[W2k] Tabblad verificatie ontbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe student op de Hogeschool van Amsterdam en daar is nu WLAN mogelijk, dus ik heb een WLAN kaartje van Asus aangeschaft etc.

Nu lees ik net de handleiding door van HvA (http://home.bl.hva.nl/Voorzieningen/WLAN/README.doc) maar nu heb ik het tabblad verificatie niet, wat ik dus wel nodig heb voor het programma SecureW2.

Zelfs het venster draadloos netwerk krijg ik niet, terwijl mn WLAN het toch echt wel al doet (via AP thuis).

Weet iemand hoe ik daar aan kan komen? Ik heb W2k met SP4 dus het zou moeten werken maar ik krijg dat venster niet.

(Search leverde mij niets op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel de 802.1x client gedownload? Of is dat een standaard onderdeel van sp4?
Zoals ik het in de handleiding lees, zou je deze apart moeten downloaden. De link die naar de update verwijst:

This update resolves the "Using 802.1x Authentication on Computers Running Windows 2000" issue and is discussed in Microsoft Knowledge Base (KB) Article Q313664. Download now to install 802.1X authentication on your computer.

Zie hoofdstuk 2

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:15:
heb je wel de 802.1x client gedownload? Of is dat een standaard onderdeel van sp4?
Daarmee bedoelen ze denk ik de SecureW2 mee toch :?
Die heb ik gedownload en geinstalleerd ja :)

Edit: ik was zeker kippig gisterenavond ofzo 8)7
Ik heb al niet zulke goeie ogen maar dat ik dit nou over het hoofd ziet, ik download em ff.

Edit2:
Sp4 is nieuwe dan de update die u wilt installeren , deze update kan alleen op SP3 worden uitgevoerd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg vaag dus, SP4 zou goed moeten zijn maar is het niet |:(
Momenteel wordt alleen Windows XP & Windows 2000(service pack 4) ondersteund.
Van: http://home.bl.hva.nl/Voorzieningen/WLAN.htm

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met de restore cd van compaq. Dan download ik SP3 en die client.

Dan moet het werken dus

Nou niet dus, ik snap er echt helemaal NIETS van.
SP3 en de client, en geeft nog geen kick... dat tabblad krijg ik gewoon niet :(

/me schopt zichzelf onder zn hol, LEZEN EI!

opgelost dus

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh..oke, mooi zo. Wat was nou het probleem? Dat je niet op de eigenschappen van het netwerk had geklikt in het schermpje van de eigenschappen van je draadloze netwerk? (ik snap het nu ook nogmaar half)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:55:
uh..oke, mooi zo. Wat was nou het probleem? Dat je niet op de eigenschappen van het netwerk had geklikt in het schermpje van de eigenschappen van je draadloze netwerk? (ik snap het nu ook nogmaar half)
Dat had ik natuurlijk wel gedaan :P
Alleen ik moest op beheer drukken (rechtermuis op deze computer) en dan bij services draadloze config op automatisch zetten

en dan deedtie het... maar daar kwam ik dus achter na een tijdje. Stom |:(

Maargoed, wel 2x die laptop geformatteerd nu 8)7 lekker onnuttig dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 23:28:
[...]

Dat had ik natuurlijk wel gedaan :P
Alleen ik moest op beheer drukken (rechtermuis op deze computer) en dan bij services draadloze config op automatisch zetten

en dan deedtie het... maar daar kwam ik dus achter na een tijdje. Stom |:(

Maargoed, wel 2x die laptop geformatteerd nu 8)7 lekker onnuttig dus :+
Dit is dus de reden dat ik XP draai :'( :'( onder 2k kon ik dat tabblad niet krijgen waarop je de draadloze netwerken kon zien en de wep-keys e.d. in kan vullen. Ik was dus afhankelijk van de software van Asus en die is UBERbrak. Als ik dat tabblad wel kan krijgen is het bye bye XP weer. win2k ownd :)

Ik lees het nu net pas goed, je hebt dat tabblad te pakken??

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 03-09-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neographikal schreef op 03 September 2003 @ 15:35:
[...]

Dit is dus de reden dat ik XP draai :'( :'( onder 2k kon ik dat tabblad niet krijgen waarop je de draadloze netwerken kon zien en de wep-keys e.d. in kan vullen. Ik was dus afhankelijk van de software van Asus en die is UBERbrak. Als ik dat tabblad wel kan krijgen is het bye bye XP weer. win2k ownd :)

Ik lees het nu net pas goed, je hebt dat tabblad te pakken??
Yep !

Win2k: deze computer, rechtermuis > beheer / manage
Dan naar toepassingen en services
Services ==> draadloze config

En die op automatisch zetten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 21:13 ]

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 21:12:
[...]

Yep !

Win2k: deze computer, rechtermuis > beheer / manage
Dan naar toepassingen en services
Services ==> draadloze config

En die op automatisch zetten :)
Daar kan je dan ook WEP-keys, SSID's e.d. invullen??

omg, dan zou ik terug kunnen naar win2k :D

Verwijderd

Topicstarter
neographikal schreef op 04 September 2003 @ 08:57:
[...]

Daar kan je dan ook WEP-keys, SSID's e.d. invullen??

omg, dan zou ik terug kunnen naar win2k :D
Yep dat kan je instellen

en idd je kunt -omg- terug naar w2k _O_

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 18:37:
[...]

Yep dat kan je instellen

en idd je kunt -omg- terug naar w2k _O_
ik ga erg offtopic, maar zou je me een screen kunnen sturen van dat gedeelte? Dit zou erg vet zijn

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

De Asus software van mn wlan kaart is nl ZOWWWWWW brak....

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 04-09-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
neographikal schreef op 04 September 2003 @ 19:01:
[...]

ik ga erg offtopic, maar zou je me een screen kunnen sturen van dat gedeelte? Dit zou erg vet zijn

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

De Asus software van mn wlan kaart is nl ZOWWWWWW brak....
Hmm ik heb de 54mbps versie en ik vind em wel oke behalve dattie veel switched :X

De screen komt als ik kan internetten op de hogeschool want dat is vandaag nog niet gelukt ! :D

Dus nog effe geduld ;) Ga het morgen weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dit klinkt te mooi om waar te zijn want ik heb dat gedeelte over WEP keys en SSID's niet kunnen vinden. Ikzelf zit in dezelfde situatie op t Windesheim in Zwolle en vond deze instellingen inderdaad al bij de UTwente:

http://www.utwente.nl/civ.../installatiewlanwin2k.doc

Helaas mis ik nog steeds het stukje over SSID's en WEP keys? ben ik nu blind??? zo ja vertel me ff waar t staat :D hier gebruiken ze namelijk ook de software van de fabrikant wat inderdaad ERG beroerd werkt (t heeft heel ff gewerkt bij t windesheim maar verloor continue mn verbinding en lade halve i-netpagina's (is een 54 mbit SMC kaartje)

naja alvast bedankt heren ;) t is een hele opluchting om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem :D

Groetjes Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:17:
Hmmm dit klinkt te mooi om waar te zijn want ik heb dat gedeelte over WEP keys en SSID's niet kunnen vinden. Ikzelf zit in dezelfde situatie op t Windesheim in Zwolle en vond deze instellingen inderdaad al bij de UTwente:

http://www.utwente.nl/civ.../installatiewlanwin2k.doc

Helaas mis ik nog steeds het stukje over SSID's en WEP keys? ben ik nu blind??? zo ja vertel me ff waar t staat :D hier gebruiken ze namelijk ook de software van de fabrikant wat inderdaad ERG beroerd werkt (t heeft heel ff gewerkt bij t windesheim maar verloor continue mn verbinding en lade halve i-netpagina's (is een 54 mbit SMC kaartje)

naja alvast bedankt heren ;) t is een hele opluchting om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem :D

Groetjes Frans
Heb nog beloofd aan iemand hier dat ik de screen zou posten. Ik neem morgen mn laptop weer mee naar school, zal kijkenof ik tijd heb om een screen te maken als het werkt (wil het werken..)

Anders komt het donderdag denk ik want dan heb ik meer tijd om dat ding te maken, het wilde nog niet lukken.

Verder over de SSID en de WEP's ja daar gebruik ik het asus proggie voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels dankzij dit topic ook een stap verder gekomen. Donderdag kan ik op de HvA (Leeuwenburg) proberen of het werkt, als ik uberhaupt verder dan dit kom:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=320017
Ik kan niets selecteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:07:
Ik ben inmiddels dankzij dit topic ook een stap verder gekomen. Donderdag kan ik op de HvA (Leeuwenburg) proberen of het werkt, als ik uberhaupt verder dan dit kom:

[afbeelding]
Ik kan niets selecteren :'(
Yo dat gebouw zit ik ook :7 Welk instituut zit je?
Dat kan je, door die SecureW2 client te downloaden en installeren !!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:27:
[...]

Yo dat gebouw zit ik ook :7 Welk instituut zit je?
Dat kan je, door die SecureW2 client te downloaden en installeren !!
Leeuwenburg, IME, 6e.

Ik ben erachter hoe ik die dingen beschikbaar krijg. Gewoon je PC nog een keer rebooten :D

-edit-
2x rebooten dus 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 20:59:
[...]
Leeuwenburg, IME, 6e.

Ik ben erachter hoe ik die dingen beschikbaar krijg. Gewoon je PC nog een keer rebooten :D

-edit-
2x rebooten dus 8)7
haha vaag :)

Aha, welk jaar zit je dan, cker al verder want lees dat je van 82 bent :)
Ik begin dus net op B&L, 10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 21:03:
[...]

haha vaag :)

Aha, welk jaar zit je dan, cker al verder want lees dat je van 82 bent :)
Ik begin dus net op B&L, 10e.
1e jaars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok laatste offtopic: 'vriend' van me zit ook 1e jaar op IME afdeling. Hij doet MER :)
P1E1 ofzo zittie in :P Maybe ken je em: Erik :) (beetje maf kereltje :D)

maar weer ontopic he ! :D
Contact effe @ msn !

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig dat je voor SSID's dat proggie gebruikt van asus, kan ik deze software trouwens ook voor een ECS kaart gebruiken? of weet iemand algemene software daarvoor? aangezien de ECS software net een bepaalde optie mist (haal de beveiligingskey van t netwerk) :D die optie heeft XP en mijn proggie van ACS dus niet :(

Verwijderd

Topicstarter
*update
Vandaag weer niet gelukt :( had te ouwe versie van SecureW2 :Z
Morgen weer proberen..

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Om even door te gaan op dit probleem. Ik mis dus ook dit tabblad (voor wlan op de UT noodzakelijk en de SNT weer er ook geen raad mee).

Ik gebruik windows XP pro edition + sp1 en heb een GL2422MP wlan card. De ultility die erbij zit zie alle wlan stations in mijn gebied maar ik kan er verder niets mee. Ik kan ook de secure2W niet gebruiken omdat ik dus het tabblad draadloze netwerkverbindingen mis.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. (de laptop is voorzien van de laatste updates voor windows XP pro).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 11 September 2003 @ 12:59:
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. (de laptop is voorzien van de laatste updates voor windows XP pro).
De Service Wireless nogwat inschakelen :)

Overigens is het mij niet gelukt. De WEP sleutel wordt niet automatisch toegekend :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 14:03:
[...]
De Service Wireless nogwat inschakelen :)

Overigens is het mij niet gelukt. De WEP sleutel wordt niet automatisch toegekend :(
Mij ook weer niet. Heb geprobeerd maar krijg geen IP.
Ik snap ook niet hoe je dat WEP nou moet instellen :?

Heb nu een url gekregen met een persoon waar ik contact mee moet opnemen volgens die gast van de ICT Helpdesk.

Welke kaart en laptop heb jij? Ik de asus wl100-g & compaq evo n160

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stellen jullie je Wep-key en SSID in Windows 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 15:07:
Hoe stellen jullie je Wep-key en SSID in Windows 2000?
Niet, en daarom ga ik het een keer iemand van de ICT vragen daar. Ik heb telefonisch al iemand gehad en die zei dat 3Com WLAN kaarten sowieso op hun netwerk werken, maar veel B-merk kaarten werken vaak weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Cisco kaartje gelukkig :D (niet via school gekocht), dan gebruikt ik de software van Cisco wel om WEP intestellen, SSID kan bij mij wel gewoon via het configuratie scherm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou effe een updatetje:

Ik heb winxp zojuist geinstalleerd (legaal :P jaja) want met w2k lukt het dus echt niet @ HvA.
Morgen dus met Windows XP proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wederom effe een updateje, met Windows XP deed hij het vrijwel in 1 keer :)

Dus met w2k kan je ieg niet op het HvA netwerk komen via WLAN

Succes allen :7

Ik post dit btw draadloos @ HvA 8)7

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 08-09 23:23
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 10:20:

Dus met w2k kan je ieg niet op het HvA netwerk komen via WLAN

Ik post dit btw draadloos @ HvA 8)7
Doen jij daar toch iets fout hier op windesheim werkt het prima met w2k. . XP is overigens wel een stukje gemakkelijker te configureren..

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ChRiZz- schreef op 20 September 2003 @ 23:54:
[...]

Doen jij daar toch iets fout hier op windesheim werkt het prima met w2k. . XP is overigens wel een stukje gemakkelijker te configureren..
Wat is je configuratie? Het lukt mij simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 15:17:
[...]
Wat is je configuratie? Het lukt mij simpelweg niet.
Ik ben er toch ook wel benieuwd naar, ook al blijf ik op XP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 08-09 23:23
Cisco 350 op Asus L8400 en nu Winxp op Toshiba sattelite 2100 pro werkt prima. .
Settings 2k zoals beschreven op http://www.utwente.nl/civ...installatiewlanwin2k.doc/

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wireless is erg brak op de HvA. Het gebouw draagt daar ook aan bij door alle ijzeren dingen die boven in het plafond zitten.

De accespoints staan ook niet op optimale sterkte, maar juist heel slap, omdat ze anders problemen zouden krijgen met andere accespoints.

Bijna elke student heeft problemen met wireless, het is in eerste instantie maar de vraag of je wireless kaart werkt en als die geschikt is voor SecureW2 dan mag je hopen dat je verbinding niet continu wegvalt.

Dezelfde configuratie op een andere Hogeschool werkt wel goed. Daar hebben ze geen problemen met SecureW2, ze zijn het bezig te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... raar want met XP heb ik er niet zoveel last van.
Wel regelmatig dat mn Msn dr uit springt maar de verbinding valt niet heel vaak weg, en het bereik is 99% meestal :9~

Alleen gisteren was het wel kut, wou ik inloggen om 9 uur (vroeg :X) kreeg ik geen IP van HvA. Moest ik dus achter gewone pc.
Maar later deedtie het wel weer en toen vrolijk gemsnd tijdens Ava 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 10:35:
Mmm... raar want met XP heb ik er niet zoveel last van.
Wel regelmatig dat mn Msn dr uit springt maar de verbinding valt niet heel vaak weg, en het bereik is 99% meestal :9~

Alleen gisteren was het wel kut, wou ik inloggen om 9 uur (vroeg :X) kreeg ik geen IP van HvA. Moest ik dus achter gewone pc.
Maar later deedtie het wel weer en toen vrolijk gemsnd tijdens Ava 8)7
psst 800K/s DC++ gebruiken ownd ook best wel :) Ik heb mn wireless aan de gang in nijmegen :)

Volgende keer ff utp meenemen en dan 100mbit :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 30-09-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neographikal schreef op 30 September 2003 @ 12:19:
[...]

psst 800K/s DC++ gebruiken ownd ook best wel :) Ik heb mn wireless aan de gang in nijmegen :)

Volgende keer ff utp meenemen en dan 100mbit :)
Ja lol, ik ging effe wat sheets downen van de server 8)7 670 k/s

Pardon 8)7 ging ik ze vervolgens uploaden... 670 k/s. Pardon _O_

Echt super is dat :) Maja ik zit er net paar weken daar, komt vanzelf wel dat supersnel leechen maja ik ben niet zon diehard leecher eigk.

/me is overigens wel heeeeel blij dat het werkt :)
Pagina: 1