Toon posts:

Power Sound Card

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe sound card gekocht voor maar liefst 10 euro! (oude was kapot, en ik doe niet zoveel met geluid, behalve muziek luisteren) De CD die in de doos zat voor de drivers doet het niet! En het is ook niet echt een geluidskaart waarbij je de drivers zo kan downloaden. Is er misschien iemand die weet waar ik deze drivers vandaan kan halen? Heb niet echt zin om weer helemaal terug naar de winkel te gaan.

Merk: Elephant??? 16bit Four channel power sound card

BVD

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wat voor chip zit erop :?

Daar staat wel meer info op

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
www.driverguide.com

of als je google gebruikt had :

Dit zit erop als ik het zo snel kan vinden in Google :
CMI 8738

en hier zijn de drivers :

http://www.cmedia.com.tw/download/OS_e-cmi8738_index.htm

[ Voor 84% gewijzigd door -=bas=- op 02-09-2003 16:23 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

effe sisoft sandra/hwinfo draaien en met info die die proggies geven op google zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Een C-Media chip zit erop 8738 4 channel

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb hem al volgens mij. Wist niet dat CM de afkorting was van C-Media... Thanks anyway!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet gelukt! De drivers heb ik gevonden. Als ik het wil installeren, krijg ik nadat alle bestanden zijn gekopieerd de melding: access is denied.

Op het forum heb ik al gezocht, de enige oplossing lijkt windows xp opnieuw installeren?? Of zijn er nog mensen die mij kunnen helpen?

OS = XP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 16:22:
effe sisoft sandra/hwinfo draaien en met info die die proggies geven op google zoeken
^^ heb je dat nou al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:22:
[...]

^^ heb je dat nou al gedaan?
Nee, ik weet niet waar en hoe ik dat moet doen????

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 22:05:
Het is dus niet gelukt! De drivers heb ik gevonden. Als ik het wil installeren, krijg ik nadat alle bestanden zijn gekopieerd de melding: access is denied.

Op het forum heb ik al gezocht, de enige oplossing lijkt windows xp opnieuw installeren?? Of zijn er nog mensen die mij kunnen helpen?

OS = XP
acces is denied?? toevallig niet administrator op je pc?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel administrator.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
cmedia is een goede low-budget chip, al veel kaarten ervan gehad ,. gewoon die drivers installen zou goed moeten werken, anders moet je het probleem ff elders zoeken

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 22:31:
[...]

Nee, ik weet niet waar en hoe ik dat moet doen????
http://www.sisoftware.co.uk/ <--- sisoft sandra
http://www.hwinfo.com/ <-- hwinfo

met die proggies kan je checken wat voor soundcard erin zit (of je krijgt een chipnaam) . vul deze in bij google (eventueel in combinatie met woordje "driver" en wees verbaasd >:) )

Verwijderd

Topicstarter
De drivers heb ik dus al. Het probleem zit hem bij de installatie van deze drivers...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 23:18:
De drivers heb ik dus al. Het probleem zit hem bij de installatie van deze drivers...
misschien vind je zo wel andere drivers?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Word de kaart uberhaupt wel gedetecteerd door je PC, ik bedoel staat hij wel in het rijtje dat je ziet als je pc boot (menu'tje wat je eventjes ziet voordat het logo van windows in beeld komt)

Verwijderd

Als je voortaan de search gebruikt was het al opgelost, maar vooruit:

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc PCI Multimedia Audio Device
is.
Ga op die DeviceDesc staat en kies voor Edit-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord over het Register. Ik heb daar alles full access gegeven wat maar met die geluidkaart te maken kan hebben. En nog krijg ik dezelfde foutmelding. Moet ik misschien nog ergens anders full access geven?? Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
****Bumpje***** Geen geluid hebben is nogal irritant :(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 23:01 ]

Pagina: 1