Toon posts:

WL-300G en wl-100 g Asus Internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

via mijn pcprive een laptop en een WL-300G en wl-100 g van asus gekocht bij mycom

alles geinstalleerd, het netwerk doet het prima. Voor iemand die niet echt into this is, toch wel knap! Ok, ik deed er vier dagen over, maar het werkt.

Maar alles lukt dus, maar het internet delen via mijn laptop krijg ik niet aan de praat. Ik heb een gewone desktop staan die via een usb adsl modem van alcatel op het internet is aangesloten.

Ik heb alle ip adressen gecheckt, en info via allerlei forums doorzocht. maar geen succes tot nu toe. kan iemand mij svp op weg helpen?? Wat doe ik fout???

:?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Even voor de aardigheid? Waarom wil je internet delen via je laptop?
Je hebt toch die WL-300g die je voor internet delen gebruikt?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8

wfvn: das alleen een accesspoint, geen router ;)

Met bovenstaande FAQ link moet t lukken hint

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Caesartje schreef op 02 September 2003 @ 19:24:
wfvn: das alleen een accesspoint, geen router ;)
offtopic:
Ik meende dat de WL-300g een gestripte WL-500g was.... maar blijkbaar is er meer gestript dan ik dacht :+

[edit]
ASUS WL-300g is the most powerful wireless lan Access point. It is not only the bridge between the Ethernet and wireless networks, but also could provide Router function to support IP share and DHCP function.
Hoe zit dat dan?
Feature
WDS (wireless distribution system) support
Power over LAN (IEEE 802.3af) support
Provide both AP and Router mode.
Support roaming to other IEEE 802.11g/IEEE 802.11b compliant adapters connected by the Ethernet to extend the network coverage
Share broadband Internet around the home
Multi-positioning methods to fit in different environment
High sensitivity antenna system
Support the external antenna
Easy installation, management and maintenance.

[ Voor 64% gewijzigd door WFvN op 02-09-2003 19:28 ]

• rvanlooijen
wfvn schreef op 02 September 2003 @ 19:26:

[edit]

[...]

Hoe zit dat dan?

[...]
Nu begin ik ook te twijfelen.... zie:
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=46068

edit:

Onder features staat idd " Share broadband Internet around the home", maar goed, asus is wel vaker "cryptisch" dus ze kunnen net zo goed bedoelen dat dr een inet verbinding over kan lopen |:( staat geen NAT in t support lijstje ofzo... maar goed, * rvanlooijen is dr niet helemaal uit :X

[ Voor 34% gewijzigd door rvanlooijen op 02-09-2003 19:33 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Weird.....
Mijn quotes komen regelrecht van de Asus-website

• rvanlooijen
wfvn schreef op 02 September 2003 @ 19:33:
Weird.....
Mijn quotes komen regelrecht van de Asus-website
Mijne ook (wat betreft de router function enzo :P) maar goed op de Mycom site staat wat anders, nou klopt daar wel vaker iets niet, maar toch... * rvanlooijen twijfelt nu even, dr staat geen NAT bij die features ofzo, dus in dat opzicht kan ie wel "routing functions" hebben zonder een daadwerkelijke gateway te zijn zeg maar... maar goed, t zal wel dan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 02 September 2003 @ 19:23:
Even voor de aardigheid? Waarom wil je internet delen via je laptop?
Je hebt toch die WL-300g die je voor internet delen gebruikt?
Sorry, ik bedoelde op mijn laptop wil ik ook via de draadloze verbinding het internet op.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:40:
[...]

Sorry, ik bedoelde op mijn laptop wil ik ook via de draadloze verbinding het internet op.
Kijk.... that makes sense.

Ik begrijp dat je op je desktop die ook aan je WL-300g hangt al wel een internetverbinding heeft?

Geef eens meer informatie over je netwerk. Zoals:
Heb je dhcp ingeschakeld of heb je zelf ip's toegekend
Je wl-300g is toch wel een router? (wij hebben geen duidelijkheid zoals je ziet)

pas je startpost trouwens ook even aan zodat nieuwe lezers niet ook op het verkeerde been worden gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 02-09-2003 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Caesartje schreef op 02 September 2003 @ 19:30:
[...]

Nu begin ik ook te twijfelen.... zie:
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=46068

edit:

Onder features staat idd " Share broadband Internet around the home", maar goed, asus is wel vaker "cryptisch" dus ze kunnen net zo goed bedoelen dat dr een inet verbinding over kan lopen |:( staat geen NAT in t support lijstje ofzo... maar goed, /me is dr niet helemaal uit :X

Betekent het nu dat ik dus niet via deze config internet kan delen, moet ik nu zo'N

zie onderstaand:

Merk: SMC
Type: SMC7404WBRA-EU
Toepassing: W-LAN ADSL modem / router
Snelheid: 11 Mbit
Standaard: IEEE802.11b
Extra: ADSL annex A (PSTN, analoog) modem en router

ding bij mycom gaan halen, als ik internet op mijn laptop wil???

ze zeiden bij mycom dat dit de goedkoopste oplossing was?? Maar hadden technisch gezien dus ongelijk??

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb net eens even je manual van je WL-300g doorgelezen.
Je hebt dus WEL een router.
Dat kan je instellen in je router zelf ( http://192.168.1.1 )

Check bladzijdes 39 en verder

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik ceasar begrijp is het niet echt een router! Op de omschrijving bij mycom wordt ook alleen maar gerept over netwerken snel, maar niet over internet.

Dus volgens mij kan wat ik wil niet

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:57:
zoals ik ceasar begrijp is het niet echt een router! Op de omschrijving bij mycom wordt ook alleen maar gerept over netwerken snel, maar niet over internet.

Dus volgens mij kan wat ik wil niet
Even disclaimer, ik weet -niet zeker- dat dat ding wel een router functie heeft... (alsin NAT router), maar goed, als hij op die manier aan je verkocht is zal t wel kloppen ;), zou zelf ook ff op de doos moeten kijken oid eerlijk gezegd :X. Mag ik vragen welk Mycom pand?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even aan de slag met de manual, ik dacht dat de manual hardcopy versie gelijk was aan de downloadversie op asus. maar zie nu, dat de dl iets uitgebreider is. Tx

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In de manual die online staat, staat ook dat de WL-300g NAT ondersteunt/heeft voor zover ik begrepen heb.

Verwijderd

wfvn schreef op 02 September 2003 @ 20:25:
In de manual die online staat, staat ook dat de WL-300g NAT ondersteunt/heeft voor zover ik begrepen heb.
100% waar. maar al je clients moeten dan wireless zijn omdat er geen switch in geintegreerd zit. de ethernetpoort hang je dan je adsl / kabelmodem aan...

maar hij kan routen! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 21:34 ]

Pagina: 1