[Norton Ghost] Gecrashte HD backup-en

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren is mijn HD gecrashed en voordat ik er een repair programma overheen laat gaan, wil ik eerst met NG een image maken voor het geval de repair verkeerd gaat.
Nu wil het vervelende geval dat de gecrashte HD in Windows 2000 niet te zien is (logisch).
In MS-DOS 6.22 is de schijf wel te zien en zelf goed te benaderen. Ik kan gewoon door de directories heen bladeren en de bestanden die in de directories staan kloppen ook gewoon wanneer het DIR commando haar resultaten teruggeeft.
Ik dacht dus: "Da's mooi." en ging met NG aan de gang, alleen "ziet" NG het de gecrashte HD niet, dus weet ie ook niet waar ie een image van moet maken.

Ik heb reeds een nieuwe HD in mijn PC gezet die leeg is en waar de image dus op kan komen staan.
NG draai ik vanaf die nieuwe schijf omdat ie vanaf een diskette niet wil draaien.

Weet iemand wat ik kan doen om NG de gecrashte schijf wel te laten zien??

Als recovery programma heb ik Get Data Back. Weet iemand of dit een goed programma is, en zo nee, wat dan wel een goed programma is??

Alvast bedankt voor de hulp.

edit:

Oh ja, zowel google, als microsoft als GoT search gaven geen oplossingen waar ik iets mee kon.

[ Voor 7% gewijzigd door akakiwi op 02-09-2003 15:49 ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
*kick*

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
probeer het eens te recoveren naar een extra schijf? dan word er alleen gelezen van de gecrashte schijf.. (correct me if I'm wrong)

• Rolf_Schootman
  • Laatst online: 11-06 15:09
Ik had laatst een zelfde gevalletje. Ik heb een image gemaakt van de HDD met behulp van een aantal parameters van ghost, welke weet ik zo niet meer maar die kun je opvragen met ghost /?, daar vindt je diverse parameters die er voor zorgen dat een corrupte schijf toch gelezen kan worden.

Wat je ook nog kunt doen is al je data met Xcopy /e kopieren naar een andere HDD.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
Een PC-DOS diskette met ghost ziet die je harddisk ook niet ?????????????
Trouwens is het een PATA of SATA disk??

[ Voor 7% gewijzigd door wizzzzzz op 03-09-2003 09:17 ]

• Rolf_Schootman
wizzzzzz schreef op 03 September 2003 @ 08:47:
Een PC-DOS diskette met ghost ziet die je harddisk ook niet.
En waarom dan wel niet?

• wizzzzzz
Nikkezz schreef op 03 September 2003 @ 08:52:
[...]

En waarom dan wel niet?
Dit was een vraag !!

[ Voor 79% gewijzigd door wizzzzzz op 03-09-2003 08:59 ]

• Rolf_Schootman
Achso, daar hebben wij hier vraagtekens voor maar dat terzijde, een PC Dos diskette zou hem volgens mij wel moeten zien, aangezien MS Dos 'm wel ziet.

• wizzzzzz
TS zegt niet meer veel

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Excuses voor mijn afwezigheid.

Gecrashte HD werkt weer en data daarvan is gebackuped op een nieuwe HD.
Na het old-school DOS commando CHKDSK, even pielen in de bios en met de volgorde van Master/Slave tussen de onderlinge HD's gespeeld te hebben, herkende Windows de schijf ineens weer en kon ik alles eraf kopieren. Verder gaven alle check programma's aan dat ie healty was en 10 minuten nadat ik klaar was met kopieren crashte ie alweer, dus was ik blij dat alles reeds gebackuped was.

Bedankt voor alle input iig. :)

[ Voor 7% gewijzigd door akakiwi op 04-09-2003 14:54 ]

Pagina: 1