Welkom op GoT!
Inderdaad zoek je naar de term portmapping. Ik weet eigenlijk niet of die term ook wordt genoemd in de handleiding van RAdmin, maar met die term kan je nu waarschijnlijk goed zoeken op GoT en via Google. Ik weet uit m'n hoofd niet welke poorten RAdmin gebruikt, maar volgens de handleiding (
http://www.radmin.com/radmin.pdf ) is dat standaard 4899. Onder het kopje 'Connection through the firewall' staat dit trouwens zo in de handleiding zie ik nu, dus lees die de volgende keer eerst even beter door

Even een samenvatting van info die je kunt vinden in de FAQ van
Network Troubleshooting + de handledingen van de software en je router: die poortmapping voer je dus in in je router; poort 4899 van buiten stuur je door naar poort 4899 op je interne PC. Dan verbind je met poort 4899 op je externe IP en je bent er.
offtopic:
Naast eerst zoeken, is het ook handig om een duidelijke topictitel te verzinnen, zodat ten eerste mensen die antwoord weten je vraag bekijken en ten tweede zodat dit topic met een antwoord later is terug te
vinden voor mensen met dezelfde vraag. Ik heb het daarom ook even voor je aangepast

Wat meer hierover is te vinden op bijv.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor GoT in het algemeen en
Software Algemeen - Policy voor specifiek dit kleine onderdeeltje van dit forum

Klinkt allemaal wat veeleisend, maar dat is allemaal vrij logisch al zeg ik het zelf: het is zo om het voor iedereen leuk te houden en nog goede antwoorden te krijgen ook
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)