AMD xp temp limiet???

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06
Hoi, ik zal mij eerst even voorstellen:
ben Jori ben 19 jaar en ben verkoper.
dit is mijn systeempje:

Asus A7V8X
AMD Athlon XP 2700+ @2223
512MB Kingston 333
ATI Radeon 9700PRO @ 360/330
Maxtor 80GB 7200rpm 8MB
Creative sounblaster Audigy 2
iiyama 19" monitor
voor de rest standaard dingen zoals cd etc.

Nou heb ik gelijk een vraag. Ik probeer mijn athlon over te clocken maar dat gaat dus niet, nou is het niet zo dat dat ding niet gelockt is want ik krijg hem wel hoger maar op de een of andere manier start de computer opnieuw op als ie boven de 44 graden komt. idle is de proc 37 en stressed 42 (standaard alles). gaat ik hem overclocken hoger dan 2250 dan wordt de proc te heet en dan start de computer opnieuw op. informatie heb ik vergaard uit sisoftware Sandra. Daar staat thermal cooling resistance: 44 graden. nu staat de multiplier op 13.0x en fsb op 171mhz maar hoger krijg ik hem niet. Ook staat bij het programma Asus Probe dat de maximale snelheid van de proc 2250mhz bedraagd, is dit soms de oorzaak en zo ja hoe krijg ik dir dan weg????

alvast bedankt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

OMD schreef op 02 September 2003 @ 20:06:
Hoi, ik zal mij eerst even voorstellen:
ben Jori ben 19 jaar en ben verkoper.
dit is mijn systeempje:

Asus A7V8X
AMD Athlon XP 2700+ @2223
512MB Kingston 333
ATI Radeon 9700PRO @ 360/330
Maxtor 80GB 7200rpm 8MB
Creative sounblaster Audigy 2
iiyama 19" monitor
voor de rest standaard dingen zoals cd etc.

Nou heb ik gelijk een vraag. Ik probeer mijn athlon over te clocken maar dat gaat dus niet, nou is het niet zo dat dat ding niet gelockt is want ik krijg hem wel hoger maar op de een of andere manier start de computer opnieuw op als ie boven de 44 graden komt. idle is de proc 37 en stressed 42 (standaard alles). gaat ik hem overclocken hoger dan 2250 dan wordt de proc te heet en dan start de computer opnieuw op. informatie heb ik vergaard uit sisoftware Sandra. Daar staat thermal cooling resistance: 44 graden. nu staat de multiplier op 13.0x en fsb op 171mhz maar hoger krijg ik hem niet. Ook staat bij het programma Asus Probe dat de maximale snelheid van de proc 2250mhz bedraagd, is dit soms de oorzaak en zo ja hoe krijg ik dir dan weg????

alvast bedankt.
Er al eens aan gedacht dat dit misschien de limiet van je processor is :P
Je geheugen loopt standaard 166, misschien dat hij het boven de 171 MHz niet meer trekt. Zet je timings eens iets lager.
Misschien staat er een temperatuurprotectie aan in het bios.

• OMD
heb ik al naar gekeken maar bios temp protectie staat op 70 graden
timig heb ik net op 2.0 gezet standaard was het 2.5

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

Probeer in je bios eens je ram devider lager te zetten bv 5:4 als dat kan, timings verlagen helpt soms niet genoeg, en om verder over te kunnen clockem moet je je timing juist hoger zetten zodat het geheugen sneller kan lopen

met timings verlagen word dus bedoeld timings op een hogere waarden zetten (ja nou ik er over nadenk het is ook wel krom ja :) )

[ Voor 24% gewijzigd door Mark Lor op 02-09-2003 20:22 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Welkom op GOT

De temp is niet het probleem, stressed kan een XP tot 85 graden het uithouden. Er zijn ook andere variabelen die dit medebepalen. Waarschijnlijk mem en de timings daarvan.

Overigens had dit topic in DOC gehoord, lees daar eens de FAQ van ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• OMD
ik heb de fsb is op 168mhz gezet en de multiplier op 13.5x en dan kom ik uit op 2267mhz dan start de pc wel op maar in 3mark2001 krijg ik allemaal vage strepen en wederom als ie 44 graden aantikt start de pc opnieuw op. en bij 3dmark03 slaat ie gewoon terug naar windows?????

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

OMD schreef op 02 September 2003 @ 20:13:
heb ik al naar gekeken maar bios temp protectie staat op 70 graden
Is het niet zo dat de timing juist aggresiever wordt naarmate de CASlatency waarde lager wordt? In dat geval kun je hem beter op 2.5 laten staan of als je de mogelijkheid hebt op 3.0 zetten.

Is dit trouwens ook niet meer een overclock-topic? Just wondering...

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• OMD
ja sorry maar dat kan ik zeker niet meer veranderen???

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

OMD schreef op 02 September 2003 @ 20:28:
Natuurlijk wel! Gewoon in je BIOS hor :). Afhankelijk watvoor moederbord je hebt staat het onder ADVANCED SETTINGS oid...gewoon ff zoeken in het boekje van je mobo

Btw, je hoeft je niet te verontschuldigen. Stomme vragen bestaan niet(alhoewel vragen waar heel simpel een antwoord op te vinden is wel onder het motto "stom" vallen op dit forum :D ), maar domme antwoorden wel :)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

LOL volgens mij had hij het over het verplaatsen van het topic naar DOC :)
OMD schreef op 02 september 2003 @ 20:13:
dus dat moet het probleem niet zijn

[ Voor 57% gewijzigd door Mark Lor op 02-09-2003 20:42 ]

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Mark Lor schreef op 02 september 2003 @ 20:35:
LOL volgens mij had hij het over het verplaatsen van het topic naar DOC want de timing had hij al een keer aangepast
d0h! ik weer met m'n stomme kop...maargoed, het kan dus wel. Beschouw mijn post dan maar als "niet-gepost" :D

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

OMD schreef op 02 September 2003 @ 20:28:
Ja maar dan moet je ff een modje mailen, of een modje schoppen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je al geprobeerd je multiplier wat lager te zetten en je FSB hoger? Zo kwam ik ook boven de voor mijn bord 'magische' grens van 180 mhz.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit behoort tot overclocking basics en hier op GoT is een topic daarover totaal niet nodig :)

Kijk eens in de FAQ's van dit subforum en die van Die-Hard Overclocking & Cooling B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.