Toon posts:

[P4]Pins kromgebogen, CPU toch in socket gepropt

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een probleem mijn computer start niet meer door
ik heb een Pentium 4 1.9 ghz ik heb even er uit gehaald maar weer terug gezet op de juiste plek maar als ik de computer aan doe dan blijft me harddisk lampje alleen maar branden en ik krijg geen scherm niks !!! wat moet ik doen
en nog een vraagje die iemand me stelde
heeft het enig effect als er 3 pinnetjes van de zijkant zijn gebogen van de proccesor ?
graag zo u ik snel antwoord willen hebben

want ik wil weer snel achter de pc !!!!!
:(

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 13:33
ik zal even 1 voor 1 je geheugen er uit halen, als je 2 kaartjes er in heb zitten

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

geeft de bios geen piepjes oid? zitten alle kabels er verder goed in? zijn die gebogen pinnetjes terug gebogen zodat ze weer in het socket zitten? geef meer info; over je mobo etc.

BTW; Welkom op GoT

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 02-09-2003 19:46 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

-edit-
Ik was iets te snel (en mijn humeur is ook niet zo best vandaag)
Als er pinnetjes verbogen zijn moet je ze voorzichtig met een punttangetje terugbuigen.

En niet vergeten weer koelpasta opnieuw aan te brengen, anders houdt hij het niet zo lang vol.

[ Voor 65% gewijzigd door Resistor op 02-09-2003 19:45 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

met dergelijk gebruik van de Nederlandse taal kan ik er geeneens uit opmaken wat je nou uit je pc gehaalt heb, of wat voor pc je uberhaupt heb. Zie FAQ,Zie Search, Zelf Onderzoek doen. Als je dat allemaal gedaan heb, dan kan je een duidelijk geformuleerde topic openen. Deze zal wel dicht gaan..

ps: ik beweer niet iemand te zijn die goed is in Nederlands, maar zinsopbouw ...is toch wel erg belangrijk ;)

pps: Welkom op GoT :)

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 02-09-2003 19:42 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Gebogen pinnetjes op je processor lijkt me niet echt lekker!

piept de bios als je hem inschakeld? Veel biossen zijn uitgerust meet een soort van piep code waarmee je een diagnose kunt stellen in dit soort gevallen

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Euh 3 pinnetjes verbogen...

Ben je zekers weer ruw bezig geweest..
Voorzichting terug buigen en weer opnieuw erin doen zodat die wel goed in de socket past want hij zal er nu wel niet goed in zitten ..

Tweakers Discord

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 19:34:
Hey ik heb een probleem mijn computer start niet meer door
ik heb een Pentium 4 1.9 ghz ik heb even er uit gehaald maar weer terug gezet op de juiste plek maar als ik de computer aan doe dan blijft me harddisk lampje alleen maar branden en ik krijg geen scherm niks !!! wat moet ik doen
en nog een vraagje die iemand me stelde
heeft het enig effect als er 3 pinnetjes van de zijkant zijn gebogen van de proccesor ?
graag zo u ik snel antwoord willen hebben

want ik wil weer snel achter de pc !!!!!
Pinnetjes voorzichtig rechtbuigen :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welkom op GoT! :)
Maar een beter debuut is denkbaar :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tweeke op 02-09-2003 19:43 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

als die 3 pinnetjes niet te ver zijn doorgebogen(hoek van 45 graden of meer) en die dan weer terug zijn gebogen zonder dat ie scheurt of breekt kan het geen kwaad, natuurlijk moet je wel die pinnetjes terugbuigen zodat alle pinnen in de socket gaan......

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

* SchizoDuckie mompelt iets over flashbacks van een persoon die z'n bios van z'n mobo afsloopte :X

voor degenen die zin hebben om verder te lachen: deze dus

[ Voor 47% gewijzigd door SchizoDuckie op 02-09-2003 19:56 ]

Stop uploading passwords to Github!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Papa Eend schreef op 02 september 2003 @ 19:48:
* rvanlooijen mompelt iets over flashbacks van een persoon die z'n bios van z'n mobo afsloopte :X
* rvanlooijen mompelt mee :+

//noob-of-the-day award :P

Mja misschien is het een idee om een bekende van je even die comp te laten nakijken? het voorzichtig rechtbuigen en opnieuw ordenen van de pinnetjes kan al aardig helpen iig zoals gezegd ;)

Verwijderd

Oei uitkijken met die pinnetjes echt HEEL VOORZICHTIG DOEN. Ik heb van een 233 ooit eens pinnetjes moeten terugbuigen. Krak :(

En idd pics :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 20:08 ]

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Schiet eens wat pics van hoe je proc nu op je socket zit? dit wil ik wel eens zien :+

edit:
rofl @ titel change :+

[ Voor 21% gewijzigd door SchizoDuckie op 02-09-2003 20:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De GoT huisregels

Een titel als "COmputer doet het niet HELP!"

Voldoet NIET aan de voorwaarden hier op GoT.

* dion_b helpt even een handje >:)

Edit:
En voor de rest van jullie: dit is PMG, niet de HK. Post behulpzaam en on-topic of post niet :o

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 02-09-2003 20:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Veeels te weinig info overigens, wat moeten we hier nou mee, de topicstarter wilt hulp, maar dan wel met zero info en de rest moeten we er dus zelf maar bij verzinnen :?

Verwijderd

Topicstarter
hey sorry ben pas nieuw moet weten hoe het hier zo werkt

Hier zijn mijn info over moeder bord :

Intel Pentium 4 , 1.9 Ghz
Middletower ATX, 300 Watt , Aopen HQ48A
Jetway P4XFA,via P4X266A , 400/533 Mhz, So-478 , ATA133
256 mb DDR , PC-266
Socket 478

en ik zie geen lampjes branden op mijn moederbord en geluid hoor ik ook niet
ik kan ook niet in mijn bios komen
waarom die pinnetjes zijn verbogen is omdat de proccesor aan de heatsink was geplakt
en toen ik die heatsink er af wou halen en ook niet wist dat ie er aan vast zat die pinnetjes
beschadigd zijn geraakt.
en wat ik ook niet snap is dus welke debiele computerwinkel nou weer dat doet je proccesor plakken aan je heatsink

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Zo weet ik dus ook niet waarom je de CPU eraf wilde halen :?

Dat is de boxed-koeler van Intel zelf, als je die zwarte plakstrip op je heathsink hebt zitten dan is het moeilijk om nadat ie er maanden op heeft gezeten er weer af te halen.
Maar had dat dan met beleid gedaan zeg, ik ben bang dat hier niets meer aan te doen is, met rechtbuigen moet je echt heeeeel voorzichtig zijn en dus niet 2 keer buigen (heb ik gelukkig nog nooit hoeven meemaken ;) ) en omdat de pinnentjes aardig dicht op elkaar zitten maakt dat het rechtbuigen ook moeilijk, maar probeer toch ook wat al eerder gezegd was je geheugen bankjes eens 1 voor 1 op te vullen, het hoeft nml niet altijd zo te zijn dat het je CPU is ;) alleen na het verhaal aandachtig door te lezen twijfel ik toch wel heel erg ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al geprobeerd mijn ram te verplaatsen op een andere slot en ook even weg te halen
ik heb ook even de batterij weggehaald van alles geprobeerd maar niks lukt
dus ik denk ook dat er niks anders is dan een andere proccesor te halen.
maar de pinnetjes die kromgebogen zijn zitten helemaal rechtsboven dus niet het middenstuk maar het eind stuk

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 21:31:
en wat ik ook niet snap is dus welke debiele computerwinkel nou weer dat doet je proccesor plakken aan je heatsink
Dat doet elke níet debiele computerwinkel.

F.Y.I. dat 'plakspul' dat er tussen zit is koelprut aka koelpasta. dat zorgt voor betere warmte geleiding tussen je processor en je koeler.

Je gaat toch neit ook vertellen dat je dat er netjes af gehaald heb he?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:09

IQM

Niet alleen nu een paar maanden. Na twee keer opstarten doet 'ie het ook niet meer !!! Blijkbaar gaan ze er bij Intel van uit dat een mobo nooit kaduut is...

Dat heb ik gehad met een gloedje nieuwe P4P800 Deluxe. Probeer dan je koeler er maar eens af te krijgen. Wedden dat je processor meegaat ? Met een grote schrik en geen kromme pinnetjes is het mij gelukt hem er voorzichtig af te wrikken met een grote schroevendraaier. Ergens had ik nog wel een nieuwe thermal pad of paste liggen maar het lukte gewoon om in mijn nieuwe dezelfde CPU en koeler te gebruiken.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 21:49:
ik heb al geprobeerd mijn ram te verplaatsen op een andere slot en ook even weg te halen
ik heb ook even de batterij weggehaald van alles geprobeerd maar niks lukt
dus ik denk ook dat er niks anders is dan een andere proccesor te halen.
maar de pinnetjes die kromgebogen zijn zitten helemaal rechtsboven dus niet het middenstuk maar het eind stuk
Jongen, laat ik het je 1 keer simpel uitleggen, die processor gebruikt -AL- zn pinnetjes, en kan er niet een paar missen, OOK niet aan de rand 8)7. Probeer de pinnetjes recht te buigen en zet de proc opnieuw GOED in de socket, anders gaat het gewoon -niet- werken. Zoals gezegd zit dat plak spul standaard aan iNtel retail heatsinks, en de betreffende comp. zaak heeft daar dus ook niks mee misdaan...

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als de pootjes niet ver verbogen zijn (lijkt me sterk omdat je de cpu in het socket hebt 'gedaan' :X met verbogen pootjes)
kan je ze met een creditcard/pinpas makkelijk recht zetten...

nu wordt het wat moeilijker.. probeer ze maar 3/4e rechtop te zetten en dan met een pinpas preciess recht zetten.

Nieuwe processor met scheve pinnetjes :( gaat over bijna hetzelfde onderwerp (search: verbogen pinnen pentium 4), misschien staan daar niet-hk (zijn er teveel :() tips in..

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/16712460 geeft een goede tip, zeker de moeite van het lezen waar.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 02-09-2003 22:02 ]

Verwijderd

Ah jôh, er zitten zoveel pinnetjes op, kun je er best een paar missen hoor.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:03:
Ah jôh, er zitten zoveel pinnetjes op, kun je er best een paar missen hoor.
LoL, dies maf. TS moet ff controleren of ie nou wel fatsoenlijk nieuwe koelprut tussen proc en koeler heeft gedaan en alle restjes van het oude spul heeft verwijderd. We weten namelijk nog steeds niet of ie dat wel gedaan heeft (en wat ik dus betwijfel). Sowieso ff de pinnetjes proberen recht te buigen.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13

Meneer aard

Porsche rulez!

--MeAngry-- schreef op 02 September 2003 @ 22:21:
[...]

LoL, dies maf. TS moet ff controleren of ie nou wel fatsoenlijk nieuwe koelprut tussen proc en koeler heeft gedaan en alle restjes van het oude spul heeft verwijderd. We weten namelijk nog steeds niet of ie dat wel gedaan heeft (en wat ik dus betwijfel). Sowieso ff de pinnetjes proberen recht te buigen.
Laatst nog gelezen, iemand die pinnentjes van zijn p4 heeft recht gebogen met het uiteinde van een vulpotlood (0,5 mm)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meneer aard schreef op 03 September 2003 @ 08:43:
[...]

Laatst nog gelezen, iemand die pinnentjes van zijn p4 heeft recht gebogen met het uiteinde van een vulpotlood (0,5 mm)
Zelf gebruik ik altijd zo'n 'horlogemakers' schroevendraaier voor dit soort priegelwerk- tot nu toe nog nooit een CPU pinnetje afgebroken (BIOS pins is helaas een ander verhaal, maar die zijn iets meer onderling uitwisselbaar dan CPUs :z )

Oslik blyat! Oslik!

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Ik heb het ook een keer gehad - koeler zat zo muurvast dat ik die processor ook per ongeluk uit zn socket trok.

Resultaat : 2 gebogen pinnekes aan de zijkant. Met een pincet (veel te groot ) en een hoop geluk toch teruggebogen zodat ie weer paste.

Daarna mee naar de winkel gegaan, waar ze na het testen van dat ding een nieuwe gaven. ik had ze dus best netjes teruggebogen. :+

Failure is nothing compared to regret

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13

Meneer aard

Porsche rulez!

Barazinbar schreef op 03 september 2003 @ 14:30:
Ik heb het ook een keer gehad - koeler zat zo muurvast dat ik die processor ook per ongeluk uit zn socket trok.

Resultaat : 2 gebogen pinnekes aan de zijkant. Met een pincet (veel te groot ) en een hoop geluk toch teruggebogen zodat ie weer paste.

Daarna mee naar de winkel gegaan, waar ze na het testen van dat ding een nieuwe gaven. ik had ze dus best netjes teruggebogen. :+
Even offtopic, hoe krijg je in vredes naam een p4 zonder die hendel over te halen dat kreng uit de socket? Is dat zo degelijk gemaakt :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:26

Lief Adje

Love is in the air

Meneer aard schreef op 03 september 2003 @ 14:33:
[...]

Even offtopic, hoe krijg je in vredes naam een p4 zonder die hendel over te halen dat kreng uit de socket? Is dat zo degelijk gemaakt :?
als de koeler een beetje vast zit (die zwarte lap) dan trek je je p4 er zo uit :| is me al meerdere malen overkomen, dus nu gebruik ik maar koelpasta :)

is ook leuk: mag je met een dikke beitel/schroevendraaier je cpu eraf wippen
*ploink*
cpu natuurlijk weer 1m verder op de grond :P

[ Voor 16% gewijzigd door Lief Adje op 03-09-2003 14:43 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• _nethack
  • Laatst online: 16-08 18:52

_nethack

We're all MAD here

Kleine tip: Zet voor je de koeler verwijdert van een CPU de pc even een paar minuten aan.
Dan wordt de CPU warm, en in de meeste gevallen de koelprut zacht. Daarna is de koeler veel makkelijker te verwijderen, en is de kans veel kleiner dat je de CPU meetrekt en daarbij beschadigd.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

je kan hem ook in de vriezer leggen, werkte perfect met mijn voodoo 3 kaart om de heatsink eraf te wippen >:)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:34:

[lame]Nee gewoon afknippen met een tangetje }:O [/lame]

uh... lijkt me niet echt gezond voor de cpu omgebogen pinnetjes moet je ze trug buigen voorzichtig en niet meer aan je pc klooien als je er niks van weet >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, nu is het echt genoeg. Iedereen gaat maar blaten en daarna exact dezelfde voorstellen wat al 10x eerder is gezegd.

Topicstarter: of je in het vervolg even je logica wil gebruiken en ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) in acht wil nemen voordat je hier een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.