Toon posts:

FSB niet boven 150

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een upgrade heb ik nu tijdelijk hetvolgende in huis:
Asus A7V8X-X
XP1900+ (palomino :(, binnenkort 2100+ TbredB)
Vantec Airoflow
256MB PC3200 cl2.5 (vaag merk, binnekort 512 cl2 corsair/samsung)
Enermax 431W
Asus v7700 TI

Ik heb nog geen ervaring met oc met ddr en nieuwe fsb, ik heb wel aardig wat gelezen maar kom er niet helemaal uit. De 1900+ is nog gelocked, ik heb hem goedkoop op de kop getikt maar het moest snel en goedkoop zodat mijn vriendin mijn ouwe pc kan gebruiken nu.

Het geheugen heb ik op standart timing cl2.5 3-3-7 staan, aangezien het goedkope is en ik nog niet precies weet wat ik ermee kan. De multplyer is nog gelocked maar als ik de fsb omhoog gooi en ik kom op 150 krijg ik de volgende waarschuwing in de bios:

Caution: according to cpu external frequency settings, system memory can only operate at frequency higher or equal to 33Mhz. Plz make sure the DRAM maximun frequency is nog less than 333Mhz.

Ik dacht dat pc3200 geheugen zowiso wel 166 en 200 fsb aankan, als ik op 149 (vcore 1.8) boot kom ik wel in windows maar is ie niet stabiel lange tijd, temp 40C.
Als ik hem naar 150 post ie niet eens. Ik heb search gebruikt en kan het zelf niet goed vinden. Het is niet de bedoeling dat ik ver ga oc'en met deze cpu ik vraag me alleen af waarom hij boven de 150 niet post terwijl hij op 149 gewoon boot.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Er zit ergens een grens aan dat ie niet meer kan booten hoor. Je kunt niet oneindig doorgaan.. Bij mijn proc is die zelfs 143.. Doe ik verder niets aan :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Het is een Palomino, deze waren de eerste Athlon Xp cores en zijn gebakken op 0.18µ. Het is algemeen bekend dat Palomino's geen overclockbeesten zijn, en je mag al blij zijn dat je een FSB van 150 kan draaien. T'breds en Bartons zijn gebakken op 0.13µ en kan je een stuk beter oc'en...

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Volgens mij loop je bij de 150 net tegen 't probleem met de dividers aan. De pci bus kan ongeveer rond de 37 mhz hebben. Wanneer je een 4/2/1 fsb / agp / pci divider gebruikt, dan is je pci bus bij de 150 mhz fsb 37.5 mhz.

Vermoedelijk is het verschil tussen 149 en 150 net de grens van wat je pci bus wil trekken. Je zou in je bios kunnen zoeken of je nog ergens een 5/2/1 divider kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een AGOIA, zoals ik zei gaat het me niet m extreme oc resultaten met deze cpu maar waarom krijg ik die melding bij precies 150fsb en post ie dan niet meer, het lijkt me niet dat dit aan het geheugen mag liggen. Als de proc unlocked zou zijn zou ik zelf kunnen testen met lagere MP maar ik wacht liever op de 2100 Tbred

Verwijderd

Topicstarter
De melding staat bij alle fsb boven 150 dus ook bij 166 waar de pci weer gewoon 33.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
YoupY schreef op 02 september 2003 @ 21:26:
Volgens mij loop je bij de 150 net tegen 't probleem met de dividers aan. De pci bus kan ongeveer rond de 37 mhz hebben. Wanneer je een 4/2/1 fsb / agp / pci divider gebruikt, dan is je pci bus bij de 150 mhz fsb 37.5 mhz.

Vermoedelijk is het verschil tussen 149 en 150 net de grens van wat je pci bus wil trekken. Je zou in je bios kunnen zoeken of je nog ergens een 5/2/1 divider kan vinden.
Kan je mij dan uitleggen of ik problemen met mijn dividers krijg als ik van een XP2100 palomino fsb 133 naar een XP2600 thoroughbred fsb 166 ga? Ik moet dan handmatig mijn fsb van 133 naar 166 zetten.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Palomino's staan er bekend om dat ze niet zo ver OC'en, zeker niet als ze gelocked zijn. Dit valt met een beetje zoeken uit te vinden, bovendien staat hier ook een gedeelte over in de DOC FAQ: hier wordt gemeld hoe het kan dat je tegen grenzen aan loopt, en waarom je tevreden zal moeten zijn met de resultaten als je echt alles al geprobeerd.

Dit is nog altijd een kwestie van zelf proberen en zo veel mogelijk instellingen in't BIOS aanpassen totdat je echt het plafond bereikt hebt, en daar moet je je dan tevreden mee stellen. Vanwege zelfwerkzaamheid/faq-gebeuren gaat deze iig dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.