Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Er zullen (nog) wel minder van gemaakt worden lijkt me
Nieuwer, "sneller" , moderner...duurder
standaard regel in de computerwereld
standaard regel in de computerwereld
Ik denk dat het vooral met vraag en aanbod te maken heeft. De S-ATA schijven zijn over het algemeen wat minder goed verkrijgbaar. Daarnaast is het natuurlijk een nieuwe technologie waardoor fabrikanten je vaak toch wat meer voor laten betalen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Marketing heet dat, de consument denkt dat Serial ATA sneller is, daarom zijn ze bereidt er iets meer voor te betalen dan normale ATA schijven, en daar maken de fabrikanten graag gebruik van. Het lijkt me niet zo verschrikkelijk veel duurder om zo'n Serial ATA aansluiting achterop zo'n schijf te maken, het zijn namelijk precies dezelfde schijven als de ATA/133, als je bijv. kijkt naar de Maxtor DiamondMax Plus 9 serie.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Gewoon heel simpel: Nieuwe technieken zijn altijd duurder.. Bedrijven willen eerst altijd het vele geld wat ze in research hebben gestopt terug zien
Eenmaal goed "ingeburgerd" in de computerwereld zal sata zelfs lagere productie kosten hebben.
De kabels hebben veel minder aders nodig, de plaats op zowel het moederbord als op de harde schijf is veel minder, je hebt dus meer vrijheid in het design van het printplaatje/mobo.
Ook zijn er een stuk minder baantjes nodig van de controllerchip naar de aansluiting.
De controllerchip voor sata ipv pata zal niet veel duurder of goedkoper worden denk ik.
Waarom het op dit moment duur is is een beetje een mix van wat shuriken verteld en wat neogames verteld
De kabels hebben veel minder aders nodig, de plaats op zowel het moederbord als op de harde schijf is veel minder, je hebt dus meer vrijheid in het design van het printplaatje/mobo.
Ook zijn er een stuk minder baantjes nodig van de controllerchip naar de aansluiting.
De controllerchip voor sata ipv pata zal niet veel duurder of goedkoper worden denk ik.
Waarom het op dit moment duur is is een beetje een mix van wat shuriken verteld en wat neogames verteld
Pagina: 1