Toon posts:

[XP] 'control centre' error, en pc start vanzelf op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start sinds kort automatisch op en geeft ineens een 'control centre' error na het opstarten (ook als ik hem zelf opstart), mischien heeft dit er iets mee te maken?
Heb al in mijn bios gekeken of het daar aan instellingen kan liggen maar kon niets vinden.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dus je hebt geen 'wake on ring' of 'wake on lan' oid ingesteld?
Ook de timergestuurde wake-up heb je niet aan staan?

(just checking)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows XP en 2000 BSOD guide en zie dan vooral ook het stukje over automatisch rebootenen kijk dan welk BSOD je krijgt en wat er in je event log staat :)
een 'control centre' error
Welke error precies? Staat er enkel 'control centre' en niets meer of minder? ;)

edit:

OMG ik las het helemaal verkeerd, start opeens OP lees ik nu pas whehe 8)7
Sorry :P

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2003 20:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

even rechtermuis mycomputer, tabblad advanced--> startup -->automatically restart uitvinken....

sjek je pc ook ff op virussen

Verwijderd

Topicstarter
ehm, ff rebooten dan citeer ik de hele error wel... ;)
En wake up on lan, danwel timer gestuurd enzo staat allemaal uit idd.

Verwijderd

Topicstarter
bij die automatically restart zou die toch meteen vanzelf moeten opstarten? Hij start dus voorzover ik weet op volledig willekeurige momenten op. Virusscan heb ik dr al overheen gegooid ook, mischien nog ff een andere proberen. Nu slechts de online virusscan van housecall.trendmicro.com gedraaid.
Maar eerst ff die error opzoeken dus ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:18:
bij die automatically restart zou die toch meteen vanzelf moeten opstarten?
volges mij alleen bij het vinden van een systeemfout...

Verwijderd

Topicstarter
Error is als volgt: "Control Center has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconenience."
Nu ff virusscannertje zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:21:
[...]

volges mij alleen bij het vinden van een systeemfout...
Ja, maar dan dus wel METEEN. En dat doet ie dus niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 19:24:
[...]

Ja, maar dan dus wel METEEN. En dat doet ie dus niet...
hoeft niet hoor (al weet ik dit niet 100% zeker... |:( ). In dat geval zou het kunnen: systeem ziet een kritische fout en reboot...

• Vincent17
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ik snap hem ff niet, gaat ie nou vanzelf aan nadat ie compleet uit was of reboot ie automatisch?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kijk eens of er wat tussen [search=computer gaat vanzelf aan] staat. Het kan zijn dat je een lastige voeding hebt, en een combinatie met de optie 'resume after power failure' (of zoiets) in je bios.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
hmm. onder computer gaat vanzelf aan vind je een stuk meer dan ik onder computer boot vanzelf vond.. Bedankt voor de tip.
Maar hij restart dus niet automatisch (tenzij je onder rebooten verstaat dat je computer na 5 uur uit te staan opnieuw opstart ;))

Verwijderd

Topicstarter
Alle andere topics doorgenomen. Alles gechecked. Zou gewoon aan powerbutton kunnen liggen ofzo, geen idee.
Alleen...Die error blijft onverklaard. En die is wel ongeveer tegelijk begonnen...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 19:35:
hmm. onder computer gaat vanzelf aan vind je een stuk meer dan ik onder computer boot vanzelf vond.. Bedankt voor de tip.
Ik heb m'n reactie iets aangepast en ren naar de koffieautomaat om weer wat alert te worden O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Veel biossen hebben ook de mogelijkheid om op te starten na een keyboard of mouse action. Vooral de laatste is leuk. Als er even een vrachtwagen oid langs dendert start je computer op. (Dat kan natuurlijk ook simpeler mbv een of ander huisdier, (harde) muziek, geluid uit de wijk, etc.. (afhankelijk van isolatie..)

Verder natuurlijk nog aardbevingen, instortingen en vulkaanuitbarstingen :Y)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Daarom heb ik mijn muis ook in mijn osb poort gehangen. Zodat ik met mijn toetsenbord (de spatie) mijn compu kan opstarten. Dacht ook dat het mischien aan mijn toetsenbord zou liggen, dus die optie helemaal uitgegooid...Maar probleem is dr nog steeds...

Verwijderd

Topicstarter
osb is dus usb-poort :S
Pagina: 1