Toon posts:

[LAN] netwerk tussen laptop en desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een klein netwerkje tussen een laptop (internetgateway) en een desktop.
Alles ging perfect tot ik deze morgen mijn boeltje opstarte!

Hij zegt op de beide pc dat de netwerkkabel niet aangesloten zijn, zo brand er ook niets van lampjes op de NIC in de desktop.
Windows zegt wel dat beide kaarten goed werken.

Ik gebruik een gekochte utp kabel van 2 meter met een koppelstukje voor er een twisted van de maken.

Is er een mogelijkheid om die kabel uit te meten ofzo? alhoewel zo een kabel denk ik niet van de ene dag op de andere stuk gaat.

Er zijn anders geen veranderingen doorgevoerd op een van de pc's

laptop:
Win XP pro NL
VIA compatible fast ethernet adaptor
(standaard windows drivers)

desktop:
Win XP pro NL
US Robotics 10/100 PCI
(originele meegeleverde drivers)

Weet er iemand raad hiermee?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Wat heb je zelf al gedaan? Heb je al gepingd?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Probeer even te testen met een andere netwerkkabel.

Of bedenk nog eens goed of er écht niets verandert is. :)

Verwijderd

Denker schreef op 02 September 2003 @ 16:15:
Wat heb je zelf al gedaan? Heb je al gepingd?
Hoe kan je ooit pingen als er geen eens ledjes branden :S

Greetz DJ

Verwijderd

Topicstarter
bij het opvragen van mijn ip adres en configuratie dmv ipconfig krijg ik de melding
ethernet-adapter LAN verbinding:
Status van het medium.........: medium ontkoppeld

Op de laptop blijft alles normaal en kan ik alles opvragen

Pingen lukt niet; doelhost is niet bereikbaar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 16:14:
Ik gebruik een gekochte utp kabel van 2 meter met een koppelstukje voor er een twisted van de maken.
Ik probeer hier even normaal nederlands uit te halen.....
Je hebt dus 2 normale netwerkkabels met een koppelstukje aan elkaar gezet, en nu denk je dat je een crosscable hebt? Als dat zo is dan zit daar de fout; het is nl een KOPPELstukje, en geen kruisstukje (bestaan die dingen eigenlijk wel???). Hang er eens een normale crosscable tussen zou ik zeggen, en probeer het dan nog eens.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 02-09-2003 16:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zeggen van het medium is ontkoppeld wat bedoelen ze dan ?

De NIC of de kabel?

Ik heb er de kaart al eens uitgehaald en heropgestart maar er is geen verandering

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 02 September 2003 @ 16:19:
[...]

Je hebt dus 2 normale netwerkkabels met een koppelstukje aan elkaar gezet, en nu denk je dat je een crosscable hebt? Als dat zo is dan zit daar de fout; het is nl een KOPPELstukje, en geen kruisstukje (bestaan die dingen eigenlijk wel???). Hang er eens een normale crosscable tussen zou ik zeggen, en probeer het dan nog eens.
Het is een stukje die van een straight kabel een crossed maakt geloof me het bestaat want voordien ging het allemaal perfect.

Dus daaraan kan het niet liggen

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

koppelstukje kan inderdaad een cross zijn:

RJ45 Koppelstuk Crossed 3,00 EURO

http://www.ericom.be/artikel/?hfdgrp=NETWERK

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

maontje

better off Playing

The_Eagle schreef op 02 September 2003 @ 16:19:
[...]

Ik probeer hier even normaal nederlands uit te halen.....
Idd gewoon een crossed cable halen van 1 mtr en dan die andere kabel met koppel stukje aan koppelen en het zou toch moeten werken. En heb je het al eens geprobeert met een andere nic.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
maontje schreef op 02 September 2003 @ 16:24:
[...]

Idd gewoon een crossed cable halen van 1 mtr en dan die andere kabel met koppel stukje aan koppelen en het zou toch moeten werken. En heb je het al eens geprobeert met een andere nic.
Ik ga daar eens voor kijken, nee geen andere nic beschikbaar ook geen andere pc

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Sluit eerst een eventueel defecte kabel uit door even een andere te gebruiken.

Leen even een hub/switchje van iemand en sluit je 2nics daar eens op aan met een straight kabel, misschien werkt 1 van beide nog wel normaal, dan kan je je focussen op degene die problemen geeft.

Probeer misschien ook eens op beide machines te pingen naar 127.0.0.1, daarvoor hoeft geen kabel aangesloten zijn. Dan word de loopback interface van de kaart gebruikt, zo kan je driverproblemen en evt kaartproblemen uitsluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Dikke Foaf op 02-09-2003 17:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

M.I.G. schreef op 02 September 2003 @ 16:23:
koppelstukje kan inderdaad een cross zijn:

RJ45 Koppelstuk Crossed 3,00 EURO

http://www.ericom.be/artikel/?hfdgrp=NETWERK
GRRR! En daar koop ik dan een crosslink van 10m voor die me iets van 10 pleuro kostte....heb ik weer, wist niet dat zoiets bestond. Kan je dan helaas ook niet verder helpen, dan zul je middels trial-and-error alle mogelijkheden langs moeten lopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dikke Foaf schreef op 02 september 2003 @ 16:31:
Sluit eerst een eventueel defecte kabel uit door even een andere te gebruiken.

Leen even een hub/switchje van iemand en sluit je 2nics daar eens op aan met een straight kabel, misschien werkt 1 van beide nog wel normaal, dan kan je je focussen op degene die problemen geeft.

Probeer misschien ook eens op beide machines te pingen naar 127.0.0.1, daarvoor hoeft geen kabel aangesloten zijn. Dan word de loopback interface van de kaart gebruikt, zo kan je driverproblemen en evt kaartproblemen uitsluiten.
Bij het aansluiten van 1 pc op de hub/switch zou hij dan al evrbonden moeten zijn, ik bedoel moet mij pc dan al zeggen dat de netwerkkabels verbonden zijn of is dit pas na het aansluiten van 2 pc's?

De ping naar 127.0.0.1 lukt op beide pcs zonder problemen

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Als je een pc aansluit op een switch, dan moet je onmiddelijk een link krijgen, zowel in windows als op de switch (meestal een ledje).

Ik meen me wel iets te herinneren van een probleem met winxp met 'netwerkkabel niet verbonden' melding terwijl de kabel wel aangesloten is, maar dan moet je even de search gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Met effen de boel in te stellen op 100 half duplex is alles opgelost!

thnx to all
Pagina: 1