Toon posts:

adsl lijn slecht na de-blokering i.v.b blaster32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben laatst een paar dagen geblokt van het i-net omdat ik het blaster virus had maar nu ik weer terug ben is de snelheid van mijn lijn erg slecht . ik heb een adsl fast abo bij xs4all en mn snelheden tijdens surfen en downloaden liggen nu voornamelijk onder de 1K terwijl ik hiervoor met gemak 150 haalden .

ik zit achter een vigor2200 router waar verder de laatste weken niks in veranderd is met winxp pro op 2 pc's en speedtouch home modem .

ik heb xs4all al gebeld die zeiden dat ik kpn moest bellen en die zeiden weer op hun beurt dat zij geen ondersteuning bieden omdat ik een router gebruik .

het is mijn huidige situatie niet echt simpel om even de utp rechtstreeks aan te sluiten op mn pc (anders willen ze me bij kpn niet helpen) zijn er mischien anderen die dit bekent voorkomt of e.v.t iemand die een idee heeft waar dit van komt .

p.s ik heb speedtest.nl een paar keer gedaan en alles is goed behalve mijn pings die zijn nu namelijk 1100 tot 1300 ms . bij xs vertelden ze mij dat zei niet over de snelheid gaan maar kpn wel en dat zij de lijn maar even moesten testen omdat die e.v.t beschadigd zou kunnen zijn door het virus . dit klinkt niet echt geloofwaardig in mijn oren , maargoed ik kan er ook naast zitten .

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 19:23
op alle twee de pc's gaat het langzaam??

http://www.designyourgoogle.com

Verwijderd

Topicstarter
ja dus het is niet de windows installatie en hiervoor ging alles nog ok .

Verwijderd

zelfde probleem had ik ook, gewoon ff speedtouch home modem resetten, ik heb 500 serie

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem een uur of 2 ff een minuut of 2 uitgezet of bedoel je met een pen resetten ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 20:16:
ik heb hem een uur of 2 ff een minuut of 2 uitgezet of bedoel je met een pen resetten ?
hij bedoeld resetten niet uitzetten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
dat d8 ik al :D

ok ga ik nu ff doen

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
als t al niet oplost, moet je ff direct aan je computer koppelen ipv je router, als het probleem er dan nog is gewoon weer bellen met kpn. dan moeten ze je wel helpen want dan zit je niet achter router :P

ff slim spelen met die lui... doe ik ook altijd met @home als die eens problemen heeft (wat bijna nooit zo is :))

[ Voor 17% gewijzigd door Saeverix op 02-09-2003 20:21 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Saeverix schreef op 02 September 2003 @ 20:21:
als t al niet oplost, moet je ff direct aan je computer koppelen ipv je router, als het probleem er dan nog is gewoon weer bellen met kpn. dan moeten ze je wel helpen want dan zit je niet achter router :P

ff slim spelen met die lui... doe ik ook altijd met @home als die eens problemen heeft (wat bijna nooit zo is :))
Lezen is ook moeilijk :)

"het is mijn huidige situatie niet echt simpel om even de utp rechtstreeks aan te sluiten op mn pc (anders willen ze me bij kpn niet helpen) zijn er mischien anderen die dit bekent voorkomt of e.v.t iemand die een idee heeft waar dit van komt ."

Idd ff modem resetten en anders xs4all bellen en je niet laten afwinpelen voor het werkt !

Verwijderd

Topicstarter
vreemd hij leek het heel even goed te doen na die reset maar dat duurden niet lang.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
reset anders de router ook eens en stel alles opnieuw in....... wellicht dat de router vasthangt ofzo

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al gedaan maar had helaas geen enkel effect .

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 20:03:
ik ben laatst een paar dagen geblokt van het i-net omdat ik het blaster virus had maar nu ik weer terug ben is de snelheid van mijn lijn erg slecht . ik heb een adsl fast abo bij xs4all en mn snelheden tijdens surfen en downloaden liggen nu voornamelijk onder de 1K terwijl ik hiervoor met gemak 150 haalden .
(..)
p.s ik heb speedtest.nl een paar keer gedaan en alles is goed behalve mijn pings die zijn nu namelijk 1100 tot 1300 ms .
Volgens mij ben je gewoon nog geinfecteerd, dergelijke symptomen wijzen meestal op een volle lijn. Al eens in de conectie-tabel van je router gekeken? netstat gebruikt op je compu?

Verwijderd

Topicstarter
zou het kunnen dat het blaster virus nog steeds aanwezig is op mn 2e pc en die de bandbreedte opslokt ? ik heb hem namelijk niet kunnen verwijderen d.m.v een virus killer maar ik heb wel die Dcom truuk gedaan .

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
zou het kunnen dat het blaster virus nog steeds aanwezig is op mn 2e pc
Op die vraag kan jij beter antwoord geven lijkt me zo hé

Er zijn gratis tooltjes te downloaden die checken,
misschien is sobig check dan ook wel handig.

Maarre als je een router hebt, kan blaster toch helemaal geen RPC aanroepen?

[ Voor 44% gewijzigd door avon op 02-09-2003 21:19 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu aan het kijken voor die tools op xs . ik vroeg dit omdat de snelheid ineens heel even goed was maar na een minuut weer terug bij af .

• schwarzenegger
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 21:15:
zou het kunnen dat het blaster virus nog steeds aanwezig is op mn 2e pc en die de bandbreedte opslokt ? ik heb hem namelijk niet kunnen verwijderen d.m.v een virus killer maar ik heb wel die Dcom truuk gedaan .
met die tooltjes die op de xs4all site staan moet je het virus met gemak kunnen verwijderen
(ik heb toendertijd een fix en een paar MS Patches online gezet: http://www.xs4all.nl/~flat88/msblast%20virus/)

heb je wel een virusscanner op je pc staan????

[ Voor 12% gewijzigd door schwarzenegger op 02-09-2003 21:22 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

RPC crash/shutdown 'vraag bak' - deel 2
hier kan je er genoeg vinden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp !

Het is inmiddels opgelost . het was iid nog steeds het virus of beter gezegd virussen . op mn main syst. zaten er 2 op mn 2e 7 waarvan norton 6 heeft verwijderd en 1 heb ik geen idee wat daar het rprobleem mee is norton blijft tijdens zn scan ineens stilstaan (zonder te crashen) maar de snelheid van mn i-net is weer ok . op 1 ding na dan , onvernet ziet nu bijna geen users meer op een stuk of 60 na maar die worden na een tijdje ook weer minder tot deze weer op 0 staan .suggesties hierover zijn meer dan welkom :) ik heb hem al gedinstalled en re-installed maar het maakte niet uit ook het scannen van de ubernet folders zelf bracht niets op .

p.s die virussen waren allemaal w32 virrusen waaronder blaster en spybot , die laatste ken ik niet .

• schwarzenegger
als norton hangt zou ik eens een andere online virusscanner proberen zoals McAfee.

suc6
Pagina: 1