micro ATX info

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Ik sta op het punt een microATX systeempie te bouwen, maar heb advies nodig over welk MOBO te gebruiken. Als er onboard audio en video op staat, dan wil ik ze kunnen uitzetten en vervangen door een SB live en een Matrox G450. Probleem is dat ik niet zeker weet dat die twee kaarten zullen passen op eender welk ATX mobo (zal de kast nog dichtkunnen bvb)
Alle hulp meeeeeeeeer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Waarom in Tweakersnaam een MicroATX.
Koop een normale ATX versie, dan heb je ook geen problemen met het uitzetten van onboard meuk.
Waarom koop je een MoBo met onboard sh*t, als je nu al weet dat er toch andere hardware voor in de plaats komt :?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MicroATX heb je ook met 'gewone' AGP en verder zelfde als de standaard versie maar met minder PCI:(.

Voorbeeldje: MSI 6340=K7T-Pro met maar 2 of 3 PCI, geen gek idee voor jou trouwens- G450 in de AGP, sound onboard vergelijkbaar met SB64, maar als je echt zelf wilt kan het in een van de PCI. Dan nog eentje voor netwerk en je zit al behoorlijk vol.

Ik neem aan netwerk en geen modem want ik gok dat het voor een 'huiskamer' terminal van een netje is- toch? Je gaat dit toch zeker niet als 1e PC gebruiken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Micro ATX heeft een voordeel.. het is veel elganter en kleiner dan ATX. Project is een zo klein mogelijk desktop maken, die tussen de stereotoren past.. en de desktop ATX-en zijn zo'n 16CM hoog...die leuke micro-ATX kastjes slechts de helft.
Dit project zou als mp3/divxspeler-ripper/DVDspeler worden gebruikt, redelijke kleine HD, DVD-rom, koppelen aan het netwerk en klaar
Bedankt voor de link naar het mobo, zal even op onderzoek gaan...
En nee het niet mijn 1ste PC :)
Ik wil gewoon eens iets anders bouwen, heb dit jaar al twee Athlon en een Duron systeem gebouwd en ik kan geen Aopen Hq08 kast meer zien :Z
Eens proberen wat ik allemaal met deze kast kan doen http://www.aopen.nl/products/housing/h300a.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14731

Ik weet dat PcPartner nog veel met MicroATX doet (www.pcpartner.com). Zijn goedkoop en leveren goede kwaliteit en ook nog BX !
Anders moet je overgaan naar de 815 chipset.
By the way, deze jongen gebruiken de Creative ES1371 (SB128) onboard....