Hey,
Sinds kort gebruik ik als thuis geen PC meer maar een laptopje.
Dit is de configuratie:
Asus A2500H
Intel P4 2800 MHz
1024 MB DDR PC2700
Intern 60 GB HD.
5 x USB 2.0
15 Inch TFT
Omdat 60 GB te weinig is, heb ik een normale Maxtor 250 GB harddisc gekocht en een externe case met USB 2.0.
Ik heb de HD erin gedaan, aangesloten op mijn Windows XP Pro en draaien maar. De HD geformat en netjes 250 GB erbij.
Nu komt het.
Na een GB of 50/60 heen en weer gekopieerd te hebben, kreeg ik in een keer, 'Schijf is Onleesbaar of Beschadigt'.
Ik heb toen de HD op mijn Sec. IDE geplaatst van mijn normale oude PC, deze gereset en CHKDSK in Windows XP laten scannen, hij fixte het probleem en klaar.
4 dagen en 150 GB later, zelfde probleem, weer HD eraan gehangen en nu kon CHKDSK hem niet meer fixen. Allerlei recovery tools eroveheen maar geen een kon het fixen. (Easy Recovery Pro, Nuts and Bolts, SaveMyDisc etc).
Dus geformat, HD in mijn PC en draait nu al 3 weken super.
HD uit mijn PC in de case op USB2.0 en na 2 dagen weer zelfde gezeur!
Ik gebruik altijd de Veilig verwijderen optie in XP....
Iemand enig idee??
Sinds kort gebruik ik als thuis geen PC meer maar een laptopje.
Dit is de configuratie:
Asus A2500H
Intel P4 2800 MHz
1024 MB DDR PC2700
Intern 60 GB HD.
5 x USB 2.0
15 Inch TFT
Omdat 60 GB te weinig is, heb ik een normale Maxtor 250 GB harddisc gekocht en een externe case met USB 2.0.
Ik heb de HD erin gedaan, aangesloten op mijn Windows XP Pro en draaien maar. De HD geformat en netjes 250 GB erbij.
Nu komt het.
Na een GB of 50/60 heen en weer gekopieerd te hebben, kreeg ik in een keer, 'Schijf is Onleesbaar of Beschadigt'.
Ik heb toen de HD op mijn Sec. IDE geplaatst van mijn normale oude PC, deze gereset en CHKDSK in Windows XP laten scannen, hij fixte het probleem en klaar.
4 dagen en 150 GB later, zelfde probleem, weer HD eraan gehangen en nu kon CHKDSK hem niet meer fixen. Allerlei recovery tools eroveheen maar geen een kon het fixen. (Easy Recovery Pro, Nuts and Bolts, SaveMyDisc etc).
Dus geformat, HD in mijn PC en draait nu al 3 weken super.
HD uit mijn PC in de case op USB2.0 en na 2 dagen weer zelfde gezeur!
Ik gebruik altijd de Veilig verwijderen optie in XP....
Iemand enig idee??