Ik heb een laptop nodig die ik voor mijn werk kan gebruiken, maar als ik in het buitenland zit ook voor games kan inzetten. Ik heb mijn oog laten vallen op:
HP compaq nx9010
Jewel Saffier 1460
en de Dell 5100
Ik let vooral op de grafische kaart die erin zit en hoeveel mb die bevat. De nx9010 heeft een ATI mobility radeon IGP345M (64mb), de jewel heeft een ATI mobility radeon 9000 (64mb) en de Dell heeft een ATI mobility radeon 7500 (64 mb).
Verdere specificaties zijn ongeveer gelijk (P4, 2.6 mhz en 256 of 512 mb ram).
Nu zijn mijn vragen:
-Zijn er nog andere dingen erg belangrijk voor het goed laten draaien van games?
- Welke bovenstaande grafischekaart is het beste?
- Zijn het goede kaarten voor games (zoals mafia).
- Ik heb het vermoeden dat je iig bij de compaq zelf het geheugen moet aangeven voor je videokaart. Klopt dat en is dat niet erg slecht?
- Voor welke zou jij kiezen en waarom?
- Heb je suggesties voor een andere in deze prijsklasse (+/- Euro 1050 ex. btw)
Alvast bedankt!
Groeten,
Stef
HP compaq nx9010
Jewel Saffier 1460
en de Dell 5100
Ik let vooral op de grafische kaart die erin zit en hoeveel mb die bevat. De nx9010 heeft een ATI mobility radeon IGP345M (64mb), de jewel heeft een ATI mobility radeon 9000 (64mb) en de Dell heeft een ATI mobility radeon 7500 (64 mb).
Verdere specificaties zijn ongeveer gelijk (P4, 2.6 mhz en 256 of 512 mb ram).
Nu zijn mijn vragen:
-Zijn er nog andere dingen erg belangrijk voor het goed laten draaien van games?
- Welke bovenstaande grafischekaart is het beste?
- Zijn het goede kaarten voor games (zoals mafia).
- Ik heb het vermoeden dat je iig bij de compaq zelf het geheugen moet aangeven voor je videokaart. Klopt dat en is dat niet erg slecht?
- Voor welke zou jij kiezen en waarom?
- Heb je suggesties voor een andere in deze prijsklasse (+/- Euro 1050 ex. btw)
Alvast bedankt!
Groeten,
Stef