bent echt gek als je voor de Parphellia gaat, imo... De Radeon's van tegenwoordig zijn haarscherp, ik heb voorheen ook een G400 gehad, was hier ontzettend tevreden over. Maar mijn Hercules Radeon 9700 Pro die ik nu heb, doet serieus niet onder op de G400, als je ze vergelijkt op stabiliteit, en scherpheid, etc. Niet qua snelheid natuurlijk :|
2D is de Radeon ook zeer vetjes, en Dualhead hebben ze inderdaad ook Dual DVI zoals hierboven vermeld is!

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 09:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf een asus Ti4200 met dual dvi -> V9280VS
ik heb 2 monitoren aangesloten erop (tft) maar beeld ziet er perfect uit, ik meen dat asus ook een GFFX 5600? als VS nu heeft.

-Te huur

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Parhelia kan prima gamen, ongeveer op niveau van de Radeon 8500 qua snelheid. De meerwaarde zit'm in die derde scherm en verder een anders georienteerde multihead software (die IMHO nog een tikje beter is dan Hydravision, maar dat ontloopt elkaar tegenwoordig geen steek).
Maar goed, al ben ik een total Matrox freak (3 van mijn 5 vaak in gebruik zijnde bakken hebben een Matroxje erin), ik moet bekennen dat de Parhelia een beetje vlees noch vis is. Als je wilt gamen en twee schermen draaien ben je idd voor hetzelfde geld een stuk sneller uit met vergelijkbare beeldkwaliteit bij ATi, en als je 3 schermen wilt en geen gamer bent, dan is de P750 een beter idee. De Parhelia is IMHO alleen echt interessant voor Flightsim fanatiekelingen die een 3-scherms cockpit op topkwaliteit willen (met allicht een G450 PCI erbij voor nog een paar schermen)...

Oslik blyat! Oslik!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

hier een ex-parhelia bezitter.. Een half jaar geleden heb ik er een gehad.. Simpel gezegd alleen nemen als je 3 monitors wilt aansluiten (helaas heb je dan nog beperkingen geen onafhankelijk resos, refreshrates en nog wat) maar ik speel dus wel FPS games en dat trok mn parhelia niet. Ik heb nu dan ook weer een ati 8500 (dual monitor).

Ook is je startpost niet zo uitgebreid.. toch zeg ik: Niet nemen :)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Ik ben ook een matrox liefhebber (matrox g400 dh). Wilde eens wat anders proberen. Nu 2 kaarten geprobeerd: Sapphire Radeon 9200 128 mb en Creative fx 5200 64 mb. Deze goedkope keuze omdat ik alleen wilde weten of het beeld bij een van de twee soorten in de buurt komt van de matrox, keuze voor de snelheid (en duurdere kaart) komt wel als ik over het beeld tevreden ben. Maar helaas de radeon valt me zwaar tegen (het beeld is en blijft erg onrustig met welke instelling dan ook, de snelheid is niet zo'n verbetering) ook een geforce (wel rustiger maar onstabiel en soms erg donker en vieze kleuren in games) kan er niet aan tippen.
Mijn advies als je gesteld bent op dezelfde kwaliteit vind ik een ati of nvidia kaart geen bevredegende oplossing dan zou ik het bij matrox houden.

De gekochte radeon verkoop ik weer die komt er niet meer in, de matrox zit wel weer in m'n pc en ik moet zeggen wat een verademing. Rustig, mooie kleuren en haarscherp en ... stabiel. En qua games speelt het gewoon wat relaxter met een rustig beeld.
Pagina: 1