Toon posts:

Alle hardware staat vast op irq 11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zowel in win Me, win2k ( server ) staat alles vast op irq 11, ik kan ze niet veranderen.
dus ben ik in de bios ff bezig geweest en daar handmatig alles verschillende irq adressen toegewezen, maar ook dit hielp niet, net voordat je namelijk die boot loader ziet, zie je namelijk al je devices staan en ze staan nog steeds allemaal vast op irq11. Ik heb een ABIT bet-II moederbord en ik heb ook abit hier over gemailed en die gaan lekker simpel doen en geven microsoft de schuld.

Weet iemand de oplossing hiervoor ??

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Heb ik ook (alles op 9). Ook hier gevraagd en "men" zei toen:

1. Lekker zo laten. ACPI doet de rest
2. PnP uitzetten in je BIOS setup. OS opnieuw installeren en dan kun je ze wel wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
EUh.... ik wil het niet zo laten omdat als ik iets via het netwerk doe het af en toe ff vastloopt heel irri als je aan het kwaken bent of niet ?

en wat is ACPI percies????,

(BTW, ik heb heel vaak me os al opnieuw geinstalleerd. volgens mij ook met Plug and play bios off... maar ik zal het nog een keer proberen)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
moe je ff kijken in je pci gedoe in je bios kun je je acpi wel restten...staat alles wle weer goed

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Dark

who tweaked the light?

't is normaal bij windows 2000 en een ACPI computer dat het meeste op een IRQ staat. Als je er vanaf wilt kan je bij de devicemanager/eigenschappen van de computer kiezen voor 'standaard pc' in plaats van 'acpi-pc'.

Acpi werkt bij de meeste moderne pc's prima, dus geen reden om dat te veranderen. bij mij staat alles op IRQ9 trouwens, zonder problemen ;)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Advanced Configuration & Power Interface,
zegmaar een soort protocol voor uitgebreid beheer van bronnen(irq's) en powermanagement beheert via het OS

Verwijderd

Topicstarter
Alles draait ook perfect. alleen me netwerk kaart stop ff af en toe. Daarom staat quake af en toe stil en als ik een divx film af speel via het netwerk.

Zou het dan aan het denetwerk kaart liggen....? (is een oud ding)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dat is goed mogelijk, dan is ie denk ik niet acpi compatible. Wat kan helpen is de nieuwste drivers ervoor (proberen) te vinden, of anders idd. een ander nicje halen, kan je de kop ook niet kosten...

Verwijderd

Topicstarter
OK. ik ga vanavond dan ff een nieuwe halen!!

Iedereen hartstikke bedankt voor de INFO!!!!!!!!

Mzzls

ShaDoW

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Hopen dat je deze nog leest: Als je in je Abit handleiding gluurt zul je zien dat er 1 bepaald PCI slot is dat IRQ 11 deelt met de U/DMA controller.

Oplossing (maak me gek!): Stop desbetreffende kaart in een ander PCI slot en indien nog nodig is kun je in Winblowz je IRQ nu wel aanpassen..

Waarom was hier nou geen fles voor beloofd :'(
Pagina: 1