Toon posts:

Windows xp installeren op een 500MHz pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bij kennisen de pc opnieuw installeren, ik vroeg me af of ik er windows xp op zou kunnen zetten, ik heb dit ooit wel es gedaan op een 266 MHz.. maar dat liep voor geen meter.
nu is de vraag of dit wel lekker loopt op een 500 Mhz pc.. met 128 mb ram..
want ik weet namelijk niet goed hoe dit bij de oudere pc's loopt..

Groeten Tomas

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

ja heb het goed draaiende gehad op een 350 met 128mb, moet kunnen dus :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 21:16
Met 128MB of meer loopt het idd wel redelijk. De proc maakt niet zo erg veel uit...

tvw

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ShotGun schreef op 02 September 2003 @ 16:30:
De proc maakt niet zo erg veel uit...
Mits je dus allerlei effecten en theme's uitschakelt, want dat vraagt behoorlijk wat CPU tijd.

(en dus ook theme service en andere indien niet nodig zijn uitschakelen)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
ok dat wordt dus installeren!

Mzzls, Tomas

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
Gewoon onnodige meuk zoveel mogelijk uitzetten, al die theme-stuff en schaduw onder menu`s enzo. Verder goed schoon houden dan is het goed te doen op zo`n systeem. Heb `m echt goed zien draaien op een p2 450 met 128MB... suc6!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:08
Waarom zou het niet werken.
Ik zelf heb het op een PII 233 Mhz met 196 mb intern en het draait (ook wel boven mijn verwachting) perfect. Kijk zo snel als op een 2,0 Ghz zal het nooit draaien, maar ik vind het perfect werken, nix geen problemen

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

DaRoot

Some say...

Ik zou wel voor 256 MB Ram gaan, en een snelle harde schijf. Dan maakt de clock-speed niet zoveel uit. Mijn ervaringen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi Tomas,

Welkom op GoT :)

Je vraag is een beetje een zoekvraag aangezien er op www.microsoft.nl een lijst staat van de minimale systeemeisen voor WinXP. En dan kun je zien dat je redelijk boven de minimale systeemeisen zit. Ik zou zeggen, probeer het eens. Je kan dan zelf zien of WinXP een beetje goed draait op die machine en via de search en de help van WinXP kun je uitvinden welke instellingen geheugen vreten en welke processen je kunt uischakelen om XP sneller te maken.. Ook kun je de grafische instellingen beperken zodat je met een wat mindere videokaart probleemloos XP kunt draaien :)

Systeemeisen van WinXP Home edition
Systeemeisen van WinXP Pro edition

Veel succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.