[Powerpoint] foutmelding inladen film

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op mijn digitale camera (Sony Cybershot 55e) heb ik een korte film functie, hiermee kan ik mpg1 filmpjes maken van max 15 seconden.

Vorige week ben ik terug gekomen van vakantie (waar ik weer lekker veel heb geschotten en gefilmed) en wilde vandaag van de foto's een powerpoint presentatie maken. Hier wou ik (net als vorige jaren) ook de korte filmpjes in gebruiken.

Ik krijg bij het inladen (=toevoegen film uit bestand) de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.autobrochures.myweb.nl/fm.jpg

Dit gebeurd bij alle filmpjes. Ik heb vervolgens 1 van de oude filmpjes van vorig jaar geprobeerd en die werken zonder problemen.

Weet iemand wat het probleem is????

p.s.1 ik kan maar op 1 manier filmpjes maken, een andere instelling is niet mogelijk.
p.s.2 de filmpjes zijn zowel met picturegear lite als mediaplayer afspeelbaar (alleen powerpoint pakt ze niet).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Had je deze camera vorig jaar ook al?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het bestand is geen standaardbestand of quicktime is niet juist geinstalleerd
Heb je QT geinstalleerd (dezelfde als vorig jaar)?
Zo ja: probeer het eens op een andere machine zonder QT. En andersom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jivecar
@pven
ja. de camera heb ik al 3 jaar. Er zijn al veel presentaties goed gelukt.

@fjk
QT had ik erop staan, daarna eraf gehaald. Zelfde resultaat.
Denk ook eerlijk gezegd dat het niet aan quicktime ligt.
Waarom is nu dan een filmpje van vorig jaar wel in te lezen, en een filmpje van 2 weken geleden niet.

Het lijkt wel of eea header is aangepast.

Is het mogelijk ze naar *.avi te converteren? Misschien dat de gewijzigde avi film wel wordt geaccepteerd. Het is gewoon erg vreemd dat bij 2 filmpjes gemaakt door de zelfde camera in een andere periode niet hetzelfde lijken te zijn.

Manier van overzetten is btw wel veranderd. Maar lijkt mij vreemd als het daaraan ligt. Voorheen deed ik dat met de seriele kabel, nu had ik een pcmcia card-reader bij mij. Alhoewel het vreemd blijft dat de filmpjes wel af te spelen zijn via bv mediaplayer.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar is je PC virusvrij? Ik vraag dit omdat ik bij kennissen momenteel ook errug vage problemen meemaak, die allemaal veroorzaakt zijn door virussen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jivecar
@pven
ga ik wel vanuit..... laatste virusdefs voor de zekerheid net maar even binnengehaald maar ik verwacht dat er in de laatste week weinig is toegevoegd.

@all
iemand idee hoe ik ze kan omzetten naar een ander formaal?? inladen in studiodv8 lukt niet (loopt vast; zowel bij oude als nieuwe filmpjes).

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Met die serieelekabel heb je het filmpje waarschijnlijk geimporteerd in de meegeleverde software, en daardoor wordt er denk ik toch iets geconverteerd.
Met de cardreader zet je het gewoon 1 op 1 over naar je pc zonder conversie.

• Jivecar
het importeren gebeurt idd wel via de software

• Jivecar
Ik heb het even getest (foto's teruggezet naar fototoestel) en dan met de kabel gedownload naar de pc. Het geeft dezelfde foutmelding........... dit lijkt dus niet de oplossing.

Waarmee ik zit, op het moment dat ik de *.mpg1 kan converteren naar mpg2 of avi dan zal het wel moeten werken. Zijn er simpele programma's die dat kunnen????

Pagina: 1