ik zit aangesloten op campusnet van twente, en daar zitten een paar mensen die keurig netjes de top40 bijhouden. ik wil dat de top40 iedere week naar mijn servertje gekopieerd wordt, dus wil ik een scriptje schrijven en in m'n crontab zetten.
de mensen die de top40 sharen gebruiken steeds een andere naam voor de directory waar de top40 in staat, dwz ze maken voor iedere jaargang een nieuwe directory aan met daarin voor iedere week een nieuwe map.
ik kan iedere week die top40 downloaden door:
smbmount //[sourceIP]/top40/jaargang[variabele1]/week[variabele2] /[mountpoint]/
en dan kopieren
ik wil dit natuurlijk automatisch hebben. hoe krijg ik nou in een shell scriptje voor elkaar dat hij voor variabele1 neemt:
2003-1964 (nu is het de 39e jaargang van de top 40)
en dat hij voor variabele 2 het weeknummer neemt?
let wel: ik ben nog maar net begonnen met scriptjes schrijven, en heb niet veel kaas gegeten van scripting op wat standaard java-kennis na van een een of ander verplicht vakje hier en daar.
mocht het nog wat uitmaken: ik gebruik Debian 3.0 woody
de mensen die de top40 sharen gebruiken steeds een andere naam voor de directory waar de top40 in staat, dwz ze maken voor iedere jaargang een nieuwe directory aan met daarin voor iedere week een nieuwe map.
ik kan iedere week die top40 downloaden door:
smbmount //[sourceIP]/top40/jaargang[variabele1]/week[variabele2] /[mountpoint]/
en dan kopieren
ik wil dit natuurlijk automatisch hebben. hoe krijg ik nou in een shell scriptje voor elkaar dat hij voor variabele1 neemt:
2003-1964 (nu is het de 39e jaargang van de top 40)
en dat hij voor variabele 2 het weeknummer neemt?
let wel: ik ben nog maar net begonnen met scriptjes schrijven, en heb niet veel kaas gegeten van scripting op wat standaard java-kennis na van een een of ander verplicht vakje hier en daar.
mocht het nog wat uitmaken: ik gebruik Debian 3.0 woody
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.