[Mobo] Wel of geen ondersteuning voor XP cpu's

Pagina: 1
Acties:

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Over mijn mobo: een MSI K7T Turbo Limited Edition vind ik volgende informatie op de MSI site: http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=25

Op deze pagina staat vermeld dat dit mobo in principe kan voorzien worden van een XP1800+ cpu met Palomino core.

Ga ik echter op de bios updates pagina kijken dan vind ik bij v3.0 van de Award bios dat alleen de K7T Turbo 2 reeks ondersteuning bied voor XP1800+ cpu's (hier staat wel geen core type aangegeven). In de handleiding van mijn moederbord staat geen melding van ondersteuning voor XP cpu's (logisch want die waren er nog niet toen ik dit mobo aankocht). Ik heb gezien dat sommige mensen op GoT succesvol een XP hebben draaien op een MSI K7T mobo, maar dat is niet helemaal hetzelfde als de mijne (Limited Edition dus :) )

Mijn vraag is dus: kan ik het riskeren om zo'n 2e hands palomino aan te kopen en deze op mijn mobotje te prikken, of is MSI aan het flippen en kan ik het best mijn oude systeem houden zoals het is (met 1.2 ghz TB cpu)?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:28
Met het nieuwe bios willen alleen de oude XP's met oude core er op. tot max.2000+ heb het gisteren nog geprobeerd.

Zeg er wel bij heb het een keer gezien dat het niet wou dus eerst testen en dan kopuh...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ja waarom niet, staat duidelijk, in vette rode letters nota bene Palomino only. Dit zie je vervolgens ook terug in de CPU Support link op dezelfde page.

Als iedereen nu de info v.d. fabrikant in twijfel gaat trekken en alsnog een eigen topic opent kunnen we met z'n allen wel inpakken lijkt me.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kapoen
  • Laatst online: 15:37
Tja dat de fabrikant dan duidelijk is met zijn informatie... zoals ik al zei: op de spec pagina staat ondersteuning voor die cpu en dat is idd heel duidelijk, maar op een andere pagina (de bios pagina dus) staat dat alleen een ander mobo dat kan. nofi: Sorry dat ik dan even twijfel...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Moet toch werken lijkt mij?
Staat toch duidelijk op de site, alleen effe zeker weten dat je dus een palomino koopt!

mcb1

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Dat SE zal zeer waarschijnlijk hooguit betekenen dat er wat extra of uitgebreidere futures op zitten, of bijvoorbeeld een ander kleurtje. Chipset ed is zeer waarschijnlijk precies hetzelfde, dus als je de nieuwste bios erop flasht en die werkt je ook rustig een nieuwe CPU erop kan zetten :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.msi.com.tw/pro...spt_cpu_detail.php?UID=25
staat ook gewoon bij cpu support.
dus zal gewoon werken

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Kapoen