Toon posts:

Partitie-vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel: je hebt één harde schijf met 2 partities, een C met windows XP en een D met allerlei data, maar zonder OS. Deze partities zijn aangemaakt met Partition Magic. Nu wil je je C formatteren. Mijn vraag is: gaat dit zomaar, zonder dat je data van je D verloren gaat, of is dat onmogelijk? Alvast bedankt.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 15:35
Ja kan, maar hu goed in de gaten dat je de goede partitie formatteerd. Ik doe het zelf ook altijd, maar ik deed per ongeluk 1 x de verkeerde.... Weg MP3 enzo....

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
hou er wel rekening mee dat eventuele programma's die in het register verwerkt zitten na de format niet zullen werken, die moet je dan opnieuw installeren, maar data zoals docs, films en audio blijven gewoon op je D schijf staan

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Master__R schreef op 02 September 2003 @ 15:30:
Ja kan, maar hu goed in de gaten dat je de goede partitie formatteerd. Ik doe het zelf ook altijd, maar ik deed per ongeluk 1 x de verkeerde.... Weg MP3 enzo....
Inderdaad, als je het via DOS met fdisk wilt formatteren, ziet fdisk de c:schijf (als het NTFS is) niet en krijgt de d:schijf de naam C.
Oppassen dus... :X

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als je de partities toch hebt aangemaakt via partition magic, dan zou je deze handeling ook via pm kunnen doen.. Dan heb je in ieder geval een iets beter beeld van wat je aan het doen bent.

En schijven een label geven wil ook wel eens wat duidelijker zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
owkey, bedankt

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Tevens zal het niet lukken om vanuit XP je c drive te formatteren.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, als je het via DOS met fdisk wilt formatteren, ziet fdisk de c:schijf (als het NTFS is) niet en krijgt de d:schijf de naam C.
Oppassen dus... :X
Volgens mij is Fdisk geen formateer programma, maar een programma om partities te maken.
Dus kun je niet met fdisk formateren.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is vlekkeloos verlopen. Bedankt voor de moeite, meiden.
Pagina: 1