Kerio Winroute Firewall 5: witte pagina

Pagina: 1
Acties:

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22
Ik werk al geruime tijd met Kerio Winroute Firewall 5, maar nu kan ik met de laatste versie (5.1.0) met geen mogelijkheid op het T.net forum komen...
Ik krijg gewoon een witte pagina zonder enige tekst en de statusbalk zegt: Done"

Bij alle 5.0.x versies werkte dit prima (op dit moment werk ik dus ook met een oudere versie :'( )

Ik heb geen restricties bij de filters ingesteld, dus dat kan het niet zijn volgens mij... En bovendien zitten die filters ook in de oude versies...

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem! gathering.tweakers.net wil niet laden. Als ik een proxy van bv de provider aanzet loopt ie wel door. Er zit iets vreemds in KWF, maar ik ben er ook nog niet uit..

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK heb dit probleem dus ook

Als je gebruikt van de ingebouwde proxy dan kan je wel op got komen.

Het is wel fijn dat ik niet de enige ben met het probleem. Hopen dat er snel een patch uitkomt.

Mischien zit er toch een verandering in de filters ?? Zoals dat Cobian ding en die words filters. Maar ook als deze allemaal uitstaan werkt het niet.

Heeft het mischien iets met de packet size te maken.??

Ik heb trouwens eerder problemen gehad toen versie 5 net uit was. Dan kon ik een keer normaal inloggen op hotmail en elke volgende keer lukte het niet of was het echt heel langzaam. Dit probleem was opgelost in versie 5.0.2 geloof ik.

Dus ik wacht wel ff op versie 5.1.1 8) Tot die tijd gewoon de proxy gebruiken.

Ik gebruik trouwens de proxy zonder caching en ook trasparant proxy staat uit net als dns forwarding en dhcp server. Deze dingen zijn het dus niet.

[ Voor 68% gewijzigd door raymonvdm op 07-09-2003 14:26 ]

• DkF
Via proxy had ik nog niet geprobeerd, zo eens even testen!

Idd hopen dat ze met een update komen, maar ik ben benieuwd want die fout zit er in ieder geval al de laatste 2 of 3 beta's van versie 5.1.0 in...

Verwijderd

Ik heb net al een e-mail gestuurd naar support voor deze issue ;) .. Ik heb ook al alles geprobeerd met cache instellingen etc, maar geen suc6.. Even kijken of het bij die gasten bekend is..

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb trouwens een Mxstream 1536/256 abbo erachter hangen wat hebben jullie ? Zou het mischien een DSL issue zijn.

Gebruik trouwens m`n speedtouch510 in SipSpoof Config. Dus extern ip is direct voor winroute.

Verwijderd

Hmmm goeie vraag.. Ik heb dezelfde opzet als jij..

• DkF
Nu zit ik er dus via de proxy van winroute op, dat werkt idd wel dus...

raymonvdm: Ik heb @Home kabel breedband abbo trouwens.

AdJ: Ben eens benieuwd naar de reactie op je e-mail trouwens! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door DkF op 07-09-2003 15:04 ]

Verwijderd

DkF schreef op 07 September 2003 @ 14:58:
Nu zit ik er dus via de proxy van winroute op, dat werkt idd wel dus...

raymonvdm: Ik heb @Home kabel breedband abbo trouwens.

AdJ: Ben eens benieuwd naar de reactie op je e-mail trouwens! ;)
Ja ik ook :) .. Zal hopelijk morgen al ergens worden.. die yankies werken niet echt door op zondag ;)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik had dit probleem ook gemerkt....
als je nu bij services bij HTTP de HTTP inspector uit zet dan werkt het wel.... dus het lijkt er op dat er een bug in de HTTP inspector zit...

ik had het vorige week al aan Kerio gemeld en ze zouden het doorgeven aan de Developement afdeling...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Hi Robin,
It looks like you're right. 
I've contacted development so it should be fixed soon.

Brian Carmichael
Kerio Technologies
Technical Support Engineer
phone 1-408-496-4500 #17
fax 1-408-496-6902

-----Original Message-----
From: Robinski
Sent: Tuesday, September 02, 2003 12:42 PM
To: info@kerio.com
Subject: Bug in Winroute 5.1 HTTP inspector

Dear, Kerio

I think there is a bug in the HTTP inspector of Winroute 5.1.0

When I anable the HTTP inspector  (in services)
I am not able to browse to:  http://gathering.tweakers.net
The only way is disabeling the HTTP inspector or to use the Proxy

I hope you can fix this soon.

Robin Harmsen

[ Voor 56% gewijzigd door Robinski op 07-09-2003 22:50 . Reden: Mailtje opgezocht ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Ja je hebt gelijk, nu werkt hij perfect inderdaad, thx.. Ik had zelf nog geen reaktie gehad, maar het is in ieder geval al bekend bij ze..

• DkF
Dit is inderdaad de 2e werkende oplossing naast het gebruik van de proxy...

We mogen dus concluderen dat er vanaf versie 5.1.0 een nieuwe/andere protocol inspector gebruikt wordt...
Nu maar hopen dat de andere inspectors niet ook problemen op gaan leveren ;)

Edit: Ik zie trouwens bij Services dat de protocol inspector voor HTTP Proxy uit staat, maar als ik hier HTTP van maak werkt GoT wel gewoon... :?

Trouwens, wat zijn volgens jullie de voor-/nadelen deze oplossingen ten opzichte van 'direct access' met 'protocol inspector'?

[ Voor 20% gewijzigd door DkF op 08-09-2003 15:51 ]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

met de protocol inspector, kan je dus websites enz blokken.... (eigenlijk alles bij de HTTP Policy)
tevens kan je daarmee dus transparant Cachen en VirusScans uitvoeren op het HTTP verkeer.

nu dus zonder die inspector heb je een stuk minder beveiliging.

en het verschil verder is dat de Proxy zelf "non-transparant" is en de NAT (met inspector) "transparant"

[ Voor 18% gewijzigd door Robinski op 08-09-2003 15:53 ]

• DkF
Nu heb ik wat lopen spelen met al die instellingen, maar volgens mij werkt de hele inspector module niet meer...

Ik kom gewoon ALTIJD op GoT, of ik nou met of zonder proxy en met of zonder inspector werk 8)7

Ook qua virusscan, op http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm kan ik zo alles downloaden zonder enige problemen, dat lukt me met de "oude" versie 5.0.9 dus niet!

En wat betreft de cache, volgens mij brengt die af en toe ook wat dingen in de war...
Als ik met cache draai, opent mijn browser soms hele andere sites dan ik in de adresbalk intik... :?

Toch maar ff downgraden totdat er een update uitkomt, Kerio kennende zal dit trouwens niet al te lang duren. Wat dat betreft zijn die jongens goed bezig!

[ Voor 28% gewijzigd door DkF op 08-09-2003 17:21 . Reden: Beetje vreemde volgorde... ]

Verwijderd

Mja, ik moet eerlijk zeggen dat ik die hele inspector niet gebruik, dus ik heb er op dit moment vrede mee ;) . Het geeft toch alleen maar vertraging. Lokaal op de workstations heb ik ook al virusscanners draaien, en blocken van sites doe ik ook niet...

• DkF
Ja, ik gebruik KWF nu juist, naast de gebruikersvriendelijkheid en professionaliteit, voor de virusscanner...

Ieder z'n ding, in ieder geval allemaal bedankt voor de reacties _/-\o_

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DkF schreef op 08 September 2003 @ 17:21:

Ook qua virusscan, op http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm kan ik zo alles downloaden zonder enige problemen, dat lukt me met de "oude" versie 5.0.9 dus niet!
heb je toevallig de inspector uitgezet? en eicar.org toegevoegd staan aan de trusted list?

• DkF
Robinski schreef op 08 September 2003 @ 21:21:
[...]

heb je toevallig de inspector uitgezet? en eicar.org toegevoegd staan aan de trusted list?
Nee, ik heb die inspector alleen bij de HTTP Proxy (in Services) eens aangezet en weer uit om te testen of dat ook problemen opleverde met GoT...

En er is niets toegevoegd aan de trusted list...

[ Voor 3% gewijzigd door DkF op 08-09-2003 22:10 ]

• DkF
DkF schreef op 08 September 2003 @ 17:21:
Nu heb ik wat lopen spelen met al die instellingen, maar volgens mij werkt de hele inspector module niet meer...

Ik kom gewoon ALTIJD op GoT, of ik nou met of zonder proxy en met of zonder inspector werk 8)7

En wat betreft de cache, volgens mij brengt die af en toe ook wat dingen in de war...
Als ik met cache draai, opent mijn browser soms hele andere sites dan ik in de adresbalk intik... :?

Toch maar ff downgraden totdat er een update uitkomt, Kerio kennende zal dit trouwens niet al te lang duren. Wat dat betreft zijn die jongens goed bezig!
Over dat cache probleem:

Dat heeft volgens mij met de DNS-cache te maken...
Ben ik nog mee aan het testen op dit moment...

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

nu je het zecht ik heb volgens mij dat probleem ook gehad hier

ik heb toen winroute d8 ik opnieuw opgstart (of zelfs heel de server)

• DkF
Ja, da's ook de enige oplossing die ik gevonden heb, gewoon rebooten...

Na ongeveer 24 uur uptime gaat het hier dus fout bij sommige sites, ik heb nu de DNS-cache eens uitgezet, dus morgen kan ik er meer over zeggen...

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb nu een uptime van 6 dagen (zie ook: http://www.robinski.no-ip.com/mrtg/)
en alles lijkt nog gewoon te werken....

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
Cool Thanks, hier zelde probleem, inspector uitgezet, tada! :) moest via mijn werk deze pagina openen.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

GreyGhost

Het is een spook

Er is een nieuwe versie uit: 5.1.2
Version 5.1.2 - September 24, 2003
+ Ability to manually logout users in Admin. console
+ Category distribution statistics for Cobion users
* Cobion SDK 2.0
- Fixed crash when installing license.
- Fixed DNS cache in forwarder
- Fixed DNS resolving in proxy server
- Fixed parent proxy chaining in proxy server
- Fixed content filtering problems with redirects
- Fixed handling of gzipped and chunked pages
Problemen lijken bij mij iig opgelost. :)

Echter als ik de hierboven al genoemde HTTP protocol inspector aanzet dan geeft netmeter de dubbele hoeveelheid data aan in KB/s. Ach, gebruik toch al proximitron tegen de ads.

[ Voor 17% gewijzigd door GreyGhost op 27-09-2003 18:57 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik had hem paar dagen geleden al gesubmint voor de meuktracker maar daar staat ie nog niet in.....

Pagina: 1