Toon posts:

Welke fillum haalt het meest uit je 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dat Saving Private Ryan op mijn setje het vetst klinkt.. vooral de 1e 20 minuten..

Verwijderd

Beste geluideffecten zitten in Superspeedway.
Echt een must have om je geluidsinstallatie aan je vrienden te demonstreren

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 10:50

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Zelf vond ik Twister wel erg sterk, vooral die scene met die DTS-surround-koe!

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Nou lekker afgezaagd, maar ik vind The Matrix (scene 29) nog steeds extreem reet schoppend! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Starship Troopers (DD)
Saving Private Ryan (DTS)

Verwijderd

Leuk al die films, maar die halen het niet bij Super Speedway

Verwijderd

Gladiator is nog beter dan matrix of zo'n natuurrampen film

Verwijderd

Saving Private Ryan (DTS versie)
The fift element.

Verwijderd

SPR is ook al vet op dolby surround. Bij de landing op het strand.

Verwijderd

Bambi en de 1001 bouwvakkers (Geen Disney titel :P).

Maarre .. vroeger zag en hoorde ik altijd Top Gun vanaf laserdisc waar ze dure Surround Zooi verkochten .. is dat niks dan?

• Ozzy

Ozzy

Op vrijdag 01 december 2000 14:00 schreef HlpDsK het volgende:
Top Gun
Je bedoelt die straaljager film met Tom Cruise toch? Die hebbik op dvd gehoord (en gezien ;)), maar dat valt vies tegen. Is natuurlijk een oude film, dus er zitten geen echte rearkanalen in (ook geen LFE trouwens).

Het kan zijn dat de Laserdisc beter is.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
- Ronin :P
- Matrix (Scene 29 :P)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

Hmmmm...
Ronin
Matrix
Saving Private Ryan
Godzilla (leuk om te testen hoe diep je sub gaat :7)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Godzilla valt tegen vergeleken met Starship Troopers...

Er zitten veel leuke effecten in, maar geen van allen halen het bij die 2 turrets die in Starship Troopers die naderende asteroïde verpulveren...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Godzilla is een film, waar alle mede (ex-) sony DVDspeler bezitters mee opgescheept zitten :).

Maar als dat beest z'n poot neerzet dan is dat inderdaad een leuke test voor je sub (zo heb ik een plekkie gevonden in m'n kamer waar-ie niet bonkte maar lekker diep ging). Voor de rest is het geluid wel erg lelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik vind persoonlijk Flodder wel goed. Met name de scene waarin Buurman ("Wat doet U nu?!") zijn vurige lans in Tatjana's Liefdesgrotje ramt. :P Nu even alle gekheid op een paaltje.
The Matrix rockt inderdaad.
Gladiator is een enorme kutfilm.
Snatch wordt waarschijnlijk ook errug vet (5.1 dus). Nog niet op DVD gezien echter.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Startrek Gewoon net alsof je bij picard opschoot zit al die bliebjes om je heen. ;)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
GLADIATOR.
Echt waar. Ik was deze aan het luisteren op mijn comp. met een stereo van sony met dobly digital pro logic surround en ik wist niet wat ik hoorde!!!

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

Ik vind de scene met de tankwagen in Lethal Weapon 4 toch ook wel een goede referentie, of de achtervolging met die vliegende sneeuwscooters en de scene in de haven met die helicopter in James Bond; The world is not enough

Verwijderd

Bij de weg, heeft iemand ook de "HIDDEN" trailer gezien in de tweede disk van GLADIATOR gezien???

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 23:36 schreef digifiel het volgende:
Startrek Gewoon net alsof je bij picard opschoot zit al die bliebjes om je heen. ;)
LOL :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:00

Nicap

Tsssk....

Ik vind dat Three Kings ook wel in de TOP 5 van effecten hoort. Ik schrok me bijna dood met dat schieten. vriend van me vloog ook een halve meter de lucht in. Das wel lachen.

Verwijderd

ik vond face-off (ontsnapping uit gevangenis)
wel erg goed klinken. overal geweersalvoŽs, helicoptertje erbij....

maar wat zeg ik ?
Ik heb alleen stereo bij dvdŽs!:P

Verwijderd

Batman & Robin heeft de beste geluid(seffecten) !

op de tweede plaats komt Saving Private Ryan
en op de derde the Patriot en Terminator 2 ultimate edition

Verwijderd

het valt wel op dat iedereen hier kikt op de sonic bangs van een lfs . horen jullie de subtiele effecten (achtergrond geluiden,positioneering van geluid) niet???
Of ben ik de enige die daar op let?

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laats The Hunt For Red October gezien (is die er al op DVD?) en geweldig wanneer je weer zo'n submarine voorbij hoort dreunen... Klonk geweldig door op mijn FPS1000 (jah die heeeeeeele kleine, maar perfecte speakertjes van cambridge sounworks)

Iig is deze film een echte 'Burenpester' kwa bass volume betreft :)
Ons mam kwam iig fijn naar boven, en toen heb ik de rest van de film moeten kijken met koptelefoon, waarbij de bass mij ineens behoorlijk tegenviel ;)

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Das boot directors cut.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Das Boot ???
Daar heb ik een probleempje mee. De (originele) Duitse versie is in Dolby Surround terwijl de (jawel) nagesynchroniseerde Engelse versie DD5.1 is.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Baltar > klopt. Heb ik ook. Das wel een groot nadeel. Maar komt nog altijd leuk en mooi geluid uit!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Yabadah:
het feit dat veel mensen zeggen dat ze Saving private Ryan een ontzettend goed geluid vinden hebben, maakt wel duidelijk dat er meer is dan de booms. Alhoewel die booms het natuurlijk wel goed blijven doen.

Jag

• Ozzy

Ozzy

Op zondag 03 december 2000 12:31 schreef yabadah het volgende:
het valt wel op dat iedereen hier kikt op de sonic bangs van een lfs . horen jullie de subtiele effecten (achtergrond geluiden,positioneering van geluid) niet???
Of ben ik de enige die daar op let?
Nee hoor, daarom gaf ik Twister aan. Okay, er zitten goede lfe's in, maar heb je druppelen van de waterpijp (achtergrond) gehoord als ze in het oog van zo'n tornado zitten. Daarbij is die koe (plaatsing) die om je heen draait gewoon erg sterk gedaan.

Als je een echt goede lfe wilt horen dan moet je Pushing Tin beluisteren. Film zelf is redelijk matig, ondanks Angelina Jolie :9~, maar daarin word je overvlogen door een boeing 747... (en voor de liefhebber van plaatsen, hij vliegt van achter naar voren :P)

Pagina: 1