AMD Athlon XP1700+ EOL ?

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Is de AMD Athlon XP1700+ (Palomino) toevallig een End Of Life product ? Aangezien ik deze nergens kan bestellen en ik op de AMD site hier niets over kan vinden. Want ik ben voor mijn K7T Turbo op zoek naar deze processor.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De Palomino wordt inmiddels al erm, like anderhalf jaar oid totaal niet meer geproduceerd, naja, errr, LANG iig al niet, we zitten al 2 cores verder vriend :*. Enige oplossing is 2e hands een pally vinden, alles wat nu nog in de winkels ligt is tbred(b) of barton...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Jazeker; al een flinke tijd.
Met wat geluk kan je deze nog vinden op 2e hands sites en heel misschien heeft een winkel er nog eentje op voorraad, maar die kans is maar klein.
Veel bellen en mailen dus :)

• Red
Hmmmm, dat wordt dan hard zoeken :/

Bedankt in ieder geval voor de hulp

[ Voor 36% gewijzigd door Red op 02-09-2003 20:33 ]

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik heb nog een 1700+ :D Ben best trots op dat ding, want hij werkt nog steeds, nu al op 3 verschillende mobo's en HEEL VEEL gepruts :). Maargoed, ik denk dat je op 2dehands sites (zoals Vraag&Aanbod) wel wat 2dehands XPtjes kunt vinden.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

KroeT

[...]

Een 1800+ past ook op de K7T na een biosupdate.

Peace is not simply the absence of war.

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:58
ik heb zelfs een thoroughbred aan de gang gekregen op dat bord dus je kunt gewoon een xp2000+ erop rammen werkte bij mij ook perfect je kunt alleen de multiplier niet instellen that 's all
suc6 ermee! ;)

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW / Mustang Mach-E ER RWD

• Red
skaffa schreef op 03 september 2003 @ 00:01:
ik heb zelfs een thoroughbred aan de gang gekregen op dat bord dus je kunt gewoon een xp2000+ erop rammen werkte bij mij ook perfect je kunt alleen de multiplier niet instellen that 's all
suc6 ermee! ;)
Ik speel het liever toch op safe. Misschien dat ik van iemand anders een XP2000+ Thoroughbred kan lenen om zo even te testen. Aangezien aan een thoroughbred toch wel makkelijker te komen is...

Verwijderd

Precies. Op Marktplaats.nl en ook de t.net Vraag en Aanbod is vast wel iemand te vinden die voor een paar tientjes een XP1800 of 2000+ verkoopt. Zoek even iemand uit die bij jou in de buurt woont en spreek af dat je 'm eerst mag testen.

Op mijn bord (Epox 8KHAL+) konden oorspronkelijk ook alleen Palomino's, en wel slechts de 1500+ t/m 1800+. Een mailtje aan Epox leverde het antwoord op dat er echt (écht!) geen 0.13mu Tbreds op dat bord konden. Na enkele maanden echter kwam er een BIOS-update voor uit en nu loopt er zonder problemen een 2400+ Tbred-B op.

Dus BIOS flashen naar nieuwste versie, kijken of je BIOS iets zegt over voltage/multiplier (een Palomino trekt 1.75v, een Tbred-A/B gebruikt 1.5/1.6/1.65v) en dan gewoon proberen :)

Verwijderd

Bij toeval kwam ik hier langs en volgens de site zijn ze wel EOL maar nog op voorrraad

http://www.digiworld.com/

[edit]
shopsurvey is niet al te positief dat wel :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:54 ]

Pagina: 1