2 verschillende poorten doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Op google heb ik gezocht en hier op GOT op verschillende trefwoorden en ook in de help van delphi.

Ik heb in Delphi een chatprogramma gemaakt, maar als ik nu de server op poort 160 zet en client op poort 159, dan krijg ik een foutmelding dat de boel niet synchroom loopt.
Ik doe dat met een Tserversocket en een Tclientsocket.

Maar nu is de vraag: Hoe krijg ik de boel op 2 verschillende poorten werkend.
en hoe komt het dat het niet werkt.

p.s. dit is geen scriptrequest, maar ik wil een richting weten waar ik wat mee kan.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Verkeerde forum?
Er zit een chat-voorbeeld programma bij Delphi dat Tserversocket en Tclientsocket gebruikt. Kijk daar eens naar. Daarnaast zijn de voorbeelden in de help ook vrij duidelijk.

Leven is meervoud van lef

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Loesje schreef op 02 September 2003 @ 16:43:
Verkeerde forum?
Er zit een chat-voorbeeld programma bij Delphi dat Tserversocket en Tclientsocket gebruikt. Kijk daar eens naar. Daarnaast zijn de voorbeelden in de help ook vrij duidelijk.
Het is niet het verkeerde forum, omdat het eigenlijk meer met de socket te maken heeft en socket heeft toch nog altijd meer met netwerk te maken dan met een programmeertaal.

En het chatten zelf lukt opzich wel, maar niet op verschillende poorten. Wel als client en server op dezelfde poort zitten.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Bij delphi zit trouwens wel een voorbeeld om met tcpclient en tcpserver te chatten, waarvan remote en local poort verschilt, maar in delphi 5 hebben we dat niet, dus maken we gebruik van Tserversocket en Tclientsocker en daar is remoteport readonly. Dus kan ik alleen dezelfde poorten gebruiken.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Niemand :?