Toon posts:

Edonkey ID door upload time of hoeveelheid sharing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Evene en vraagje over je ID bij edonkey en Emule, Wordt de hoogte van je ID bepaald door;

De uploadtime dat je al op een server zit

De hoeveelheid data in je gedeelde folder

Je verbinding

???

Wie kan mij vertellen welke van de bovenstaande bepalend zijn voor de hoogte van je ID. Op de FAQ pagina's kan ik wel vinden WAT een hoog en laag ID is, maar hoe je de hoogte van een hoog ID kan veranderen staat er niet.
Ik heb absoluut geen laag ID,maar ik vroeg me af of ik mijn hoge ID nog kan verhogen.
Ik dacht dat ik laatst had gelezen dat de hoeveelheid gedeelde data van belang is, maar kan iemand dat bevestigen??

alvast bedankt!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Volgens mij wordt je ID bepaaald aan de hand van je ip adres , en kun je het dus niet veranderen

(als je een high id hebt en een vast ip)

op deze site staat trouwens een tooltje om te berekenen wat je id zou moeten zijn :

http://www.thedonkeynetwo...n.pl?site=tools_misc.html

[ Voor 36% gewijzigd door Optical op 02-09-2003 15:03 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is trouwens een edonkey / emule topic waar je dit soort vragen kwijt kunt :)

Speciaal voor jou een linkje: eMule opensource eDonkey, deel 8

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 02-09-2003 15:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titelfix IS --> ID :p

Trouwens vind ik een los topic over een vraag in het algemeen niet zo'n probleem: zoekt vaak makkeljker.

Maar dan is het natuurlijk wel de bedoeling eerst te zoeken voor je zo'n topic opent, terwijl dit toch letterlijk in de emule FAQ staat (die in de topicstarts van de emule topics staat):
Je ID is een getal wat word berekend aan de hand van je IP adres. Zodra je verbinding maakt met een server, kijkt deze of alle poorten bereikbaar zijn, en berekend hij je unieke ID, waarmee je kan communiceren met andere servers en clients.
De volgorde is dus eerst zoeken dan posten :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 02 September 2003 @ 17:20:
offtopic:
Titelfix IS --> ID :p

Trouwens vind ik een los topic over een vraag in het algemeen niet zo'n probleem: zoekt vaak makkeljker.

Maar dan is het natuurlijk wel de bedoeling eerst te zoeken voor je zo'n topic opent, terwijl dit toch letterlijk in de emule FAQ staat (die in de topicstarts van de emule topics staat):

[...]
De volgorde is dus eerst zoeken dan posten :Y)
ben ik met je eens, maar het is dus een sprookje dat als je veel shared en lang online bent dat je dan meer voorrang krijgt met downloaden??

Want dat staat niet in de FAQ...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47

boesOne

meuh

Bij emule heb je een credit systeem..
Op de bak van iemand die bij jou aan het leechen is staan credits voor je. Ga je nu van hem iets downen dan ga je naar gelang de hoeveelheid credits sneller omhoog in de queue..
Sharen helpt dus wel..

De Edonkey client heeft die niet volgens mij..

Duidelijk ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1